تازه‌ترین اخبار از ترور نافرجام ترامپ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 102937
  پرینتخانه » اخبار, بین الملل تاریخ انتشار : ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۷:۳۳ |

تازه‌ترین اخبار از ترور نافرجام ترامپ

در پی سوءقصد ناکام به جان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جریان یک کارزار انتخاباتی در پنسیلوانیا، مقام‌های آمریکایی و بسیاری از سران کشورها این واقعه را محکوم کردند. همچنین تحقیقاتی از سوی اف‌بی‌آی و سرویس مخفی آمریکا آغاز شده است.
تازه‌ترین اخبار از ترور نافرجام ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و نامزد حزب جمهوری‌خواه روز شنبه و در جریان یک گردهمایی تبلیغاتی در باتلر در ایالت پنسیلوانیا، از یک سوء قصد جان سالم به در برد.

هنگامی که ترامپ مقابل جمعی از هوادارانش سخنرانی می‌کرد، چندین گلوله شلیک شد. یک گلوله به گوش راست این سرمایه‌دار آمریکایی اصابت کرد و او به سرعت به یک مرکز پزشکی در همان نزدیکی منتقل شد. ترامپ بعدا در بیانیه‌ای توضیح داد که حالش «خوب» است.

سرویس مخفی آمریکا گزارش داد فرد مظنون به تیراندازی و یکی از حاضران کشته شدند. ۲ آمریکایی دیگر هم به شدت مجروح شده‌اند. در محل تیراندازی یک قبضه اسلحه کشف شده است.

یانیه بایدن و هویت عامل تیراندازی

در پی این واقعه، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گفت برای بهبودی ترامپ دعا می‌کند و افزود «جایی برای خشونت با انگیزه سیاسی در ایالات متحده وجود ندارد».

بایدن پس از این واقعه در بیانیه‌ای گفت: «من در مورد تیراندازی در تجمع دونالد ترامپ در پنسیلوانیا مطلع شدم. از شنیدن اینکه او سالم است و حالش خوب است، خرسندم. من برای او و خانواده‌اش و برای همه کسانی که در تجمع بودند دعا می‌کنم و همچنان منتظر اطلاعات بیشتر هستیم. من و جیل (بایدن) از سرویس مخفی برای رساندن او به مکان امن سپاسگزاریم. جایی برای این نوع خشونت در آمریکا وجود ندارد. ما باید به‌عنوان یک ملت متحد شویم تا آن را محکوم کنیم.»

به گزارش روزنامه گاردین، برخی جمهوری‌خواهان لفاظی‌های دموکرات‌ها را به فراهم کردن شرایط برای این تیراندازی متهم می‌کنند. با وجود این حمله، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در میلواکی شرکت خواهد کرد.

در همین حال اداره تحقیقات فدرال آمریکا اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در کنار سرویس مخفی آمریکا تحقیقاتی را انجام می‌دهد. اف‌بی‌آی مظنون به تیراندازی در کارزار انتخاباتی ترامپ را شناسایی کرد که یک جوان ۲۰ ساله ساکن پنسیلوانیا است. منابع مطلع به روزنامه نیویورک‌پست گفتند فرد مهاجم، «توماس متیو کروکس» است.

تحقیقات اف‌بی‌آی و استقرار تجهیزات خنثی‌سازی بمب

«کوین روجک» مسئول ویژه اف‌بی‌آی در دفتر میدانی پیتسبورگ طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «آنچه امروز رخ داد، سوء قصد علیه رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ، می‌نامیم. این آژانس هیچ اطلاعاتی درباره تهدید احتمالی پیش از سوء قصد علیه دونالد ترامپ ندارد.» این مقام مسئول اف‌بی‌آی همچنین ادامه داد: «از دیدگاه آژانس، ما هیچ اطلاعاتی درباره تهدید خاصی در ارتباط با این رویداد نداشتیم.»

او گفت که مقامات «به شدت در تلاش هستند تا فردی را که این کار را انجام داده و هر انگیزه‌ای در پس انجام این کار داشته، شناسایی کنند» و از مردم خواست تا با هر اطلاعاتی دارند که ممکن است کمک‌کننده باشد، تماس بگیرند. او گفت که اف‌بی‌آی ماموران تحقیق، تیم‌های واکنش به شواهد و سایر پرسنل را از سراسر این کشور مستقر کرده است.

این مقام اف‌بی‌آی همچنین گفت تجهیزات و وسایل مرتبط با خنثی‌سازی بمب به دلیل «احتیاط فراوان» در محل وقوع تیراندازی مستقر شده است.

او گفت: «این در درجه اول رویه استاندارد کشف هر بسته مشکوک است؛ در این مورد بسته مشکوکی در اطراف جایی که تیرانداز بود، شناسایی شد و بنابراین ما با احتیاط فراوان، تجهیزات خنثی‌سازی بمب را مستقر کردیم تا مطمئن شویم که محوطه پاک شده است تا بازرسان بتوانند با خیال راحت در منطقه حرکت کنند.»

او به جزئیات این بسته‌ها اشاره‌ای نکرد، اما گفت با هر بسته‌ای باید به گونه‌ای برخورد شود که گویی یک وسیله انفجاری است.

کوین روجک گفت تحقیقات در صحنه وقوع جرم در حال انجام است. او همچنین اشاره کرد که این آژانس در حال کار بر روی شناسایی فرد مسلح از طریق «تأییدات بیومتریک» است زیرا فرد مظنون مدارک هویتی به همراه نداشت. او همچنین در مورد سلاح و گلوله استفاده شده، اطلاعاتی ارائه نکرد.

مقامات همچنین در حال بررسی چگونگی وقوع تیراندازی هستند، از جمله گزارش‌های شاهدان عینی مبنی بر اینکه مرد مسلح را در حال بالا رفتن از پشت‌بام ساختمانی در مجاورت محل تیراندازی دیده‌اند.

 

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.