بدرقه کریمانه در کرمان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 15285
  پرینتخانه » استان ها, اسلایدر, سیاسی تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴ |
«رسالت»از مراسم تشییع پیکر مطهر سردار حاج قاسم سلیمانی گزارش می‌دهد؛

بدرقه کریمانه در کرمان

پيکر مطهر سردار سپهبدشهید حاج قاسم سليماني سرانجام رنج خستگي راه را در ديار مادري از تن به در کرد و در خاک شهيدپرور کرمان آرام گرفت.
بدرقه کریمانه در کرمان

پيکر مطهر سردار سپهبدشهید حاج قاسم سليماني سرانجام رنج خستگي راه را در ديار مادري از تن به در کرد و در خاک شهيدپرور کرمان آرام گرفت.
پيکر مطهر سردار سليماني پس از چند روز به کرمان رسيد و سيل مشتاقان براي مشايعت و تشييع فرزند خلف اين استان به صف شدندو از او استقبال کردند. اين استقبال به حدي بي سابقه و با ازدحام جمعيت همراه بود که متاسفانه تعدادي از هموطنانمان در اين مراسم جان خود را از دست دادند و تعدادي نيز زخمي شدند.
مهدي صدفي مسئول کميته تشييع پيکر شهيد سردار سليماني در کرمان در اين زمينه گفت: با توجه به ازدحام جمعيت امکان خاکسپاري پيکر شهدا وجود ندارد و زمان مراسم خاکسپاري متعاقبا اعلام مي‌شود.با اين وجود مردم انقلابي استان کرمان و شهرهاي همجوار در اين مراسم با شرکت بي سابقه خود نشان دادند که قدردان فرزند انقلابي خود هستند و به پاس رشادت ها و دلاورمردي هاي او استقبال شايسته اي را به نمايش گذاشتند.
مردم غيور کرمان به پاس حرمت اين اشک و خون به ميدان آمدند تا اين پيام را برسانند که ما انتقام سخت اين اشک و خون را خواهيم گرفت. در اين مراسم که به همراه پيکر مطهر سردار سليماني، پيکر همرزم شهیدش سردار پورجعفري نيز تشييع شد مردم با سردادن شعارهاي انقلابي و حماسي خش و نفرت خود را از آمريکا و اذنابش نشان داده  خواهان انتقام اين جنايت هولناک شدند.بنابراين گزارش سردار سرلشکر پاسدار سلامي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور، وزير بهداشت، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، 
آيت الله خاتمي امام جمعه موقت تهران، محمدباقر قاليباف عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام،  سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، حجت‌الاسلام مرتضوي‌مقدم رئيس ديوان عالي کشور و نمايندگان مردم استان کرمان در مجلس خبرگان و پيروز حناچي شهردار تهران به منظور شرکت در آيين وداع با پيکر شهيد قاسم سليماني و شهداي مقاومت در اين مراسم شرکت داشتند.
براساس اعلام ستاد برگزاري مراسم، ‌بيش از ۴۰۰ خبرنگار داخلي و خارجي مراسم تشييع سپهبدسليماني در کرمان را پوشش رسانه اي دادند تا در سطح جهاني تصويري خاص از اين مراسم منعکس  شود. از ۴۰۰ خبرنگاري که براي پوشش خبري اين مراسم به کرمان آمده‌اند‌، حدود ۱۰۰ نفر از رسانه‌هاي بين‌الملي هستند.
در ابتداي اين مراسم پيام رهبر معظم انقلاب در پي شهادت سردار شهيد سپهبد قاسم سليماني و شهداي همراه ايشان بار ديگر قرائت شد و اعلام گرديد وصيت جدي و قاطع سردار شهيد قاسم سليماني اين بوده است که در گلزار شهداي کرمان دفن شود و امروز طبق وصيت اين شهيد والامقام و توصيه خانواده گرامي ايشان عمل خواهد شد.    
نماينده ولي فقيه و امام جمعه کرمان در اين مراسم در سخناني کوتاه ضمن ابراز ارادت به مقام سردار سپهبد شهیدحاج قاسم سليماني ابراز اميدواري کرد مردم کرمان امروز وداع باشکوهي با شهيد سليماني داشته باشند.
در ادامه اين مراسم سردار حسين سلامي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در آغاز سخنان خود با بيان اين جمله که «انتقام مي‌گيريم» فضاي مراسم را دگرگون کرد که با تکبير مردم همراه بود.
وي طي سخناني گفت: حرف آخر را اول مي‌زنم انتقامي سخت، محکم، پشيمان کننده، قاطع و تمام‌کننده مي‌گيريم؛ شما مردم مطمئن و آرام باشيد.
سردار سلامي ادامه داد: امروز سرزمين کرمان و ديار کريمان شاهد طلوع دو خورشيد روي زمين است. ما امروز آمده‌ايم تا در آسمان افتخارات اين سرزمين عزيز دو خورشيد پرفروغ را که ديگر هرگز غروب نخواهند کرد، بنشانيم.
وي ادامه داد: آن‌ها که مي‌خواهند با پرتاب سنگ‌ريزه‌ها خورشيد را خاموش کنند اشتباه مي‌کنند اين سنت جنايتکاران عالم است که نمي‌فهمند، نمي‌توانند با خورشيد بجنگند. قاسم سليماني خورشيد پرفروغ عالم اسلام است و زنده‌تر از هميشه امروز راهي را گشوده که مطمئناً به پيروزي نهايي مسلمانان و شکست قاطعانه استکبار خواهد انجاميد.فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: توصيف ابعاد شخصيت او براي بنده حقير ممکن نيست؛ قاسم سليماني در عين اين‌که فرمانده اي باصلابت و باوقار بود و همه شکوه ايمان را در قامت خود متجلي مي‌کرد و ظهور مي‌داد اما بسيار متواضع بود. مي‌دانم که او در درون خويش هرگز خود را برتر از هيچ سربازي نديد. درجه بر روي دوش او هرگز تفاخر و تکبر را در او زنده نکرد او همه اين رذايل را کشته بود.
سلامي ادامه داد: امروز چهره کرمان آسماني است؛ کرمان و کوير امروز درياست اما ما مي‌دانيم شهادت حاج قاسم و يارانش نقطه پايان آن‌ها نيست بلکه برعکس؛ امروز نقطه آغاز قاسم سليماني است. قاسم يک شخص نبود و نيست؛ قاسم يک راه است، راهي که تازه گشوده شده است، راهي که تازه براي ما فتح قله‌هاي بزرگ را نويد مي‌دهد. بنابراين دشمن بايد به اين نکته بينديشد؛ شهيد قاسم سليماني از قاسم سليماني زنده‌تر است.فرمانده کل سپاه پاسداران بيان کرد: شهيد قاسم سليماني از قاسم سليماني براي دشمن خطرناک‌تر است؛ اما سپهبد بزرگ ما، فرمانده رشيد ما، فرمانده رعنا و نازنين و طناز ما چه کرده است که دشمن او و يارانش را اين‌چنين ناجوانمردانه و ناعادلانه هدف آشکارترين ترور عالم قرار مي‌دهد؟ او فراتر از مرزها و معمار شکست آمريکاست. سپهبد شهيد ما معمار شکست‌هاي چهار دهه پي‌درپي آمريکا از مسلمانان عالم است.سلامي عنوان کرد: قاسم سليماني دشمنان را در بيابان‌ها، خيابان‌ها، دشت‌ها و کوه‌ها تا شرق مديترانه و شمال درياي سرخ تعقيب کرده است. او نهضت فلسطين را احيا کرده است؛ او رژيم صهيونيستي را در باريکه در حصار آتش‌هاي قدرتمند فلسطينيان قهرمان قرار داده است. او احياگر ميداني نهضت فلسطين بوده است او سياست آمريکا را براي از بين بردن حلقه مرکزي مقاومت در کنار مديترانه يعني سوريه با شکست بزرگ مواجه کرده است. او استراتژي آمريکا براي بر هم زدن امنيت و آرامش مسلمانان در هر نقطه‌اي از عالم اسلام را با شکست مواجه کرده است.وي گفت: او از جغرافياي يکپارچه جهان اسلام حفاظت کرده و اجازه نداده است دشمنان صهيونيست و آمريکاي جنايتکار که قدرت خود را در تجزيه کشورهاي مسلمان و کوچک کردن و ضعيف کردن آن‌ها مي‌دانند، رؤياي باطل آن‌ها جامه تحقق بپوشاند. او مانع از اين شده است که آمريکايي‌ها بر عراق سيطره پيدا کنند و اجازه نداده است موفقيت‌هاي نظامي آمريکا در عراق عليه صدام به موقعيت و قدرت سياسي در عراق تبديل شود.وي ادامه داد: او از شکست يمن در مقابل ائتلاف سعودي-آمريکايي- صهيونيستي و اروپايي جلوگيري کرده است؛ او اين شخصيت است او را ببينيد؛ اينجا ايستاده است. شما نقطه آغازي بر پايان حضور خود در اين منطقه زديد، اعلام مي‌کنم شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام حاج قاسم سليماني نقطه آغازي بر پايان زودرس اخراج آمريکايي‌ها از همه منطقه جهان اسلام است و جهان ان شاءالله اين پديده را به‌زودي خواهد ديد.وي در پاسخ عزاداران حاضر در تشييع سردار سليماني که خواهان انتقام بودند، گفت: انتقام مي‌گيريم و آرام باشيد؛ ما به آينده فکر مي‌کنيم. ما مي‌خواهيم آينده جديدي بسازيم اين اراده الهي ماست.سلامي بيان کرد: دوستان عزيز آن‌ها اشتباه کردند، آمريکايي‌ها سال‌هاي سال در فضاي مجازي با بسيج همه رسانه‌ها و عمليات‌هاي رواني سنگين تلاش کردند تا قدري از کينه و نفرت مسلمانان نسبت به خود را کاهش دهند؛ بسيار تلاش کردند ملت ايران را از انقلاب، رهبر و اسلام جدا کنند و تصور مي‌کردند به نتيجه رسيده‌اند.وي ادامه داد: آن‌ها فکر مي‌کردند مردم ايران ديگر پژواک صداي آن‌ها شده‌اند به خيابان‌هاي مي‌ريزند و عليه نظام عمل مي‌کنند اما آمريکا با اين اقدام خود امروز ببيند مردم براي چه به خيابان‌ها آمده‌اند. انقلاب دوباره بيش از هميشه زنده شد درود خدا بر شما مردم باشرف.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.