با مردم مستند سخن بگوييم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 4283
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۸:۴۷ |
احمد سالک عضو فراکسيون روحانيت مجلس در گفت‌وگو با رسالت:

با مردم مستند سخن بگوييم

چندي است که انتقادات به عملکرد مجلس بسيار افزايش پيداکرده و بحث ناکارآمدي مجلس در تمام گعده‌هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي مطرح است
با مردم مستند سخن بگوييم

چندي است که انتقادات به عملکرد مجلس بسيار افزايش پيداکرده و بحث ناکارآمدي مجلس در تمام گعده‌هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي مطرح است حتي برخي از نمايندگان مجلس هم نسبت به اين موضوع اعلام نارضايتي کرده‌اند اما در مقابل برخي معتقدند که مجلس در حال انجام مسئوليتي است که به او داده‌اند و هيچ کم‌کاري تا کنون نداشته است.
تاکيد بر رسالت مجلساحمد سالک عضو فراکسيون روحانيت مجلس دراين باره به «رسالت» گفت: وظيفه مجلس شوراي اسلامي سه کار اصلي و اساسي است؛ نخست، قانون‌گذاري و ريل‌گذاري براي دستگاه‌ اجرايي، قضائي، نهادها و قسمت‌هايي که در اين زمينه مشغول به فعاليت هستند، بنابراين بايد بر رسالت مجلس که قانون‌گذاري است تاکيد کنيم.
او با اشاره به اين که قانون‌گذاري در شکل‌هاي مختلف صورت مي‌گيرد، تصريح کرد: قانون‌گذاري يا در لايحه‌اي از سوي دولت به دستگاه قضائي ارجاع مي‌شود يا آنکه در قالب طرح‌ها تهيه شده و در اختيار مجلس قرار مي‌گيرد.
نماينده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: رسالت دوم مجلس عبارت است از نظارت بر حسن اجراي قانون و مديراني که در کشور بايد اصل قوانين را رعايت کنند که اين رسالت در قالب تذکر کتبي، شفاهي، سوال، حق تفحص و استيضاح مطرح مي‌شود که قانون براي آن تعيين کرده است.
سالک افزود: رسالت سوم آن است که نمايندگان با مردم براي حل معضلات و مشکلات شان ارتباط برقرار کنند که اين موضوع هم تعريف منطقي دارد يعني از حالت پوپوليستي بايد بيرون آمده و همچنين از حالت منطقه‌اي به مسائل کلاني که مردم با آنها در سطح کشور درگير هستند، بپردازيم.
ميزان استيضاح‌ها در صحن علني، نشان‌دهنده عملکرد مجلس است
عضو فراکسيون روحانيت مجلس تصريح کرد: ميزان سوالات و استيضاحاتي که در مجلس صورت گرفته دليل بر عملکردش است يا گزارش‌هاي متعدد فرهنگي، صنعتي، اقتصادي و … که به ارائه مجلس و در صحن علني قرائت مي‌شود که اين موضوع هم نشان از کار تيمي کميسيون‌هاي تخصصي مجلس دارد، بنابراين عملکرد مجلس را بايد در قالب اين سه مسئله مورد مطالعه قرار داد.
سالک با بيان اين که مجلس بايد در مسائل سياسي داخلي و خارجي مواضع جدي از خود نشان دهد، گفت: هنگامي که ترامپ، سپاه پاسداران جمهوري اسلامي را به عنوان سازمان تروريستي معرفي کرد، کل مجلس لباس سپاه را به تن کردند، اين موضوع پيام داشت يعني مجلس يک عملکرد بين‌المللي از خود نشان داد.
اين نماينده مجلس ادامه داد: تمام نامه‌‌هايي که از سوي مجلس با ۲۰۰ امضا جمع شده‌اند را هم مي‌توان از جمله اقدامات نمايندگان مجلس دانست که در زمان مشخص به مسائل پرداخته‌اند.
چرا دولت قانون را اجرا نکرد؟
عضو فراکسيون روحانيت مجلس با اشاره به موضوع بودجه ۹۸ افزود: قانون ۴۰۰ هزار تومان افزايش حقوق براي تمام بازنشستگان قرار داد که در ادامه شاهد بوديد دولت بحث ۱۰ درصد را مطرح کرد؛ نمايندگان مجلس در واکنش به اقدام دولت با جمع‌آوري ۱۵۰ امضا به دولت گفت که آقاي دولت شما قانون را رعايت کن چرا قانون را اجرا نکردي؟
او تصريح کرد: نکته بعدي آن است که ما نمي‌گوييم تمام معضلات مردم را بايد حل کرد؛ بايد بگويم که مجلس براي تمام معضلات مردم از جمله مباحث گراني، تورم، رکود اقتصادي تورمي و مسائلي از اين دست جلسات متعددي با وزرا و دستگاه‌هاي ذي‌ربط داشته و راه‌حل‌هايي هم پيگيري کرده است.
سالک با اشاره به برخي جوسازي‌هاي داخلي و بين‌المللي نسبت به مجلس گفت: شاهد هستيد که برخي از خواهران و برادران در صحن علني طي نطق‌هايي به گونه‌اي به سياه‌نمايي پرداخته و عليه مجلس و دستگاه‌ها به سخنراني پرداخته و ديگر فعاليت‌هايي که طي اين ۴۰ سال انجام گرفته شده را ناديده مي‌گيرند که اين موضوع منجر به ارائه سوژه به دست دشمن مي‌شود و دشمن به ميدان آمده و از اين سوژه‌ها با استفاده از رسانه، فضاي مجازي و طرق مختلف عليه مجلس دست به فعاليت مي‌زنند.
شاهد جريان‌سازي عليه مجلس هستيم
او با بيان اين که ما شاهد جريان سازي عليه مجلس هستيم، ادامه داد: مجلس ترکيبي از فراکسيون‌هايي است که به نوعي فعاليت داشته و به مسائل مختلف مي‌پردازند؛ من معتقد هستم که بايد به مردم اطلاع‌رساني مستند در اين رابطه شود. سالک افزود: مردم کشورمان بسيار با بصيرت هستند و اگر شخصي لب به سخن بگشايد قدرت تجزيه و تحليل‌شان بسيار بالا است ، که بايد بگويم اين موضوع باعث خرسندي ما است و به اين مردم افتخار مي‌کنيم.
عضو فراکسيون روحانيت مجلس افزود: در برخي موارد مجلس نقطه‌ضعف دارد و مردم آن نقطه‌ضعف‌ها را اعلام مي‌کنند، آنها با کسي رودربايستي ندارند اما اين جوسازي و مسائل مقداري بي‌انصافي در حق مجلس است.
اطلاع‌رساني صحيح به مردم بهانه را از دست بيگانگان مي‌گيرد
سالک با بيان اين که اطلاع‌رساني صحيح به مردم بهانه را از دست بيگانگان مي‌گيرد، گفت: ما نمي‌گوييم که مجلس ضعف ندارد اما در قسمت‌هايي که مجلس بايد اقدامي انجام مي‌داد به ميدان آمده و گاهي طرح‌هايي را ارائه داده تا مانع از اجراي برخي مشکلات شود.
او در پايان با بيان اين که هر دستگاهي داراي نقاط ضعفي است، گفت: اما بايد با موضوعات به صورت منصفانه برخورد کرد.

نویسنده : راضيه فراهاني |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.