بهادری جهرمی: کشورهای مدعی حقوق بشر با جنایات صهیونیست‌ها همراهی می کنند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 92913
  پرینتخانه » اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲ |

بهادری جهرمی: کشورهای مدعی حقوق بشر با جنایات صهیونیست‌ها همراهی می کنند

سخنگوی دولت با اشاره به حمله رژیم صهیونسیتی به غزه گفت: تاریخ در مورد میزان درنده خویی رژیم غاصب صهیونیستی قضاوت خواهد کرد، کشورهای مدعی حقوق بشر هم در قبال این جنایات سکوت می کنند و با ارسال تجهیزات به نوعی همراهی می کنند.
بهادری جهرمی: کشورهای مدعی حقوق بشر با جنایات صهیونیست‌ها همراهی می کنند

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز سه شنبه (۲۵ مهر) در نشست خبری هفتگی خود ضمن تسلیت زلزله افغانستان گفت: ۲۳ تیم امدادی تا روز گذشته از سوی ایران برای کمک به زلزله زدگان ارسال شده است.

وی افزود: این ایام حمله رژیم صهیونسیتی به غزه این و تاریخ در مورد میزان درنده خویی این رژیم غاصب قضاوت خواهد کرد. کشورهای مدعی حقوق بشر در قبال این جنایات سکوت می کنند و با ارسال تجهیزات به نوعی همراهی می کنند. تصور نمی شد رژیمی بمب های فسفری بر سر بیمارستان کودکان شلیک کند.

سخنگوی دولت در مورد گفت‌وگوهای رییس‌جمهور با مقامات سایر کشورها در مورد غزه گفت: رئیس جمهور با سران کشورهای مختلف از جمله فرانسه، روسیه، عربستان، ترکیه، قطر، عمان، عراق و سوریه وارد گفتگو شدند. رئیس جمهور در گفتگو با بن سلمان با اشاره به اعتقادات و منافع مشترک دو کشور به ویژه در مسائل مرتبط با امت اسلامی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های جهان اسلام برای توقف جنایت جنگی رژیم صهیونیستی تأکید کردند و افزودند که ایران و عربستان در مقطع حساس کنونی باید به عنوان دو بازیگر کلیدی از ملت مسلمان و مظلوم فلسطین حمایت کنند.

وی افزود: کشورهای اسلامی وظیفه دارند که برای توقف هر چه سریع‌تر جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان همکاری و همگرایی داشته باشند. تنها راه‌حل اساسی مشکل فلسطین به عنوان مسئله اصلی منطقه، توجه به حقوق حقه مردم مظلوم این سرزمین است که بر اساس آن و طبق پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران همه فلسطینیان در روندی دموکراتیک و در انتخاباتی آزاد و عادلانه سرنوشت خود را تعیین کنند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: هفته گذشته رییس جمهور به استان فارس رفت و بخش عظیمی از طولانی ترین آزاد راه کشور افتتاح شد. سی هزار قطعه زمین در این سفر واگذار شد. استاندار استان اردبیل در جلسه هیات دولت حاضر شد. گزارشی از پیشرفت وعده های دولت در استان و مواردی که نیازمند تصمیم گیری هست را بیان کردند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: بانک مسکن و ملت بهترین عملکرد را در زمینه تامین تسهیلات بانکی داشتند. اقدامات مدیریتی در این زمینه صورت گرفته است و برخی از جابه جایی ها اعمال شده که بعد از این نیز چنین خواهد بود.
در مورد بازدید چنین پیش رییس جمهور از یکی از پارکینگ های ساخت خودرو و تحقق وعده ها گفت: تعداد خودروهای دپو شده کاهش یافته است و در حالت استاندارد قرار گرفته است. افزایش پنجاه درصدی ظرفیت تولید خودرو بیش از ۴۰ درصد محقق شده است. خودروهای برقی نیز به مرحله رونمایی از برخی از خودروها رسیده است. آیین نامه واردات خودرو نیز سال گذشته به تصویب رسید. سامانه یکپارچه عرضه خودرو نیز فعال شد. خارج شده خودروهای فرسوده نیز در حال پی‌گیری است.
وی افزود: در غزه فاجعه انسانی رخ داده و نیازمند هرچه سریع تر ملا های جهان برای ارسال کمک های انسان دوستانه درغزه هستیم. من نیز رایزنی های مان را برای در اختیار قرار دادن کمک های انسان دوستانه آغاز کرده ایم. کشورهای حامی این رژیم در جنایات این رژیم شریک هستند.
در حال تکمیل…

امیر طهماسبی فارس, [۲۵/۰۷/۱۴۰۲ ۱۱:۱۰ ق.ظ]
مهاجران غیرقانونی افغانستانی شناسایی و مسترد می‌شوند/ دولت برای ساماندهی مهاجران قانونی، لایحه سازمان ملی مهاجرت را به مجلس ارسال کرده است

 بهادری جهرمی، گفت: همانطور که می دانید به واسطه شرایط حاکم بر کشور افغانستان که از دهه‌های گذشته به واسطه اشغالگری آمریکا صورت گرفته است، بسیاری از اتباع افغانستانی به کشورهای همسایه از جمله ایران مهاجرت کرده‌اند.

وی افزود: بخشی از مهاجران بصورت رسمی و قانونی وارد کشور شده‌اند و بخشی دیگر از روش‌های غیرقانونی در کشور ما سکونت دارند. کسانی که بصورت غیرقانونی وارد شده‌اند از سوی نیروی انتظامی شناسایی و مسترد می‌شوند.

بهادری جهرمی تاکید کرد: دولت برای ساماندهی آن دسته از افرادی که بصورت قانونی وارد شده‌اند، لایحه‌ای تحت عنوان سازمان ملی مهاجرت تدوین به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است. از سال گذشته تاکنون بررسی و تصویب نشده است. رئیس جمهور نیز تاکید کردند که وزیر کشور هرچه سریعتر در خصوص ساماندهی اتباع خارجی اقدام کنند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.