تحصیل در کانادا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 55177
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵ |

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا دومین کشور بزرگ جهان با دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسه ، دارای 37 میلیون نفر جمعیت است
تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا دومین کشور بزرگ جهان با دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسه ، دارای ۳۷ میلیون نفر جمعیت است . کانادا ۱۰ استان و ۲۴۳ هزار کیلومتر ساحل دارد که طولانی ترین خط ساحلی در جهان است . این کشور همواره در رنکینگ های جهانی در لیست بهترین کشور‎ها است و در حال حاضر در زمینه کیفیت زندگی این کشور در رتبه‎ی اول در جهان قرار دارد همچنین کشور کانادا در جمع هشت کشور صنعتی و ثروتمند جهان که ۵۰ درصد اقتصاد جهان را در دست دارند قرار گرفته است .

امکانات مناسبی که دولت کانادا برای دانشجویان درنظر گرفته این کشور را به یکی از کشورهای ایده آل برای مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده و این کشور یکی از کشور های بزرگ و جاذب دانشجو بعد از امریکا و استرالیا در ده اخیر بوده است . این کشور دارای  دانشگاه هایی معتبر از قبیل دانشگاه تورنتو ، دانشگاه مک گیل بریتیش کلمبیا ، دانشگاه مونترال و دانشگاه آلبرتا می‌باشد که در رنکینگ دانشگاه های برتر جهان جایگاه ویژه ای دارند و بین دانشجویان بین المللی از محبوبیت زیادی برخوردارند.

در ادامه تیم ما در موسسه مهاجرتی رجبی شما را با تحصیل در دانشگاه و موسسات کشور کانادا بیشترآشنا خواهند کرد.

مقاطع مختلف تحصیل در کانادا

متقاضیان تحصیل در دانشگاه ها می توانند پس از گذراندن دوره ۱۲ ساله تحصیل در مدارس و اخذ دیپلم ، در کالج ها و دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند . رشته ها و گرایشات مختلفی در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های این کشور به دانشجویان ارائه می شود که معمولا مدت زمان لازم برای اخذ مدرک و تحصیل در مقطع کارشناسی ۳ تا ۴ سال ، مقطع کارشناسی ۲ سال و مقطع دکتری ۳ سال برای متقاضیان به طول می انجامد.

تمامی دروس در دانشگاه های کشور کانادا به زبن انگلیسی تدریس می شوند پس مسلما یکی از لازمه های اخذ پذیرش و موفقیت در امر تحصیل در این دانشگاه ها تسلط کافی به زبان انگلیسی می باشد.

این کشور همچنین یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل در مقاطع دکتری و رشته های پزشکی می باشد که سالانه تعداد زیادی دانشجو را برای تحصیل در انواع گرایشات رشته های پزشکی به خود جذب می کند . یکی از دلایل جذابیت این کشور برای تحصیل در پزشکی ارزان تر بودن نسبت به کشور های اروپایی و کیفیت بالا در ارائه این رشته تحصیلی است.

 

نحوه پذیرش در دانشگاه های کانادا

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های شور کانادا را دارند باید هماره قبل از هرگونه اقدامی نسبت به کسب اطلاعات و نکات لازم ومهم جهت گرفتن پذیرش و اقامت در این کشور اقدام نمایند تا بتوانند با کمترین هزینه ها و صرف کمترین وقت موفق به تحصیل در این کشور بگردند.

دانشجویان باید ابتدا نسبت به کسب اطلاعات درباره دانسگاه ها و رته های تحصیلی ارائه شونده در هر دانشگاه و هزینه ای تحصیل و اقامت در هر شهر این کشور اطلاعات لازم را اخذ نمایند.

بعد از آن با انتخاب رشته تحصیلی و انتخاب دانشگاه خمورد نظر و مکاتبه با آن انشگاه از پذیرش خود در آن مرکز اطمینان حاصل کنند .  اخذ دریافت اقامت در این کشور در محله بعدی قرار می گیرد که خود دارای شرایط و نکات خاص خود است که درباره آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

شما می توانید با تماس با کارشناسان ما از تمامی نکات و مراحل اخذ پذیرش در دانشگاه های کشور کانادا با خبر شده و اطلاعات لازم را اخذ نمایید.

دانشگاه های معتبر کانادا

می توان گفت که اعتباری که دیگر دانشگاه ها ، ادارات ، شرکت ها و کارخانجات در دیگر نقاط جهان برای مدارکی که دانشگاه های کشور کانادا به فارق التحصیلان خود ارائه می دهند ، توانسته کیفیت تحصیل در دانشگاه های این کشور را به خوبی نشان دهد . اما نشان می دهد که که تعداد دانشجویان بین‌المللی در این کشور طی یک دهه گذشته سه برابر و طی ۲۰ سال گذشته، شش برابر شده است.

باید توجه داشت که دانشگاه های کانادا یکی از معتبر ترین دانشگاه های جهان هستند و هرساله تعدادی از این مراکز در بین ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار می گیرند.

دانشگاه تورنتو

این دانشگاه  برترین دانشگاه کشور کاناداست که در سال ۱۸۲۷  در شهر تورنتو تاسیس گردید . در این دانشگاه بیش از ۷۰۰ رشته کارشناسی و ۲۰۰ برنامه تحصیلات تکمیلی در سه پردیس این دانشگاه ارائه می‌شود که دانشکده های نظیر دانشکده علوم کاربردی و مهندسی ، دانشکده معماری ، دانشکده دندان پزشکی ، دانشکده حقوق و غیره را در بر میگیرد.

دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال کانادا در سال ۱۸۷۸ میلادی در شهر مونترال کشور کانادا تاسیس گردید . هم اکنون این مرکز با بیش از ۳۵۰ هزار فارغ التحصیل در سراسر جهان و رنکینگ جهانی ۱۳۷ براساس رتبه‌بندی Qs و رنکینگ ۸۷ براساس رتبه بندی تایمز افتخاری برای آموزش و پرورش کشور کانادا محسوب می شود . این دانشگاه نیز در دانشکده هایی نظیر دانشکده پزشکی ، دانشکده موسیقی ، دانشکده داروسازی ، دانشکده هنر و علوم ، دانشکده حقوق و غیره به تحصیل ئ تربیتدانشجویانی با سواد و مفید می پردازد.

 

مدارک مور دنیاز تحصیل در کانادا

متقاضیان برای تحصیل در کانادا نیاز به برخی پیش نیاز ها و مقدمات دارند که یکی اخذ ویزای تحصیلی در این کشور است . همانطور که قبلا هم گفتیم باید برای تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی در این کشور باید بتوانید مدرکی معتبر از موسسات مورد تایید جهت تسلط به زبان انگلیسی به دانشگاه های کانادا ارائه نمایید . همچنین دریافت ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان هم امکان پذیر است ، اما در صورت عدم ارائه مدرک زبان لازم است قبل از شروع تحصیل خود دوره های زبان انگلیسی کانادا را پشت سر بگذراند.

از دیگر موارد مهم که برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا مورد نیاز است می توان به : مدرک فارغ التحصیلی مقطع قبلی به همراه ریز نمرات و ترجمه آن به زبان انگلیسی ، رزومه و انگیزه نامه ، رسید پرداخت شهریه دانشگاه ، مدارک مالی که نشان دهد توانایی تامین هزینه های مدت زمان تحصیل خود در کانادا را دارید و غیره اشاره کرد.

البته لازم به ذکر است که مدارک و مراحل ویزای تحصیلی کشور کانادا و پذیرش در دانشگاه های این کشور  بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلی می تواند متفاوت باشد.

هزینه تحصیل در کانادا

می توان گفت که هزینه تحصیل و زندگی همواره یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در انتخاب کشور مقصد و نهایی برای دانشجویان خواستار تحصیل در خارج از کشور بوده است . در حال حاضر با وجود استانداردهای بالای آموزشی و به صرفه بودن هزینه تحصیل در این کشور هر روزه بر تعداد متقاضیان تحصیل در این کشور نسبت به دیگر کشورهای جهان همانند آمریکا ، استرالیا و انگلستان افزوده می شود.

برای تحصیل در دانشگاه های این کشور اگر قادر به اخذ بورسیه تحصیلی نشوید باید مبلغی را جهت شهریه دانشگاه بپردازید که معمولا برای مقاطع کارشناسی مبلغی مابین ۱۰ هزار دلار و ۳۰ هزار دلار ، مقطع کارشناسی ارشد ۱۵ هزار دلار تا ۲۵ هزار دلار و مقطع دکتری ۳۰ هزار دلار تا ۴۰ هزار دلار را در بر میگیرد . علاوه بر این دانشجویان باید هزینه های جهت اقامت ، مسکن ، خوراک و پوشاک را نیز مد نظر بگیرند.

در این کشور دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه ای بالغ بر ۲۵۰ هزار دلار تا ۷۰۰  هزار دلار در خوابگاه های دانشجویی اقامت نمایند . هزینه تحصیل و اقامت و زندگی در کشور کانادا بسته به نوع دانشگاه ، مقطع تحصیلی و شهر و استان انتخابی ، متفاوت می باشد همچنین این هزینه ها در شهر های کوچک تر از مبلغ کمتری برخوردار است.

گروه مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی آماده بوده تا همواره بهترین شرایط و ارزان ترین مهاجرت و تحصیل در کشور کانادا را در سریع ترین زمان ممکن برای شما عزیزان فراهم آورند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.