تبدیل سکوی نفتی به پارک تفریحی و اقامتگاه توریستی توسط عربستان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 53769
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ |

تبدیل سکوی نفتی به پارک تفریحی و اقامتگاه توریستی توسط عربستان

امروزه کشورهای خاورمیانه از جمله کشور ما تقریبا اکثر درآمدهای خود را از طریق صادرات نفت به دست می آورند.
تبدیل سکوی نفتی به پارک تفریحی و اقامتگاه توریستی توسط عربستان

امروزه کشورهای خاورمیانه از جمله کشور ما تقریبا اکثر درآمدهای خود را از طریق صادرات نفت به دست می آورند. با اینحال می دانیم که نفت منبع قابل اتکایی نیست و وابستگی به درآمدهای نفتی در بلندمدت آثار مخربی بر اقتصاد کشور خواهد داشت. از همین رو دولت ها تلاش می کنند با کاهش وابستگی به درامد های حاصل از فروش نفت خام، از روش های نوین درامد زایی کنند. یکی از بهترین منابع مالی که دولت ها می توانند داشته باشند، درامد حاصل از توریسم و گردشگری می باشد. از جمله کشور ترکیه، یکی از کشورهای بسیار موفق در زمینه توریسم بوده است و همه ساله مبالغ زیادی را از طریق جذب گردشگران کسب می کند. اگر سری به سایت های فروش تور گردشگری زده باشید متوجه خواهید شد که افراد بسیاری با تور لحظه آخر به کشورهای توریستی سفر می کنند.

کشور عربستان نیز در راستای استقلال از منابع نفتی دست به ابتکار جالبی زده است و قصد دارد یکی از سکوهای نفتی خود را به تفرجگاه و پارک تفریحی ویژه مسافران تبدیل کند. پروژه ساخت این تفرجگاه از سال ۲۰۲۱ آغاز شده است و خبر رسمی احداث آن در تاریخ ۱۶ اکتبر همین سال توسط وب سایت PIF  منتشر شد. پیشبینی می شود کار ساخت این مجموعه تا سال ۲۰۲۵ به طول بیانجامد. با اینحال در رابطه با زمان دقیق رونمایی از این پروژه هنوز به طور رسمی اعلامیه ای صادر نشده است.

اقامتگاه و پارک The Rig اولین مجموعه تفریحی در جهان است که بر روی سکوهای نفتی واقع در خلیج فارس احداث خواهد شد. هزینه ساخت این پروژه توسط صندوق سرمایه گذاری های عمومی کشور عربستان پرداخت می شود و دولت سعودی تصمیم دارد با این اقدام مبتکرانه، به سمت کسب درامد از توریسم گام بردارد.

طبق اخبار به دست آمده، پارک تفریحی the Rig مساحتی در حدود ۱۵۰ هزار متر مربع را اشغال می کند و دارای فعالیت های تفریحی از قبیل بانجی جامپینگ، غواصی، پارک آبی، ترن هوایی، چتر بازی و… خواهد بود. همچنین قرار است در این مجموعه، ۱۱ رستوران و ۳ هتل با ۸۰۰ واحد اقامتی احداث شود.

به نظر می رسد پروژه پارک تفریحی The Rig عربستان سعودی، با الهام از سکوهای نفتی فرساحلی احداث خواهند شد و هدف دولت از چنین اقدامی این است که در یک چشم اندازبلند مدت تا حدود سال ۲۰۳۰ بتواند وابستگی خود به درامد نفتی را قطع کرده و با شیوه هایی ماندگار تر و راهبردی تر، اقتصاد کشور را ارتقا ببخشد.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.