بشار اسد: جنگ در سوریه تنها با نابودی تروریسم پایان می یابد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 12324
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲ |

بشار اسد: جنگ در سوریه تنها با نابودی تروریسم پایان می یابد

رئیس جمهور سوریه طی سخنانی در دیدار با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پایبندی به اصول و مبانی تغییرناپذیر را از مهمترین عوامل قدرت محور مبارزه با تروریسم قلمداد کرد.
بشار اسد: جنگ در سوریه تنها با نابودی تروریسم پایان می یابد

بشار اسد رئیس جمهور سوریه یکی از مهمترین عوامل قدرت محور مبارزه با تروریسم را پایبندی به اصول و مبانی تغییرناپذیر برشمرد.

بشار اسد در دیدار با مجبتی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دمشق تصریح کرد: مبارزه ما و دوستانمان در رویارویی با طمع ورزی‌های غرب و کشورهای استعمارگر، با نابودی مزدورانشان که در مناطق مختلف در حال نابودی هستند، ادامه دارد.

رئیس جمهور سوریه افزود: سوریه از هرگونه تلاش جهت ایجاد راهکاری برای اوضاع سوریه حمایت می کند اما تلاش هایی در جریان است تا چنین وانمود شود که پایان جنگ از مسیر کمیته قانون اساسی می تواند انجام شود. اما این صحیح نیست چرا که جنگ ناشی از اختلاف بر سر قانون اساسی نبود بلکه جنگ از آنجا شروع شد که تروریسم شروع به کشتار و ارعاب و نابودی کرد. بنابراین جنگ تنها با نابودی تروریسم پایان می یابد.

از سوی دیگر، مجتبی ذوالنور نیز پیروزی‌های اخیر علیه تروریسم را به رهبری و مردم سوریه تبریک گفته و تأکید کرد: آنچه ایران و سوریه را در کنار یکدیگر نگه داشته، فراتر از مسائل تاکتیکی بر روی زمین است. بلکه این سرنوشت یکسان و تاریخ مشترک شرافتمندانه است که عامل وحدت دو کشور شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: ایران از ابتدای پیروزی انقلاب در جنگی که مردم سوریه در حال حاضر با آن مواجه هستند، درگیر بوده و علیرغم تعدد جبهه‌های مختلف، پیروز از آن خارج شده است و سوریه نیز با وجود تمام دشواری‌ ها پیروز خواهد شد.

در این دیدار آخرین تحولات منطقه و راهکارهای توسعه روابط بین دو کشور در زمینه های مختلف از جمله بخش اقتصادی مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

دو طرف همچنین بر ادامه همکاری و هماهنگی در زمینه مبارزه با تروریسم تا زمان ریشه کنی آن تاکید کردند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.