برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در ۷۵۰۰ نقطه کشور - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 70475
  پرینتخانه » اخبار, فرهنگی تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۵۱ |

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در ۷۵۰۰ نقطه کشور

مراسم شیرخوارگان حسینی امروز جمعه 14 مردادماه همزمان با نخستین روز جمعه ماه محرم همچون هرساله در 7500 نقطه کشور و 45 کشور جهان برگزار شد و مادران کودکان خود را نذر حضرت علی اصغر(ع) کردند.
برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در ۷۵۰۰ نقطه کشور

همچون رسم هرساله در اولین روز جمعه ماه محرم، مراسم شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور و نقاط مختلفی از جهان همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه، افغانستان و… برگزار شد و مادران نوزادان شیرخواره خود را نذر قیام امام زمان(عج) کردند.

 

برگزاری شیرخوارگان از سال ۱۳۸۳

 

این همایش از سال ۱۳۸۳ در تهران آغاز و به مرور در سایر شهرها گسترش یافت. برای برگزاری این مراسم مجمع جهانی حضرت علی‌ اصغر تشکیل شد. از سال ۱۳۹۰ این همایش در بسیاری از روستاها، شهرهای ایران و کشورهای دیگر گسترش یافت. در این همایش مادران و کودکان شیرخوار شرکت می‌کنند و کودکان خود را نذر علی اصغر امام حسین (ع) می‌کنند.

برگزاری مراسم در ۷۵۰۰ نقطه ایران

 

امروز جمعه ۱۴ مردادماه مصادف با اولین جمعه ماه محرم است که پس از دوسال که کرونا این مراسم را با محدودیت‌هایی مواجه کرده بود، در سراسر کشور و ۷۵۰۰ نقطه مراسم شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و نوزادان شیرخوار برگزار شد. در تهران مراسم مرکزی شیرخوارگان عاشورایی در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام مسعود عالی سخنرانی و میثم مطیعی مرثیه‌خوانی کردند.

برگزاری مراسم شیرخوارگان در حرم امام رضا(ع)

 

هر سال در نخستین جمعه ماه محرم به یاد سرباز کوچک میدان کربلا همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود تا مادران و نوزادان شیرخوار در غم نوزاد شش ماهه امام حسین (ع) همنوا با رباب لالایی سر دهند و بار دیگر تصویری از صحنه کربلا را ترسیم کنند.

 

امروز نیز مادران مشهدی در چهاردهمین روز از مرداد ماه همزمان با سراسر کشور با خواندن لالایی برای شهید خردسال دشت کربلا حضرت علی اصغر (ع) یاد دردانه سرور و سالار شهیدان را گرامی داشتند.

 

در این مراسم که در رواق امام خمینی و با عنوان محفل فرزندان عاشورایی ایران برگزار شد، ذاکران و مرثیه سرایان اهل بیت(ع) در سوگ طفل شیرخوار سیدالشهدا (ع) مرثیه سرایی کردند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.