بدترين قمار ترامپ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 14982
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۹:۰۴ |

بدترين قمار ترامپ

يک روزنامه آمريکايي از اقدام اخير ايالات متحده در به شهادت رساندن سردار رشيد اسلام، سپهبد قاسم سليماني به عنوان بدترين قمار ترامپ ياد کرده است. روزنامه لس آنجلس تايمز در گزارشي به موضوع ترور سپهبد شهيد قاسم سليماني پرداخت و آن را «قمار» دولت فعلي آمريکا دانست.
بدترين قمار ترامپ

يک روزنامه آمريکايي از اقدام اخير ايالات متحده در به شهادت رساندن سردار رشيد اسلام، سپهبد قاسم سليماني به عنوان بدترين قمار ترامپ ياد کرده است. روزنامه لس آنجلس تايمز در گزارشي به موضوع ترور سپهبد شهيد قاسم سليماني پرداخت و آن را «قمار» دولت فعلي آمريکا دانست.
اين روزنامه آمريکايي نوشت: با صادر کردن دستور کشتن قاسم سليماني،يکي از عالي‌ترين مقامات نظامي ايران، «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا دست به بزرگ‌ترين قمار دوران رياست جمهوري خود زده است. اين گامي است که آمريکا را به مسير افزايش خشونت هاي جنگ‌طلبانه پيش مي‌برد. اين اقدام آمريکا به نوعي روي گرداني ترامپ از وعده‌هاي او مبني بر بيرون کشيدن نظاميان آمريکايي از بحران‌هاي موجود در غرب آسياست.
در ادامه اين گزارش آمده است: ترامپ در سراسر دوران رياست جمهوري خود اظهارات و نطق‌هاي آتشين کرده است، اما در برابر اقدامات خصمانه و جنگ طلبانه بدون عمل باقي مانده است. وي به طرفداران خود قول داده که در برابر دشمنان آمريکا از اقدامات قاطع استفاده کند، اما همزمان نيز قول داده است که از جنگ در منطقه غرب آسيا دوري کند و نظاميان آمريکايي را به خانه بازگرداند.
اگرچه برخي سياستمداران آمريکايي از جمله اليزابت وارن، سناتور دموکرات و يکي از رقباي ترامپ در انتخابات رياست جمهوري آينده تأکيد کرده اند که ترامپ بايد هر چه سريع‌تر براي جلوگيري از جنگي مخرب در خاورميانه
( غرب آسيا) اقداماتي صورت دهد، اما به نظر مي رسد با شهادت سردار سليماني، ديگر فضايي براي «کنش مقامات آمريکايي» و هدايت بازي توسط آنها باقي نمانده باشد! به عبارت بهتر، مقامات آمريکايي از اکنون بايد در انتظار عواقب و تبعات اقدام تروريستي و بسيار خطرناک خود باشند.
نکته ديگر آنکه، هم اکنون مهم‌ترين تمرکز تحليلگران مسائل نظامي و امنيتي ايالات متحده ، بر روي فرماندهي نيروهاي آمريکايي در غرب آسيا( سنتکام) است. با اين حال برخي تحليلگران مسائل نظامي و امنيتي در آمريکا به درستي معتقدند که دامنه و قدرت واکنش جمهوري اسلامي ايران در قبال شهادت سردار سليماني، فراتر از حوزه غرب آسياست. غيرقابل پيش بيني بودن زمان و نحوه پاسخ‌دهي ايران نسبت به اقدام تروريستي اخير ايالات متحده، ضريب آسيب پذيري مقامات کاخ سفيد، پنتاگون، ارتش آمريکا و ديگر نيروهاي نظامي و امنيتي ايالات متحده را به شدت افزايش داده است.
اکثريت قريب به اتفاق تحليلگران آمريکايي بر اين باورند که وقوع هرگونه نبردي در منطقه غرب آسيا ميان ايران و ايالات متحده، تنها يک بازنده خواهد داشت و آن، کاخ سفيد است. از سوي ديگر، وقوع اين منازعه منجر به تمرکز ويژه ايالات متحده در بر روي اين منطقه و صرف هزينه هاي هنگفت امنيتي و نظامي در آن خواهد شد. در اين صورت، نه تنها ترامپ به شعار انتخاباتي خود مبني بر فاصله گيري از مداخله در مناطق ديگر جهان پشت پا خواهد زد، بلکه کل ساختار نظامي و امنيتي ايالات متحده نيز از آسيب‌ها و تبعات اين مواجهه به شدت متضرر خواهد شد. بي دليل نيست که حتي برخي نزديکان ترامپ نيز اقدام تروريستي اخير ايالات متحده در عراق را نوعي خودزني پنداشته و نسبت به توانايي ترامپ در ادامه هدايت اين بازي خطرناک، نگاهي کاملا ترديد آميز دارند.
بدون شک، در آينده اي نزديک، ترامپ و همراهانش بهايي بسيار سخت و دردناک بابت اقدام تروريستي اخير خود پرداخت خواهند کرد. بهايي که ترامپ هرگز فرصت محاسبه آن را نيز پيدا نخواهد کرد.
لس‌آنجلس تايمز

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.