بهترین فصل سفر به قبرس شمالی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 62393
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ |

بهترین فصل سفر به قبرس شمالی

بهار با هوای معتدل زود از راه می‌رسد و با این هوا، عاشقان پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را تحریک‌می‌کند که برخلاف وجود بارندگی‌های شدید پراکنده، در فوریه به اینجا سفرکنند. البته هنوز عصرها هوا سرد است و فصل بهار برای رفتن به شنا در دریا هم خیلی سرد است.
بهترین فصل سفر به قبرس شمالی

بهار با هوای معتدل زود از راه می‌رسد و با این هوا، عاشقان پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را تحریک‌می‌کند که برخلاف وجود بارندگی‌های شدید پراکنده، در فوریه به اینجا سفرکنند. البته هنوز عصرها هوا سرد است و فصل بهار برای رفتن به شنا در دریا هم خیلی سرد است.

مارسآوریل، هوا بهتر است و گل‌های کاغذی در روستاها می‌روید و در امتداد سلسله‌جبال بسپارماک (پنج‌انگشتی)، آلاله‌های وحشی، خشخاش و ارکیده‌ها، باعث زیبایی چشم‌نوازی می‌شوند.

می-ژوئن، با هوای آفتابی و نه به گرمای ژوئیه-آگوست، بهترین زمان برای سفر به قبرس شمالی است. سپتامبر-اکتبر هم زمان مناسبی است و جشن‌های برداشت زیتون و خرنوب هم در این زمان هستند. در این زمان، هوا برای دوست‌داران پیاده‌روی، در مقایسه با بهار، رطوبت کمتری دارد.

قبرس شمالی، ماه به ماه

 

در ژانویهفوریه در قبرس شمالی، همچنان آسمان آبی و صاف و هوای گرم دیده‌می‌شود؛ اما بارش‌های شدید گاه‌به‌گاه همیشه رخ‌می‌دهد و باید بارانی و لباس آستین بلند برای عصرهای سرد، با خودتان به‌همراه داشته‌باشید.

آثار باستانی و قلعه‌های سربازان جنگ‌های صلیبی در آغاز سال خلوت‌تر هستند و شبه‌جزیره‌ی کارپاز (کارپاس) بهترین جا برای پیاده‌روی های تک‌نفره است.

درختان بادام و پرتقال، در ماه مارس شکوفه می‌زنند و همچنین ارکیده‌های وحشی، شقایق نعمانی و خشخاش‌های قرمز هم در سلسله‌جبال بسپارماک (پنج‌انگشتی) می‌شکفند. دما همچنان روبه افزایش است و آوریل و می بهترین ماه‌ها برای سفر به قبرس شمالی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است.

در ماه‌های می، ژوئن و ژوئیه، ساحل آلاگادی و سواحل ماسه‌ای شبه‌جزیره‌ی کارپاز (کارپاس)، محل امنی برای لانه‌سازی لاکپشت‌های دریایی است. دیدن لاکپشت‌های ریزی که تلاش‌می‌کنند به سمت دریا بروند، حدود دو ماه بعد از تخم‌گذاری، تجربه‌ای عالی است و در شب و تحت نظارت متخصص، بهتر دیده‌می‌شود.

جشن‌ها و فستیوال‌های تابستانه، در ماه‌های می و ژوئن برگزار می‌شود و فرهنگ، هنر و موسیقی ترکی-قبرسی در بلاپایس و فاماگوستا، به‌نمایش گذاشته‌می‌شود. جشن‌ها در کایرنیا (گیرنه) دیرتر و در ماه آگوست برگزار می‌شود.

ژوئیه و آگوست، در قبرس شمالی هوا گرم و خشک است دریا سواحل داغ را می‌شوید و سایه‌ی چترهای کافه‌ها در نقاط روستایی و درختان خرنوب، فرصت موقتی را برای استراحت فراهم‌می‌کند.

سپتامبر هم زمان مناسبی برای سفر است؛ چراکه هوا هنوز گرم است اما گرمای آن شدید نیست و به‌خاطر بازشدن مدارس، کایرنیا دیگر شلوغ نیست. در اواخر اکتبر، خورشید زودتر و حدود ساعت ۶، غروب کرده و می‌توانید کارگرانی را ببینید که در زمان برداشت محصول، مشغول تکاندن درختان زیتون هستند.

نوامبر و دسامبر در قبرس شمالی، عصرها خنک‌ترند و کم‌کم روزهای صاف جای خود را به روزهای ابری می‌دهند. کایرنیا (گیرنه)، در زمستان هم مناسب است، پس اگر سفر و اقامتی اقتصادی و به‌صرفه می‌خواهید و می‌خواهید خلوت‌تر باشد، دسامبر را فراموش نکنید.

بهترین زمان سفر به قبرس شمالی، برای دیدن پرندگان مهاجر، مارس و اوایل می است؛ مخصوصاً شبه‌جزیره‌ی کارپاز (کارپاس)، یکی از بهترین جاها برای دیدن پرندگان است. همچنین، بهار فصل ارکیدهاست و ۲۶گونه را می‌توان در قبرس شمالی یافت.

کارهایی که می‌توانید در قبرس شمال انجام دهید.

کارهایی که می‌توانید در قبرس شمالی انجام‌دهید عبارتند از:

سرزدن به صومعه‌ها و کوهستان‌ها

قلعه‌های سربازان جنگ‌های صلیبی و مسیرهای خاکی عبور الاغ و رنگ آبی دریای مدیترانه، باعث‌می‌شود در فکر فرو روید. قبرس شمالی سرزمینی با شیب‌های متفاوت است که از سواحل اطراف کایرنیا گرفته تا مسیرهای ناهموار ۱۳کیلومتری در میان درختان کاج در حاشیه‌ی کوهستان بسپارماک (پنج‌انگشتی) را دربرمی‌گیرد.

نگاهی به گذشته

امپراتوری‌های یونان، پارس، روم و عثمانی، در قبرس شمالی و به‌خصوص در خرابه‌های قدیمی اطراف سالامیس و فاماگوستا، آثاری از خود به یادگار گذاشته‌اند. قلعه‌های سربازان جنگ‌های صلیبی (بوفاونتو، سنت هیلاریون و کانتارا)، نیز بسیار زیبا هستند و این منطقه را در دوره‌ی بیزانس نشان‌می‌دهند و ظاهری فوق‌العاده و پله‌های سنگی شیب‌دار بسیاری دارند.

سفر با تور

تور قبرس،یکی از بهترین راه‌های پیداکردن مکان‌های گردشگری در قبرس است. از آیاناپا شرقی ترین نقطه از سواحل قبرس گرفته تا پافوس در غرب قبرس، از مکان های دیدنی قبرس هستند که رفتن به آنجا استرس و زحمت مسافرت را از تن شما بیرون میکنند.. با تور قبرس، می‌توانید بنشینید و استراحت‌کنید و از تعطیلات خود لذت‌ببرید.

وقتی سفرتان در قبرس تمام شد می‌توانید به نقاط دیگر اروپا بروید.

وقتی تمام جاهای قبرس شمالی را دیدید، اگر موفق به اخذ ویزای شینگن شده باشید، می‌توانید به‌راحتی با قایق به کشورهای عضو حوزه شینگن سفر کنید و به کشورهایی مانند اسپانیا، سفر کنید؛ در حین پیاده روی، روی شن و ماسه های سواحل دریاهای فیروزه ای رنگ، جزایر قناری را لابه لای انگشتان خود حس کنید و تمام رویاهای خود را در اسپانیا به حقیقت برسانید.

دوچرخه‌سواری کنید.

مسیرهای ساحلی و هموار اطراف کایرنیا برای گردش مناسب است و سواحل ماسه‌ای شبه‌جزیره‌ی کارپاز (کارپاس) و برخی نواحی بسپارماک برای دوچرخه‌سواری کوهستانی عالی است.

پیشنهاداتی برای تعطیلات قبرس شمالی

بهترین مناطق تاریخی

اگر به تاریخ و باستان‌شناسی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم به موزه‌ی دریایی در کایرنیا (گیرنه) بروید که محل یکی از قدیمی‌ترین کشتی‌شکسته‌ها است. این مکان در قلعه‌ی سربازان جنگ‌های صلیبی می‌باشد که محلی فوق‌العاده است. همچنین بهتر است از طریق نیکوزیا بروید و بعد از ظهر به موزه‌های باستان‌شناسی بروید؛ رفتن از این مسیر از شمال تا جنوب، راحت است. همچنین بهترین آثار سفالگری قبرسی در کلیسای سنت بارنابا قراردارد که خارج از فاماگوستا واقع‌شده‌است.

زیبایی طبیعی

برخی از مکان‌های شبه‌جزیره‌ی کارپاز (کارپاس)، حیرت‌انگیزند؛ جاهایی مانند آگیون فیلون (آیوس فیلون) با بندر قدیمی و ساحل متروکه‌اش که جای مناسبی برای لانه‌سازی لاکپشت‌های سبز است. همچنین روستای آیا تریاس هم در کنار دیدن قلعه‌ی کانتارا و خرابه‌های قصر سلطنتی آگیا تریادا، ارزش دیدن دارد.

تفرجگاه‌های شمالی

نیمه‌ی شمالی نیکوزیا، جالب‌تر از جنوب آن است و دیدنی‌های زیادی مربوط به قرون وسطی و دوران عثمانی دارد، که عبارتند از: کلیسای جامع سنت سوفیا (مسجد سلیمیه‌ی کنونی)، کاروانسرای بیوک خان و کومارسیلار هان (مسافرخانه‌های بین‌راهی قدیمی) و مسجد آقا کافر.

تماشای فستیوال‌ها

روستاهای زیبایی، مانند بلاپایس و کاتالکوی، شرق کایرنیا و دیپکارپاز در کوهستان کارپاز (کارپاس) در قبرس شمالی هستند. بهار و پاییز، بهترین زمان برای دیدن این روستاهاست، چون فستیوال‌های زیادی در این فصول برگزار می‌شود. فستیوال موسیقی بلاپایس که در صومعه‌ی بلاپایس برگزار می‌شود، فستیوال فرهنگ و هنر فاماگوستا، که در سالن سالامیس برگزار می‌شود و فستیوال زیتون در زیتینلیک، از پیشنهادات ما هستند.

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.