بی‌اخلاقی انتخاباتی، جامعه را به‌سوی لمپنیسم سیاسی می‌برد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 17327
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۸:۲۵ |
سیدهادی سیدافقهی:

بی‌اخلاقی انتخاباتی، جامعه را به‌سوی لمپنیسم سیاسی می‌برد

کارشناس مسائل سیاسی، بی‌اخلاقی در انتخابات توسط هر جناح را به ضرر جامعه دانست و گفت: بروز این اتفاق، جامعه را به‌سوی لمپنیسم سیاسی، فرصت‌طلبی، دروغ‌گویی و واژگونی حقایق تشویق می‌کند.
بی‌اخلاقی انتخاباتی، جامعه را به‌سوی لمپنیسم سیاسی می‌برد

کارشناس مسائل سیاسی، بی‌اخلاقی در انتخابات توسط هر جناح را به ضرر جامعه دانست و گفت: بروز این اتفاق، جامعه را به‌سوی لمپنیسم سیاسی، فرصت‌طلبی، دروغ‌گویی و واژگونی حقایق تشویق می‌کند.سیدهادی سیدافقهی کارشناس سیاسی، درباره بی‌اخلاقی به نیروهای انقلابی و جریان‌های اصولگرایی در زمان انتخابات به «رسالت» گفت: بی‌اخلاقی در انتخابات توسط هر جناح به ضرر جامعه است، زیرا جامعه را به‌سوی لمپنیسم سیاسی، فرصت‌طلبی، دروغ‌گویی و واژگونی حقایق تشویق می‌کند و قشر فرهیخته و جوانانی که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند را با تراکم دروغ‌پردازی‌ها و اهانت‌های طلایی کاذب مواجه می‌کند.سیدافقهی اضافه کرد: شورای نگهبان باید ضوابطی را در نظر بگیرد تا در صورت تخلف این چنینی اجازه ورود به عرصه انتخابات را ندهد. من در این دوره از انتخابات مجلس، شاهد صحنه‌های زشت و تعجب‌آوری بودم به‌طوری که در اروپا چنین رفتارهای تبلیغاتی را ندیدم. بی‌اخلاقی، تهمت، افترا و اظهارات منسوب به نامزدهایی که آن‌ها را در جامعه می‌شناسیم، صحیح نیست. این کارشناس سیاسی اضافه کرد: اصلاح‌طلبان در۳۹ دوره برگزاری انتخابات در کشور، دست بلندی در تحریف حقایق و دروغ‌پردازی داشتند و در غوغا سالاری و پیچ‌وخم‌ها و شگردهای فریب افکار عمومی، متخصص هستند. آن‌ها علی‌رغم همه مشکلاتی که در کشور فراهم کردند، برخورد طلبکارانه‌ای دارند.
وی تصریح کرد: در دوره‌هایی که دولت در اختیار آقای هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی و آقای روحانی، مشکلات زیادی بر سر ملت و کشور آورده شد. اکنون هم طلبکارانه و با استفاده از جنگ روانی وارد انتخابات شده‌اند. آقای روحانی اخیرا چند بار به شورای نگهبان حمله کرده و انتخابات را انتصابات اعلام کرد تا اینکه مقام معظم رهبری غیرمستقیم جواب محکمی به او دادند و «فی قلوبهم مرض» را بیان کردند.سیدافقهی با بیان اینکه مردم توجه داشته باشند که وعده‌های داده شد به کجا رسید، گفت: مجلس فعلی هیچ دستاوردی برای مردم نداشت. متأسفانه ۹۰ نفر از نمایندگان دوره قبل رد صلاحیت شدند که پرونده‌های مختلفی دارند. هیچ دوره از مجلسی با صحنه زشتی مانند عکس گرفتن با یک خانم را به خود ندیده بود. آیا تلاش کردن برای انداختن عکس با خانم موگرینی در شأن ملت ایران است!
وی در ادامه افزود: این مجلس طی ۲۰ دقیقه برجامی که اکنون مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرده را تصویب کرد و معاونی که پشت پرده ناکام ماندن استیضاح وزرا قرار می‌گیرد، از دستاوردهای این دوره مجلس بود. به همین علت مقام معظم رهبری با دلی آکنده از اندوه اظهار امیدواری کردند: مجلس و دولت آینده انقلابی باشد. امیدوارم خون سردار سلیمانی مردم را بیدار کرده باشد و فریب جنگ روانی و عملیات تاکتیکی جریان اصلاحات را نخورند.
سیدافقهی درباره لزوم اتحاد میان جریان‌های اصولگرایی در زمان انتخابات گفت: متأسفانه اصولگرایان از شکست‌هایی که متحمل می‌شوند، عبرت نمی‌گیرند. افراد خودخواه و مستبدی در میان این جریان هستند. من تعجب می‌کنم در فرصتی که به وجود آمد و خون سردار سلیمانی باعث اتحاد شد، چرا دوستان اصولگرا که باید بیشتر تواضع به خرج دهند و نماد اخلاق اسلامی باشند، به لیست واحد نرسیدند.این کارشناس سیاسی، تنوع و رقابت را از مؤلفه‌های دموکراسی دانست و افزود: عده‌ای در جریان اصولگرایی سعی دارند از هر طریق به مقاصد خود دست پیدا کنند. بهتر بود در یک لیست واحد و قوی، افرادی که سابقه مدیریت‌های درخشانی دارند و چهره‌های شناخته‌شده‌ای هستند، حضور پیدا کنند و در برابر لیست اصلاح‌طلبان قرار بگیرند. سیدافقهی در پایان سخنانش بیان کرد: اصلاح‌طلبان اکنون تظاهر به دادن چند لیست می‌کنند، اما ممکن است درنهایت یک لیست قوی ارائه کنند، لذا باید اصولگرایان دقت و توجه زیادی در این خصوص داشته باشند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.