بدون حاشیه به المپیک فکر می‌کنیم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 15679
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۹:۰۵ |
بهنام محمودی بازیکن‌سابق‌تیم‌ملی والیبال در گفت‌وگو با «رسالت»:

بدون حاشیه به المپیک فکر می‌کنیم

واليباليست‌هاي ايران بعد از پيروزي در برابر تيم ملي چين براي دومين بار جواز حضور در المپيک را به دست آوردند. تيم ايران در ديدار فينال در مقابل هواداران پرتعداد تيم چين به مصاف ميزبان رفت و موفق شد مقتدرانه و با نتيجه 3 بر صفر از سد اين تيم عبور کند.
بدون حاشیه به المپیک فکر می‌کنیم

‌|نفيسه امامي‌|
واليباليست‌هاي ايران بعد از پيروزي در برابر تيم ملي چين براي دومين بار جواز حضور در المپيک را به دست آوردند. تيم ايران در ديدار فينال در مقابل هواداران پرتعداد تيم چين به مصاف ميزبان رفت و موفق شد مقتدرانه و با نتيجه ۳ بر صفر از سد اين تيم عبور کند. شاگردان کولاکوويچ  فينال را در مدت زمان ۷۵ دقيقه به اتمام رساندند و نام خود را در ميان تيم‌هاي حاضر در المپيک توکيو ثبت کردند. به جز تيم ملي ژاپن، ايران تنها تيم آسيايي است که توانسته براي دومين بار در المپيک حاضر شود.
بعد از صعود تيم ملي واليبال انتظارات از اين تيم به مراتب بالا رفته و عده‌اي رفتن روي سکوي المپيک را از سروقامتان تيم ملي انتظار دارند. اين آرزويي دور از ذهن نيست، اما رسيدن به آن فرآيندي سخت و مستلزم برنامه‌ريزي‌هاي جدي و منظم، برگزاري ليگ موفق و اردوهاي مناسب است؛ پارامترهايي که حريفان تيم ملي آن را در صدر برنامه‌هاي خود قرار داده‌اند. 
بهنام محمودي بازيکن سابق تيم ملي واليبال مردان ايران  در گفت‌وگو با «رسالت» درباره صعود تيم ملي واليبال به المپيک ۲۰۲۰ توکيو گفت: افتخار اين صعود با تلاش واليباليست‌هاي تيم ملي امکان‌پذير شد چراکه کار بزرگي انجام دادند؛ هرچند اين توقع مردم و کارشناسان براي صعود تيم ملي واليبال وجود داشت، زيرا تيم ملي ايران قهرمان آسياست.
 وي افزود: اکنون که تيم ملي براي دومين بار به المپيک صعود کرده بايد همه تلاش خود را انجام دهد تا در کنار پيروزي‌اي که به دست آورده، دستاوردهاي ديگري را از لحاظ باشگاهداري و برگزاري ليگ مناسب هم به دست آورد.مردم از ميان بازي‌هاي گروهي به واليبال بسيار اميدوار هستند و خوشبختانه واليبال کشور هم داراي عملکرد خوبي است و بايد بتوانيم بدون حاشيه اين روند صعودي را طي کنيم. 
محمودي با بيان اين‌که نمي‌توان با قطعيت از روي سکو رفتن تيم ملي در المپيک صحبت کرد، گفت: تيم تلاش خود را مي‌کند و بدون شانس هم نيست، اما بايد واقع‌بين بود، زيرا روي سکو رفتن کار بسيار سختي است. تيم‌هايي مانند ونزوئلا، کانادا و ژاپن که حريفان ايران در المپيک محسوب مي‌شوند را مي‌توان شکست داد، اما تيم‌هاي قوي ديگري هستند که با همه توان خود حاضر مي‌شوند و به طور قطع کار تيم ملي سخت خواهد بود. 
بازيکن سابق تيم ملي واليبال درباره سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده براي تيم واليبال در قياس با ديگر حريفان آن گفت: با   صعود تيم بايد سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي‌هاي صحيحي انجام شود تا از ديگر حريفان عقب نمانيم. تيم‌هايي که به المپيک رسيدند، ليگ‌هاي خوبي را برگزار مي‌کنند و تفاوت‌هاي آن‌ها از نظر کمي و کيفي به وضوح بيشتر از تيم ايران است.  
وي تصريح کرد: بايد شرايط براي بالا رفتن کيفيت تجهيزات، مربيان و بازيکنان بيشتر شود تا به جايي برسيم که مربي هم به خارج از کشور صادر کنيم. اگر روزي به اين نقطه برسيم يعني ايران به جايگاه اصلي خود در واليبال رسيده است. محمودي با اشاره به بازي آخر تيم ملي در زمين چين که منجر به صعود آن گرديد، گفت: دو تيم قوي واليبال آسيا ژاپن و کره جنوبي هستند، زيرا هم توپ‌گيري و دريافت اول خوبي دارند و هم از سرعت حمله بالايي برخوردار هستند و فورواردهاي اين تيم ها توانمند هستند و به همين دليل بازي ايران با کره به مراتب سخت‌تر از بازي با چين بود. تيم چين سرمايه‌گذاري زيادي براي تيم خود کرده و تلاش مي‌کند تا شرايط خوبي را براي خود مهيا کند، اما طي سال‌هاي گذشته افت کرده است. تيم چين کندتر از کره و ژاپن عمل مي‌کرد و سرعت حمله و توپ‌گيري آن‌ها ضعيف‌تر از کره جنوبي بود. 
اين بازيکن سابق تيم ملي اضافه کرد: زماني که ايران تيم کره را شکست داد خيالم راحت شد و مي‌دانستم ما مي‌توانيم تيم چين را هم شکست دهيم و پيش‌بيني کرده بودم که بازي چين راحت‌تر از کره  باشد. 
کره جنوبي تيم بسيار خوبي را جمع کرده که زنگ خطري براي تيم ملي واليبال ما در آينده است. 
وي عملکرد سرمربي تيم ملي واليبال را مثبت ارزيابي کرد و افزود: کولاکوويچ در اين دوره با هماهنگي‌اي که با کمک مربي‌هاي خود داشت، عملکرد خوبي ارائه کرد. فدراسيون بايد کميته فني خوبي داشته باشد تا با مربي‌هاي رده‌هاي مختلف زنان و مردان تعامل داشته باشد، زيرا اين روند به نفع سرمربي تيم ملي خواهد بود. محمودي برگزاري ليگ منظم واليبال را در بالا رفتن توان تيم ملي تأثيرگذار دانست و افزود: برگزاري ليگ مناسب به طور قطع در موفقيت تيم ملي تأثير خواهد داشت. اگر ليگ ضعيف شود تيم ملي هم ضعيف مي‌شود و چنانچه برنامه‌ريزي درستي براي ليگ صورت نگيرد و به جوانان ميدان داده نشود، بازيکنان جوان انگيزه خود را از دست خواهند داد . تيم ملي چکيده و برگرفته ليگ است زيرا بازيکنان در ليگ آماده و ستاره مي‌شوندو با برگزاري ليگ موفق به موفقيت در تيم ملي هم ‌دست پيدا مي‌کنيم.    

نویسنده : نفیسه امامی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.