برنامه سفر ۳ روزه به مشهد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 63604
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷ |

برنامه سفر ۳ روزه به مشهد

اگر بخواهیم از گذشته تا امروز، محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران، را معرفی کنیم، بدون شک یکی از محبوب‌ترین آن‌ها، شهر مشهد در استان خراسان رضوی خواهد بود.
برنامه سفر ۳ روزه به مشهد

اگر بخواهیم از گذشته تا امروز، محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران، را معرفی کنیم، بدون شک یکی از محبوب‌ترین آن‌ها، شهر مشهد در استان خراسان رضوی خواهد بود.

وجود حرم مطهر امام رضا(ع) و تفریحات متنوع، باعث شده‌است تا سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا، به مشهد سفر کنند. البته ناگفته نماند که بسیاری از این گردشگران، هیچ شناختی از جاهای دیدنی مشهد ندارند و فقط با هدف زیارت حرم مطهر امام هشتم شیعیان، به این شهر سفر می‌کنند.

با توجه به این موضوع و همچنین رونق دوباره سفرهای داخلی، در میان گردشگران ایرانی، تلاش کردیم یک برنامه سه‌روزه سفر به مشهد، طراحی کنیم؛ و در آن به معرفی راه‌های سفر به مشهد، بهترین هتل‌های مشهد و بهترین جاذبه‌های گردشگری مشهد بپردازیم.

بنابراین، اگر شما هم قصد سفر به مشهد، در آینده‌ای نزدیک را دارید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

سفر با هواپیما به مشهد

راه‌های سفر به مشهد

مشهد یکی از بزرگ‌ترین و مسافرپذیرترین شهرهای ایران به‌شمار می‌آید. همین مسئله، در کنار وسعت نسبتا زیاد و رفاه نسبی، باعث شده‌است تا همه مسیرهای رسیدن به مشهد، در دسترس گردشگران قرار بگیرد و همه افراد از هرکجای ایران که باشند، می‌توانند با یکی از وسایل نقلیه شخصی یا عمومی، خودشان را به مشهد برسانند.

سفر به مشهد با ماشین شخصی

سفر به مشهد با خودوری شخصی، ممکن است کمی خسته‌کننده باشد، اما اگر این روش را برای سفر به مشهد انتخاب کرده‌اید، لازم است بدانید که برای رسیدن به مشهد، دو راه، پیش‌روی شما قرار گرفته‌است.

در مسیر اول، شما باید از جاده‌ سمنان و مسیر بیابانی شهرهایی مثل؛ گرمسار، سرخه، سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار و نیشابور عبور کنید تا به مشهد برسید. البته رانندگی در این جاده ممکن است کمی خسته‌کننده به‌نظر برسد، ولی به یاد داشته‌باشید که در مقایسه با مسیر دیگر، حدود سه ساعت، کمتر رانندگی خواهید کرد.

اما اگر بخواهید از مسیر دوم به مشهد سفر کنید، اگرچه زمان بیشتری در مسیر خواهید بود، اما می‌توانید از زیبایی‌های مسیر، لذت بیشتری ببرید. در این مسیر، از شهرهای آمل، بابل، قائم‌شهر، ساری، بهشهر، گلوگاه، گرگان، گالیکش، آشخانه، بجنورد، قوچان و چناران عبور خواهیدکرد.

همچنین، مشخص است که هزینه سفر به مشهد با ماشین شخصی، به شرایط اتومبیل، مسیر، و مسائل دیگری بستگی دارد. بنابراین نمی‌توان عدد مشخصی را به‌عنوان هزینه سفر به مشهد با اتومبیل، مشخص کرد.

سفر به مشهد با اتوبوس

برای سفر با اتوبوس، به مشهد احتمالا باز هم باید یکی از دو مسیر بالا را برای رسیدن به این شهر انتخاب کنید. اما نکته قابل توجه در اینجا، عمومی بودن فضای اتوبوس و شکل ثابت صندلی‌های آن است که احتمالا باعث خستگی بیشتر شما در طول سفر خواهد شد.

البته اگر ساکن شهرهای نزدیک به مشهد باشید، اتوبوس می‌تواند گزینه خوبی برای سفر به مشهد و فرار از رانندگی در خیابان‌های شلوغ این شهر باشد. در این صورت نه تنها هزینه کمتری نسبت به قطار و هواپیما پرداخت کرده‌اید، بلکه دیگر لازم نیست در مشهد هم رانندگی کنید.

سفر به مشهد با قطار

قطار، معمولا یکی از وسایل حمل‌ونقل عمومی محبوب در میان گردشگرانی است که به مشهد سفر می‌کنند. احتمالا دلیل این اتفاق را باید در راحتی و امنیت بیشتر کوپه‌های قطار، نسبت جست‌وجو کنیم. البته توجه به این نکته که هزینه سفر به مشهد با قطار، نسبت هزینه بلیط هواپیما، بسیار کمتر است هم، نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

این نکته را هم فراموش نکنید که سفر با قطار هم، نسبتا طولانی محسوب می‌شود و باید آمادگی ماندن برای زمان طولانی در کوپه‌های قطار را داشته‌باشید تا در طول سفر با مشکل خاصی مواجه نشوید.

سفر به مشهد با هواپیما

اگر می‌خواهیددر سریع‌ترین زمان ممکن خودتان را به مشهد برسانید و از سفرتان لذت بیشتری ببرید، خرید بلیط هواپیما به مقصد مشهد، می‌تواند بهترین پیشنهاد برای شما باشد.

هواپیما، همواره یکی از محبوب‌ترین وسایل حمل‌ونقل برای سفر به مشهد بوده‌است و سالانه مسافران زیادی را از شهرهای مختلف ایران و جهان، به مشهد می‌رساند. اما مهم‌ترین نکته درباره هواپیما این است که اگر می‌خواهید در روزها و مناسبت‌های خاص، با هواپیما به مشهد سفر کنید، باید از چند روز قبل، بلیط خود را رزرو کنید.

هتل ضیافت الزهرا مشهد

بهترین هتل‌های مشهد

به‌جرئت می‌توانیم بگوییم که مشهد، مسافرپذیرترین شهر ایران است؛ چراکه در هیچ بازه‌ای از سال، نمی‌توانید چشمتان را روی حجم زیاد گردشگران شهر مشهد ببندید. به همین‌دلیل، امروز بیش از ۶۰۰ مرکز اقامتی، اعم از هتل، مسافرخانه و هتل‌آپارتمان، در مشهد فعالیت کرده و از مهمانان خود، پذیرایی می‌کنند.

در ادامه این قسمت، لیست مختصری از بهترین هتل‌های مشهد را به شما معرفی خواهیم‌کرد. تا اگر خواستید در آینده نزدیک به مشهد سفر کنید، انتخاب آسان‌تری داشته‌باشید.

بهترین هتل‌های مشهد، عبارتند از:

هتل مجلل درویشی| پنج‌ستاره

هتل قصر طلایی| پنج‌ستاره

هتل پارس مشهد| پنج‌ستاره

هتل بین‌المللی هما ۱| پنج‌ستاره

هتل پردیسان| پنج‌ستاره

 هتل مجلل ضیافت‌الزهرا| چهارستاره

هتل نگین پاسارگاد| چهارستاره

هتل رضا | سه‌ستاره

هتل فرید| سه‌ستاره

هتل جواهر شرق مشهد| سه‌ستاره

برنامه چهار روزه بازدید از مشهد

همان‌طور که پیش از این گفتیم، بسیاری از مسافران، فقط برای زیارت حرم امام رضا(ع) به مشهد سفر می‌کنند؛ بنابراین شاید تصور کنید که برنامه‌ریزی برای سفر به مشهد، اهمیت چندانی ندارد. اما پیشنهاد ما به شما این است که چمدانتان را ببندید و با ما در سفر خیالی ۴ روزه به مشهد، همراه شوید.

روز اول

پیشنهاد می‌کنیم اولین روز سفرتان به مشهد را با زیارت حرم امام رضا(ع) شروع کنید. در ادامه روز هم می‌توانید مطابق با برنامه پیشنهادی عمل کنید. در بین روز هم اگر احساس خستگی کردید یا ترجیح‌دادید چندساعتی را استراحت کنید، می‌توانید به هتل محل اقامتتان برگردید و بعد از چندساعت استراحت، برنامه روز اول سفر به مشهد را ادامه دهید.

حرم امام رضا(ع)

امکان ندارد پا به مشهد بگذارید و زیارت حرم امام رضا(ع) در برنامه‌های روزانه‌تان جایی نداشته‌باشد. قرار گرفتن این مکان مقدس در مرکز شهر مشهد، باعث شده‌است گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این شهر سفر کرده و به زیارت حرم امام رضا(ع) بروند.

البته به‌یاد داشته‌باشید که در زمان حضور در حرم، می‌توانید از مکان‌های تاریخی و فرهنگی مثل؛ پنجره فولاد، باغ رضوان، ایوان طلای نادری، ایوان نقارخانه، سقاخانه و مسجد گوهرشاد هم بازدید کنید.

موزه مرکزی و فرش آستان قدس رضوی

حرم امام رضا(ع)، دوتا موزه دارد که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست. برای ورود به موزه مرکزی و موزه فرش آستان قدس رضوی، باید از صحن کوثر، بلیط تهیه کنید و وارد موزه شوید.

در موزه‌ مرکزی حرم، می‌توانید مجموعه‌ای از کاشی‌کاری‌ها، ضریح‌های قدیمی حرم، تمبر، سکه، اسکناس، ظروف مختلف و مدال قهرمانان ملی تماشا کنید. همچنین در موزه فرش هم می‌توانید مجموعه‌ای از فرش‌ها وقالی‌های نفیس ایرانی را تماشا کنید.

موزه مرکزی و فرش آستان قدس رضوی

آرامگاه نادر شاه افشار

سومین جایی که باید در روز اول سفر به مشهد، از آن بازدید کنید، آرامگاه نادرشاه افشار است که به آن، باغ نادری هم می‌گویند. در این باغ، علاوه‌بر آرامگاه نادر، می‌توانید از موزه تاریخی و اسلحه‌های نادرشاه دیدن کنید.

همچنین این امکان برای شما فراهم است که در فضای سبز باغ هم چند دقیقه‌ای بنشینید و از تماشای معماری زیبای این مجموعه لذت ببرید.

پارک وکیل آباد

قطعا یکی از بهترین پیشنهادهایی که می‌توانیم برای پایان‌بخشیدن به اولین روز سفرتان، در مشهد، مطرح کنیم، تماشای باغ وکیل آباد، در ساعت‌های انتهایی روز یا در شب است.

این پارک، یکی از قدیمی‌ترین تفرج‌گاه‌های مشهد است که در قسمت جنوب غربی شهر قرارگرفته و تماشای آن، خالی از لطف نیست. همچنین در زمان بازدید از این پارک زیبا، می‌توانید سری هم به باغ وحش وکیل‌آباد مشهد بزنید.

اگر هنوز هم چندساعتی وقت‌دارید، یا هنوز هم احساس خستگی نمی‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری به طرقبه یا شاندیز هم بزنید و از تماشای شب‌های زنده این دو شهر خوش آب‌وهوا هم لذت ببرید.

روز دوم

بعد از گذراندن یک روز شلوغ در میان جاهای دیدنی مشهد، قرار است روز دوم سفرمان را با تفریحات هیجان‌انگیز مشهد شروع کنیم. بعد از آن هم به خانه‌های تاریخی و بوستان‌های سبز مشهد، سری خواهیم زد.

پارک آبی سرزمین موج‌های خروشان

اگر به تفریحات آب علاقه‌دارید، پیشنهاد می‌کنیم چندساعتی را در سرزمین موج‌های خروشان مشهد سپری کنید و از بازی‌های هیجان‌انگیز آن، لذت ببرید.

البته این نکته را هم درنظر داشته‌باشید که پارک‌های آبی دیگری هم در مشهد وجود دارند، اما سرزمین موج‌های خروشان، به دلیل فراهم کردن امکان استفاده همزمان آقایان و بانوان، در دو فضای مجزا، در این لیست قرار گرفته‌است.

خانه تاریخی داروغه

پیشنهاد بعدی ما برای روز دوم سفر به مشهد، بازدید از خانه تاریخی داروغه است، که قدمتی مربوط به دوره قاجار دارد و یکی از جاذبه‌های تاریخی مشهد، محسوب می‌شود.

در حال‌حاضر، خانه تاریخی داروغه بعد از گذراندن یک دوره مرمت و بازسازی، میزبان گردشگرانی است که قصد بازدید از این عمارت تاریخی زیبا را دارند.

پارک ملک

از آن‌جایی که ممکن است، وقت زیادی را در پاک‌های آبی مشهد گذرانده باشید ( پیشنهاد می‌کنیم حتما این کار را انجام دهید)، برنامه امروز را، بسیار مختصر طراحی کردیم تا بتوانید از تمام برنامه‌هایتان لذت کافی را ببرید.

حالا و در پایان روز دوم، پیشنهاد می‌کنیم سری به پارک ملت مشهد بزنید و چندساعتی را در میان درختان سبز و سربه‌فلک کشیده این پارک، استراحت کنید. اگر هم همچنان دنبال بازی‌های هیجان‌انگیز می‌گردید، شهربازی پارک ملت را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

روز سوم

روز سوم سفرتان به مشهد را می‌توانید باز هم با زیارت حرم امام رضا(ع)، شروع کنید. اما اگر مایل به انجام این‌کار نیستید، پیشنهاد می‌کنیم روز سوم سفرتان را به خرید اختصاص دهید. بنابراین می‌توانید روز آخر سفرتان را از بازارهای اطراف حرم، آغاز کنید و در یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های مشهد، به پایان برسانید.

بازار رضا مشهد

این بازار، یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین بازاهای مشهد است که در حوالی حرم قرار گرفته است. اگر در بازار رضای مشهد قدم بزنید، خواهید دید که در این بازار، هرچه بخواهید فراهم شده‌است و می‌توانید به آسانی همه سوغاتی‌هایتان را خریداری کنید. علاوه‌براین، پیشنهاد می‌کنیم از تماشای معماری جذاب این بازار هم، غافل نشوید.

باغ پرندگان

در ادامه روز، به‌سراغ اولین باغ پرندگان شرق کشور خواهیم رفت. جایی‌که پناهگاه انواع گونه‌های کمیاب پرندگان ایرانی، آسیایی و آفریقایی است. که تماشای زیبایی آن‌ها می‌تواند، ساعت‌ها شما را به خود مجذوب کند.

آرامگاه فردوسی

مقبره فردوسی بزرگ، در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال‌شرق مشهد قرار گرفته است و سالانه علاقه‌مندان زیادی را از سراسر ایران به سوی خود می‌کشاند.

در زمان بازدید از این مقبره می‌توانید سری هم به موزه توس، در همین باغ، بزنید و از تماشای غرفه‌های سایر کشورهای فارسی‌زبان هم لذت ببرید. همچنین آرامگاه مهدی اخوان ثالث و استاد شجریان هم، در جوار آرامگاه فرودسی بزرگ قرار گرفته‌اند که بازدید از آن‌ها هم خالی از لطف نیست.

آرامگاه فردوسی مشهد

 باغ گیاه‌شناسی مشهد

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مشهد که احتمالا می‌توانید ساعت‌های خوبی را در آن بگذرانید، باغ گیاه‌شناسی مشهد است. این باغ، انواع گیاهان دارویی و معطر را در خود جای‌داده و علاقه‌مندان می‌توانند از آن بازدید کنند.

همچنین، در این باغ، می‌توانید انواع کلکسیون گل‌های رز، گیاهان دارویی، باغ صخره‌ای، باغ میوه‌های ایرانی، کلکسیون گلخانه‌های تولیدی و جشنواره دائمی گل‌های داوودی، بازدید کنید. علاوه‌بر تماشای گل‌ها، هوای معطر و آرامش این باغ، می‌تواند لحظات خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد.

پارک کوهسنگی

در پایان هم می‌توانید برای استراحت و به‌در کردن خستگی سفر سه‌روزه به مشهد، سری به پارک کوهسنگی بزنید و با بالا رفتن از پله‌های کوه، از تماشای چشم‌انداز بی‌نظیر شهر مشهد، در شب، لذت ببرید.

کلام آخر

مشهد آنقدر شهر بزرگ و پیشرفته‌ای است که مطمئنیم در زمان سفر به آن، می‌توانید جابه‌های گردشگری دیگری را هم برای بازدید پیدا کنید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

اما ما در این مقاله، باتوجه به محدودیت زمانی سه‌روزه‌ای که مشخص کرده‌بودیم، تنها توانستیم تعدادی از جاهای دیدنی مشهد را معرفی کنیم و آن‌ها را در قالب یک برنامه سفر سه‌روزه به شما ارائه کنیم.

در پایان سفر، امیدواریم از تماشای این جاذبه‌های گردشگری لذت کافی برده‌باشید و با خاطرات خوشی، مشهد را ترک کنید.

 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.