بهترین تصمیم برای لیگ برتر - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 20360
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۸:۴۵ |
بررسی روش‌های منصفانه پایان لیگ نوزدهم در گفت و‌گو با مجید جلالی؛

بهترین تصمیم برای لیگ برتر

این روزها ویروس کرونا سایه سنگین خود را بر سر ورزش ایران و لیگ برتر فوتبال هم انداخت و آن را به تعطیلی کشاند تا سرنوشت لیگ نوزدهم در هاله‌ای از ابهام باقی بماند. 
بهترین تصمیم برای لیگ برتر

‌|نفيسه امامی‌|
این روزها ویروس کرونا سایه سنگین خود را بر سر ورزش ایران و لیگ برتر فوتبال هم انداخت و آن را به تعطیلی کشاند تا سرنوشت لیگ نوزدهم در هاله‌ای از ابهام باقی بماند. 
بعد از اعلام تعطیلی لیگ در اسفندماه سال۹۸، امید برای آغاز بازی‌ها و شروع تمرینات در فروردین‌ماه به وجود آمد، اما اکنون با توجه به شیوع گسترده این بیماری، مشخص کردن زمانی برای آغاز مجدد بازی‌های لیگ برتر فوتبال غیرممکن است.
نظرات متفاوتی درباره نحوه به پایان رساندن لیگ برتر فوتبال وجود دارد. برخی بر این باور هستند که لیگ بدون مشخص شدن قهرمان و تیم‌های سقوط‌کننده به پایان برسد، عده‌ای دیگر نیز معتقدند جام به تیم صدرنشین داده شود و بخشی هم امیدوار به از سرگیری بازی‌های لیگ بعد از کرونا هستند.
سازمان لیگ به‌تازگی اعلام کرده است اولویت سلامت انسان‌ها و مجموعه اعضای فوتبال است، اما در عین حال نظرات باشگاه‌ها را دریافت و درباره وضعیت بازی‌های لیگ تصمیم‌گیری می‌کند. 
این در حالی است که در صورت احتمال عدم برگزاری دیدارهای این فصل، تصمیم‌گیری درباره قهرمان مسابقات، سهمیه مسابقات باشگاهی در آسیا و تیم‌های سقوط‌کننده به دسته پایین‌تر با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود. در حال حاضر ۹ بازی برای پایان لیگ نوزدهم باقی‌مانده است و در صورت ثابت ماندن شرایط فعلی می‌توان به برگزاری بازی‌ها و اتمام لیگ برتر فوتبال امید داشت.
مجید جلالی، کارشناس فوتبال و مدرس بین‌المللی فیفا در گفت‌وگو با «رسالت» درباره مناسب‌ترین روش برای اتمام لیگ نوزدهم گفت: مسلما آن‌چه می‌تواند برای بازیکنان و باشگاه‌ها اعتماد به‌وجود بیاورد و نزدیک به انصاف و مطابق استانداردهای جهانی فوتبال باشد، ادامه بازی‌هاست. 
جلالی تصریح کرد: ادامه بازی‌های لیگ منوط به بهبود شرایط است، اما در صورتی که وضعیت برای انجام بازی‌ها با خطر شیوع بیماری باشد مجبور به لغو بازی‌ها هستیم.
وی با بیان این‌که تصمیم برای قهرمانی یک تیم در برگزاری بازی‌های لیگ به‌تنهایی مدنظر نیست گفت:  سرنوشت باشگاه‌هایی که به لیگ پایین‌تر سقوط می‌کنند یا تیم‌هایی که از لیگ‌های پایین‌تر به بالا صعود می‌کنند و همچنین تعیین تکلیف تیم‌های حاضر در باشگاه‌های آسیا، باید مورد توجه قرار گیرد.
این کارشناس فوتبال ادامه داد: اگر مجبور شویم بازی‌ها را برگزار نکنیم و لیگ را تعطیل نماییم، بهتر است همین لیگ را از ابتدا در فصل بعد برگزار کنیم و دو تیم از لیگ‌های پایین‌تر به لیگ‌های بالاتر صعود و چهار تیم به لیگ‌های پایین سقوط کنند و در نهایت ۱۶ تیم در لیگ برتر باقی بمانند.
وی با بیان این‌که هر تصمیمی برای سرنوشت لیگ نوزدهم گرفته شود مشکلاتی را با خود به همراه دارد، گفت: اگر در حال حاضر هم تصمیم به ازسرگیری بازی‌ها باشد باید در هفته، ۲ بازی و به‌صورت فشرده برگزار شود. این روند می‌تواند آمار آسیب‌دیدگی‌ها را افزایش دهد.
 جلالی با تأکید بر این‌که لیگ نوزدهم باید با همه سختی‌ها و تعطیلی‌های مکرر به پایان برسد، افزود: نباید مشکلات لیگ فعلی را به فصل بعدی منتقل کنیم. باید سختی‌ها را در این لیگ بگنجانیم تا بازی‌های فصل بعد بدون مشکل آغاز شوند.این مربی سابق فوتبال با محتمل دانستن برگزاری بازی‌های لیگ بدون تماشاگر توسط سازمان برگزارکننده لیگ برتر، افزود: با برگزاری بازی‌ها می‌توانیم با وقفه کمتری لیگ‌برتر بیستم را در شهریورماه آغاز کنیم. 
جلالی با اشاره به تعطیلی بازی‌های لیگ و تأثیرات آن در آماده‌سازی بازیکنان برای بازی‌های انتخابی جام جهانی بیان کرد: با توجه به شرایط پیش‌آمده تمام رقابت‌های فوتبالی دچار مشکل شدند. نزدیک به دو ماه است بازی‌ها تعطیل و وقفه زیادی به‌وجود آمده که باعث عدم آمادگی بازیکنان برای انجام بازی‌ها شده است.
مدرس بین‌المللی فیفا اظهار کرد: کرونا کیفیت بازی‌های انتخابی در جام جهانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد هر چند که این مشکل در تمام کشورها به وجود آمده و آمادگی بازیکنان را با مشکل روبه‌رو کرده است. 
جلالی در پایان سخنانش درباره موفقیت تیم ملی با حضور سرمربی جدید گفت: امیدوارم با حضور اسکوچیچ تیم ملی بتواند نتایج خوبی را کسب کند هرچند اطمینان زیادی به این مسئله ندارم.

نویسنده : نفیسه امامی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.