بهترین روش های افزایش فروش با سئو سایت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 104925
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۲۴ |

بهترین روش های افزایش فروش با سئو سایت

هدف از راه‌اندازی سایت‌های فروشگاهی، افزایش فروش محصولات و خدمات است. اما چگونه می‌توانیم در بین میلیون‌ها سایت موجود در گوگل دیده شویم؟
بهترین روش های افزایش فروش با سئو سایت

هدف از راه‌اندازی سایت‌های فروشگاهی، افزایش فروش محصولات و خدمات است. اما چگونه می‌توانیم در بین میلیون‌ها سایت موجود در گوگل دیده شویم؟

پاسخ به این سوال در کلمه سئو خلاصه می‌شود. سئو یا SEO که مخفف عبارت Search Engine Optimization است، شامل مجموعه اقداماتی برای بهینه‌سازی سایت و افزایش رتبه آن در نتایج موتور جستجوی گوگل می‌شود. اگر فروشگاه آنلاینی دارید و هنوز به فروش خوبی دست پیدا نکرده‌اید، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید. ما در این مطلب قصد داریم بهترین روش های افزایش فروش با سئو سایت را برای شما عزیزان شرح دهیم.

انتخاب هاست قوی و نام دامنه مناسب

پیش از راه‌اندازی سایت باید هاست، سرور و دامنه مناسب انتخاب کنید. هاست در حقیقت، میزبان سایت است و روی کیفیت فروشگاه شما تاثیر مستقیم دارد. یک هاست قوی باید امنیت و سرعت بالایی داشته باشد. پهنای باند مناسب، پشتیبانی خوب، امکان ارتقا و سازگاری با سیستم‌های مدیریت محتوا از سایر ویژگی‌های مهم هاست است.

نام دامنه یا آدرس سایت باید کوتاه، مختصر و کلیدی باشد. از انتخاب‌ نام‌های تکراری و استفاده از علائم نگارشی در نام دامنه خودداری کنید. انتخاب نام‌های جذاب و تاثیر گذار که ترجیحا بازتابی از خدمات یا محصولات موجود در سایت باشند، شما را سریع‌تر به هدف می‌رسانند. پیشنهاد ما این است که در همین مراحل ابتدایی از خدمات سئو سایت آژانس‌های تبلیغاتی استفاده کنید. اگر پایه و اساس سایت مناسب نباشد، سایر مراحل سئو تاثیر چندانی در دیده شدن فروشگاه اینترنتی شما نخواهند داشت.

انتخاب قالب مناسب برای سایت

قالب سایت مانند ویترین فروشگاه است و طراحی خاص آن اهمیت ویژه ای دارد. هنگام انتخاب قالب فقط به ظاهر آن توجه نکنید. چرا که قالب هر سایت روی سرعت و تجربه کاربری آن سایت تاثیر مستقیم دارد. اگر قالب‌های پیچیده و سنگین انتخاب کنید، کاربر به ‌سرعت سایت شما را ترک می‌کند و سراغ برندهای دیگر می‌رود.

قالب سایت باید طرح و رنگ خوبی داشته باشد و چیدمان آن متناسب با نیاز کاربر باشد. در حقیقت باید گشت‌ و گذار در سایت و خرید از آن را برای کاربر ساده کنید. بنابراین در زمان سفارش طراحی سایت حتما این موارد مهم را در نظر بگیرید تا علاوه بر جلب رضایت مشتریان، یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر باشید.

تحقیق کلمات کلیدی و تدوین استراتژی

بعد از رسیدگی به زیر‌ساخت‌های اولیه نوبت به محتوای سایت می‌رسد. در ابتدا باید مخاطب هدف را بشناسید و سپس روی کلمات کلیدی تحقیق کنید. این کار با استفاده از ابزارهایی مثل SEMrush و KWfinder امکان‌ پذیر است. البته می‌توانید از پیشنهادهای گوگل نیز استفاده کنید.

حتما یک لیست از کلمه‌ها و عبارت‌هایی که در کسب‌ و کارتان کاربردی هستند و مخاطب را به‌ طرف سایت فروشگاهی شما هدایت می‌کنند تهیه کنید. سپس با استفاده از این کلمه‌ها،‌ محتوای کاربر ‌پسند تولید کنید. میزان محبوبیت و رقابت در هر کلمه متفاوت است. پس فقط با یک استراتژی دقیق می‌توانید به هدف برسید.

تحقیق کلمات کلیدی و تدوین استراتژی

تولید محتوا با توجه به نیاز مخاطب هدف

جمله مشهور محتوا پادشاه است حقیقت دارد. فقط با تولید محتوای هدفمند می‌توانید توجه مخاطب را به سایت و محصولات خود جلب کنید. بنابراین بهتر است اول نیاز مخاطب را بشناسید و سپس به آن پاسخ دهید. محتواهای کاربرپسند بیشتر از سایر محتواها مورد‌ توجه گوگل قرار می‌گیرند و رتبه بالاتری می آورند.

بنابراین محتوای کاربرپسند می تواند بهترین راه برای افزایش رتبه در صفحه نتایج موتورهای جستجو باشد. شاید تصور کنید هر چقدر قیمت سایت فروشگاهی گران‌تر و طراحی آن خاص‌تر باشد، سایت شما بیشتر دیده می‌شود. اما جذاب‌ترین سایت‌ها هم بدون محتوا هیچ معنایی ندارند و بی‌هویت هستند. محتوا به سایت اعتبار می‌دهد و باعث دیده شدن آن می‌شود. پس در تولید محتوای سایت وسواس به‌ خرج دهید.

لینک سازی داخلی و خارجی هدفمند

تاثیر لینک‌سازی داخلی و خارجی هدفمند در سئو را نباید نادیده بگیرید. لینک‌سازی داخلی در صفحه‌های مختلف سایت و به‌ منظور کاهش نرخ پرش انجام می‌شود. اما هدف از لینک‌سازی خارجی، افزایش اعتبار سایت است. اگر سایت خود را به ‌تازگی راه‌اندازی کرده‌اید فقط روی لینک‌سازی داخلی تمرکز کنید و پس از گذشت حداقل چندین ماه سراغ لینک‌سازی خارجی یا تولید رپورتاژ آگهی بروید.

بهینه سازی تصاویر سایت

تصاویر سایت را دست کم نگیرید. استفاده از عکس‌های مرتبط، با‌کیفیت و کم ‌حجم در سایت،‌ باعث افزایش رتبه سایت می‌شود. اگر محصول خاصی عرضه می‌کنید، حتما از زوایای مختلف آن عکس بگیرید و داخل سایت بگذارید. هرچه کیفیت تصاویر بیشتر باشد، تجربه کاربری بهبود پیدا می‌کند. همچنین اعتماد مخاطب جلب می‌شود. موتور جستجوی گوگل برای سایت‌هایی که پاسخگوی نیاز مخاطب هستند، ارزش بسیاری قائل است. در نتیجه رتبه آنها را افزایش می‌دهد.

بهینه سازی تصاویر سایت

سازگاری سایت با گوشی های موبایل

یکی دیگر از بهترین روش های افزایش فروش با سئو سایت، موبایل فرندلی بودن یا سازگاری سایت با تلفن‌های همراه است. این روزها بیش از ۵۰ درصد از کاربران جستجوهای خود را با استفاده از موبایل و تبلت انجام می‌دهند. پس سایت شما باید در صفحه کوچک موبایل نیز ساختار درستی داشته باشد.

اگر خوانایی متن، اندازه و جای دکمه‌ها، قابلیت کلیک و سرعت بارگذاری سایت در موبایل تغییر کند، روی تجربه کاربری و سئوی سایت تاثیر منفی می‌گذارد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت Google’s Mobile Friendly Test میزان سازگاری سایت خود با موبایل را بررسی و آن را اصلاح کنید.

استفاده از متا تگ های موثر در سئو سایت

بسیاری از متا تگ‌ها در بهبود سئو موثر هستند. از جمله این تگ‌ها می‌توان به تگ تایتل یا عنوان سئو، متا دیسکریپشن، تگ کنونیکال، تگ آلت تصاویر و تگ ربات اشاره کرد. استفاده درست از این تگ‌ها باعث بهینه سازی سایت و افزایش رتبه آن در گوگل می‌شود.

سئو سایت فروشگاهی را به افراد متخصص بسپارید

در مقاله بهترین روش های افزایش فروش با سئو سایت به تعدادی از مهم‌ترین و اثرگذارترین راهکارهای سئو برای رسیدن به جایگاه بهتر و در نتیجه فروش بالاتر اشاره کردیم. اگر این نکات را با دقت مطالعه و آنها را روی سایت خود پیاده‌سازی کنید، قطعا به نتیجه دلخواه خواهید رسید. اما سئو یا بهینه ‌سازی سایت یک کار تخصصی است و باید توسط افراد مجرب انجام شود.

آژانس‌های تبلیغاتی با این هدف راه ‌اندازی شده‌اند که بهترین سایت را برای کسب‌ و کارها طراحی کنند. سپس این سایت را با محتوای هدفمند و بهینه ‌سازی‌شده به رتبه‌های بالا در موتور جستجوی گوگل برسانند. اگر می‌خواهید فروشگاه اینترنتی شما در صفحه اول گوگل بدرخشد، می توانید از کارینو کمک بگیرید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.