برترین برندهای تلویزیون آسیا شرقی کدامند؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 72381
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۰۲ |

برترین برندهای تلویزیون آسیا شرقی کدامند؟

امروزه تلویزیون ها از نظرعملکرد، کیفیت و ویژگی پیشرفت ‌های بسیاری کرده اند، به طوری که هر کدام دارای فناوری ‌ها، امکانات و مشخصه های متفاوتی هستند. بنابراین قبل از انتخاب و خرید تلویزیون که سال‌ ها از آن استفاده خواهید کرد، لازم است با مطالعه برترین برندهای تلویزیون آسیا شرقی اطلاعات کافی در مورد عملکرد و ویژگی ‌های تلویزیون‌ ها کسب کنید.
برترین برندهای تلویزیون آسیا شرقی کدامند؟

امروزه تلویزیون ها از نظرعملکرد، کیفیت و ویژگی پیشرفت ‌های بسیاری کرده اند، به طوری که هر کدام دارای فناوری ‌ها، امکانات و مشخصه های متفاوتی هستند. بنابراین قبل از انتخاب و خرید تلویزیون که سال‌ ها از آن استفاده خواهید کرد، لازم است با مطالعه برترین برندهای تلویزیون آسیا شرقی اطلاعات کافی در مورد عملکرد و ویژگی ‌های تلویزیون‌ ها کسب کنید.

تلویزیون سامسونگ

سامسونگ یکی از شناخته شده ترین و قدرتمند ترین برند های تلویزیون در سراسر جهان است. تلویزیون های سامسونگ با تنوع بسیار بالا و امکانات به روز، نیاز های هر خریداری را پوشش می دهند. معیارهای مهم و اصلی انتخاب و خرید تلویزیون سامسونگ برای خریدی عالی و مناسب مواردی از جمله سایز سبک طراحی ظاهری، صفحه نمایشگر، نوع نمایشگر، تکنولوژی ‌های خاص هر نسل از تلویزیون های سامسونگ و… می باشد.

عوامل متعددی همچون ابعاد و اندازه هم بر قیمت تلویزیون سامسونگ تاثیر می گذارد. همان طور که اشاره کردیم برای انتخاب و خرید تلویزیون، انتخاب کردن نمایشگر اهمیت زیادی دارد زیرا این مرحله از انتخاب شما تعیین می ‌کند که کیفیت تصویر تا چه حدی است و چه شرایطی در انتظار شماست.

نمایشگر تلویزیون سامسونگ شامل موارد زیر می باشد:

  • نمایشگر LCD
  • نمایشگر Crystal 4K UHD
  • نمایشگر QLED
  • نمایشگر QD-OLED
  • نمایشگر Neo QLED

وضوح و کیفیت تلویزیون سامسونگ

شفافیت و واضح بودن تصویر در نمایشگر تلویزیون سامسونگ مسئله ‌ای مهم است در ادامه مطلب به انواع رزولوشن در تلویزیون های سامسونگ و تفاوت ‌هایی که با یکدیگر دارند می پردازیم:

رزولوشن HD

رزولوشن FHD

رزولوشن K4

رزولوشن K8

تلویزیون سامسونگ HD

تا به حال فیلم و سریال با کیفیت P 720 تماشا کرده ‌اید؟ منظور از وضوح و رزولوشن HD کیفیت P 720 است. وضوح این نوع نمایشگرها در دنیای پیشرفته امروز پایین است اما اگر نیاز به تلویزیون مقرون به صرفه ‌ای برای اتاق خواب یا محل کار دارید، می ‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

تلویزیون سامسونگ FHD

وضوح این نوع نمایشگرها با وضوح و کیفیت فیلم‌ های P 1080 برابری دارد. تنوع این نوع محصولات بیشتر از محصولات HD است و نسبت به محصولات K4 تنوع کمتری دارد. اگر توقع کیفیت مناسبی از این رزولوشن دارید بهتر است تلویزیونی بزرگتر از ۴۰ اینچ نخرید.

تلویزیون سامسونگ K4

متنوع‌ ترین تولیدات سامسونگ با این کیفیت ساخته می ‌شوند. یکی از بهترین ویژگی‌ های محصولات رزولوشن K4 این است که با هر بودجه‌ای می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. از نظر کیفیت ۴ برابر بهتر از نمایشگر فول اچ دی جزئیات را ارائه می ‌دهد.

تلویزیون سامسونگ K8

بهترین میزان وضوح را با هیچ وضوحی به جز K8 نمی ‌توایند تجربه کنید. رزولوشن K8 به قدری دقیق جزئیات را نمایش می‌ دهد که بیننده می‌تواند حتی نوع بافت یک لباس یا لک‌ های روی صورت بازیگران فیلم را تشخیص دهد. قیمت تلویزیون سامسونگ K8 بیشتر از هر محصول دیگری است و جزء پر فروش ترین ها به شمار می ‌رود.

پردازشگرهای تلویزیون سامسونگ

موتور پردازشگر سامسونگ بار زیادی از کیفیت تصویر و همچنین صدا را به دوش می ‌کشد. سامسونگ هم مانند دیگر کمپانی‌های رقیب با تدابیر مهندسان خود توانسته موتورهای پردازشگر اختصاصی داشته باشد و همچنین برای سری‌های مختلف پردازشگرهای متفاوت دارد و در سال ۲۰۲۲ پردازشگر جدیدی را نیز معرفی کرده است.

Crystal 4K

Quantum Lite 4K

Quantum 4K

Neo Quantum

Neural Quantum

تلویزیون سونی

ویژگی های منحصر بفرد تلویزیون سونی

برند سونی همواره تلاش کرده است تا بهترین تصاویر و واضخ ترین موشن های حرکتی را در زمان پخش محتوی در تلویزیون ارائه دهد. تلویزیون های سونی دارای قابلیتی به نام X-Motion Clarity هستند. از این رو همه تلویزیون های سونی در رابطه با موشن عملکرد بسیار خوبی دارند و این قابلیت در مدل های بالارده سونی بینهایت عالی می شود. به گونه ای که شما نمی توانید هیچ تلویزیونی را پیدا کنید که در وضوح و روان بودن تصویر به سونی برسد و این می تواند یکی از نقاط قوت تلویزیون های سونی به شمار بیاید. یکی از مواردی که در خرید یک تلویزیون مورد توجه افراد قرار خواهد گرفت کیفیت تصویر آن است. این ویژگی بین سایر ویژگی‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است که بر قیمت تلویزیون سونی نیز تاثیر مستقیم دارد. شرکت سونی همواره در تلاش بوده است تا بتواند این نیاز مشتریان یعنی تولید یک تلویزیون با کیفیت تصویر مطلوب را در دستور کار خود قرار دهد، و مشاهده می­‌شود که تقریبا اکثر تلویزیون­‌های این برند از کیفیت تصویر مطلوبی برخوردار هستند

امکان بزرگنمایی تصویر بدون کاهش کیفیت آن

از دیگر نقاط قوت تلویزیون های سونی قابلیت بزرگنمایی آن می باشد. همه تلویزیون های میان رده سونی از چیپ X1 بهره می برند زیرا به راحتی می تواند تصویر را بدون اینکه کیفیت آن را کم کند بزرگ کند که در مقایسه با رقبا بی نظیر است. از دیگر نقاط قوت تلویزیون های سونی بهره مندی از پلتفرم هوشمند است که دسترسی به طیف گسترده ای از برنامه های نرم افزاری کاربردی را فراهم می کند. یکی دیگر از نقاط قوت تلویزیون های سونی کیفیت بسیار بالای آن ها می باشد. همواره سونی تلاش کرده است که با کیفیت ترین محصولات را با قیمت های مناسب ارائه دهد. از این رو در تولید تلویزیون های خود از قطعات بسیار با کیفیتی بهره برده است. حتی تلویزیون های میان رده سونی نیز دارای کیفیت بالایی هستند.

تصاویری با نور بالا

علاوه بر این نمایشگرهای برند سونی بالارده و پرچم دار از نوع فوق پیشرفته FALD است که در آن تمام آرایه های نوردهی به صورت موضعی عمل می کنند و نقاط نوری بسیار زیادی دارند و با بهره گیری از اسلیم بکلایت درایو با یکی از نازک ترین و در عین حال عجیب ترین بکلایت های تاریخ LED در تلویزیون های سونی مواجه هستیم که در نوع خود بی نظیر است. علاوه بر این، تلویزیون های بالا رده سونی دارای نور باور نکردنی و بسیار پر نورند که در مقایسه با رقبا بی نظیرند.

XR Clarity و حذف نویز تصاویر

یکی از مشخصه های یک دستگاه تلویزیون خوب، وضوخ تصویر می باشد. در چندین سال گذشته سونی نشان داد که در تولید تلویزیون ‌های با کیفیت و بی نظیر بسیار قدرتمند است. برند سونی با کمک قابلیت BRAVIA XR بسیاری از مشخصه های تلویزیون را تحت تاثیر قرار داد. به طور کلی، تلویزیون، ۴K به تنهایی می تواند تصاویر با وضوخ بسیار بالا را ایجاد کند و برای ین کار به فناوری های دیگری نیاز ندارد.

در تلویزیون سونی با یک ریموت هوشمند همه دستگاه های خود را کنترل کنید.

کانال های خود و سایر دستگاه ها را از طریق HDMI به تلویزیون هوشمند سونی متصل کنید و همه آن ها را با استفاده از یک کانال هوشمند کنترل کنید. طراحی باریک و گردتر با میکروفون کنترل صوتی داخلی و طرح دکمه ای پیشرفته استفاده از آن را نیز بسیار آسان می کند. همچنین خانه هوشمند خود را به راحتی کنترل کنید. از صدای خود برای کنترل دستگاه های هوشمند خانه استفاده کنید. تنظیم روشنایی یا کنترل سایر دستگاه های متصل را به راحتی انجام دهید.

تلویزیون ال جی

برند ال جی یکی از برندهای معتبر کشور کره است که مونتاژ محصولات خود را به دست دیگر کشورها سپرده است.

از فاکتورهای مهم که قیمت تلویزیون ال جی را تحت تاثیر خود قرار می دهد، انتخاب اندازه و کیفیت دستگاه تلویزیون می باشد. در واقع اندازه تلویزیون ال جی باید متناسب با محیطی که قرار می گیرد، انتخاب شود.

کیفیت HD تلویزیون الجی :

همان طور که اشاره کردیم کیفیت تصویر تلویزیون الجی بسیار مهم بوده و باید به آن توجه زیادی کرد. تلویزیون های الجی با کیفیت HD دیجیتالی هستند و از کیفیت چند برابر SD برخوردارند.  علاوه بر این کیفیت تصاویر را مشابه ۳۵ میلی متر ارائه می دهد. در واقع در این تلویزیون ال جی ها کیفیت صدا و تصویر افزایش یافته و می توان به قابلیت اتصال به دستگاه های الکترونیک مانند کامپیوتر اشاره نمود.

ساختار این محصول شفافیت و دقت بالای تصویر نمایبش رنگ های بیشتر و افزایش وسعت طول و عرض تصاویر است. و همچنین صدای دیجیتالی با کیفیت بالای آن از دیگر امکانات تلویزیون ال جی HD به شمار می رود. HD معمولا از دیجیتال به عنوان انتقال سیگنال آنالوگ استفاده می کنند.

کیفیت FULL HD تلویزیون ال جی :

این محصول با کیفیت تصویر بالای خود می تواند بهترین برنامه ها با واقعی ترین تصاویر به عمل می رساند. برای تماشای فیلم های FULL HD باید از کابل HDMI استفاده کرد تا از کیفیت فول اچ دی بهره مند شد. تلویزیون FULL HD از رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ برخوردار است که تصاویر را با بهترین کیفیت به نمایش می گذارد.

کیفیت تصویر ۴K تلویزیون الجی : یک وضوح تصویری استاندارد در فیلم برداری و کارت گرافیک رایانه است. تعداد پیکسل ها در وضوح ۴K چهار برابر فرمت ۱۰۸۰p است.

به نحوی دیگر می توان گفت تعداد پیکسل های تمام HD در یک چهارم یک صفحه نمایش ۴K جایی داد. و همچنین تلویزیون الجی با دارا بودن فناوری ۴K بهترین تصاویر را به نمایش می گذارد. فناوری ۴K از بهترین امکانات برای یک تلویزیون الجی بوده و با این ویژگی می توان تصاویر را زنده سازی کرد.

مخاطبان برای دیدن بهترین برنامه ها با جذاب ترین کیفیت می توانند از فناوری ۴K بهره مند شوند. موتور های آنالیز کننده تصاویر ۴K تصاویر دریافتی را به چند جزء تقسیم نموده و سپس به صورت حرفه ای بر روی هر جزء از آنها به صورت حرفه ای فعل و انفعالات خود را انجام خواهند داد، تا تراکم پیکسلی به دست آمده در ردیف برترین ها قرار بگیرد.

در رابطه با سیستم عامل تلویزیون ال جی باید بگوییم که این برند از سیستم عامل webOS استفاده می کند که بسیار پیشرفته است. این سیستم عامل توسط برند ال جی خریداری شده و هر ساله در حال بروزرسانی برای مدل های جدید است. سری جدید این سیستم عامل بسیار ساده و یکپارچه است و موجب می شود ویژگی های خارق العاده ای برای مدل های جدید ال جی فراهم کند.

شهر لوازم خانگی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی را با قیمت مناسب ارائه می دهد. لازم به ذکر است که شما با خرید از شهر لوازم خانگی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید. اطمینان از کیفیت کالا یکی از موارد مهمی است که در خرید لوازم خانگی مورد توجه کاربران است و فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر با دارا بودن مجوزهای قانونی این اطمینان را به شما عزیزان می دهد که تمامی کالاهای موجود در این فروشگاه از مبادی رسمی و قانونی تامین شده اند و دارای کیفیت و ضمانت نامه می باشند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.