با دانستن این نکات، نورپردازی داخلی را حرفه ای انجام می دهید! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 57909
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸ |

با دانستن این نکات، نورپردازی داخلی را حرفه ای انجام می دهید!

امروزه برای زیبا سازی منزل و یا حتی مکان های دیگر، نورپردازی داخلی بسیار مورد توجه و استقبال عموم قرار گرفته است. با توجه به اهمیت درست انجام گرفتن نورپردازی در یک محیط، شرکت نورپردازی مینفری بر آن شد تا مهمترین نکات در نورپردازی داخلی را برای شما بازگو کند.
با دانستن این نکات، نورپردازی داخلی را حرفه ای انجام می دهید!

امروزه برای زیبا سازی منزل و یا حتی مکان های دیگر، نورپردازی داخلی بسیار مورد توجه و استقبال عموم قرار گرفته است. با توجه به اهمیت درست انجام گرفتن نورپردازی در یک محیط، شرکت نورپردازی مینفری بر آن شد تا مهمترین نکات در نورپردازی داخلی را برای شما بازگو کند.

چگونگی نورپردازی داخلی

یکی از مهم ترین عواملی که در دکوراسیون خانه و معماری نقش بسیار زیادی دارد، نورپردازی داخلی می باشد که به معنای نحوه درست چیدمان نوری در دکوراسیون داخلی بر سلیقه است. به همین دلیل بدون در نظر گرفتن نورپردازی، چیدمان خانه حتی اگر بسیار خوب هم باشد، جالب به نظر نمی رسد.

 نورپردازی را می توان عضو جدایی ناپذیر در معماری دانست؛ زیرا علاوه بر زیبایی دکوراسیون، روح و جان تازه ای به فضا می بخشد. انجام این کار به دقت و مهارت زیادی نیاز دارد.  نور پردازی داخلی با استفاده از انواع لوستر و دیوارکوب ها برای نور بخشی به فضای خانه و دکوراسیون انجام می شود.

همانطور که می دانیم یک خانه دارای فضاهای مختلفی از جمله اتاق نشیمن، آشپزخانه راه پله و راهرو، سقف و…. می باشد که برای انجام نورپردازی داخلی نیاز به مهارت و دقت بسیار بالایی دارد و این کار متناسب با کاربرد و فعالیت های هر کدام از فضاهای موجود در خانه انجام می شود.

اهمیت نورپردازی داخلی

افراد متخصص و معماران قبل از ساخت یک ساختمان باید نقشه روشنایی و نورپردازی آن را بر اساس استانداردهای خوب طراحی کنند و سپس مورد تایید قرار دهند. همچنین می‌ توان گفت که برق کاران ساختمان بر اساس این طراحی و استاندارد، برق کاری ساختمان را انجام می دهند و نورپردازی آنجا را اجرا می کنند. نکته مهم در انجام و اجرای نورپردازی این است که میزان روشنایی بر اساس فضا و مکان مورد نظر با کمک استاندارد ها تعیین شود.

یکی از عواملی که در قیمت و هزینه انجام نورپردازی داخلی خانه تاثیر می گذارد، طراحی داخلی آن می باشد. همچنین افراد بر اساس سلیقه خود، لامپ هایی را با رنگ های مناسب و مورد نیاز برای آن فضا خریداری می کنند. علاوه بر هزینه لامپ ها و طراحی داخلی، هزینه مصرف این لامپ ها نیز در قیمت اجرای این کار تاثیر می گذارد.

از آنجایی که چیدمان خانه و طراحی داخلی بدون در نظر گرفتن اجرای نورپردازی جالب به نظر نمی رسد، لازم است که برای انجام این کار حتماً برنامه ریزی و دقت بسیار بالایی داشته باشیم و شدت روشنایی را متناسب با کاربرد های هر فضا که نورپردازی در آن انجام می شود، انتخاب کنیم.

اصلی ترین نکاتی که در نورپردازی داخلی باید به آن توجه نماییم

نورپردازی علاوه بر زیبایی و جذابیتی که برای ساختمان به وجود می آورد، در دید افراد نیز تاثیر بسیار زیادی می گذارد. طراحان و معماران به افراد سفارش می کنند در انجام نورپردازی دقت بسیار زیادی داشته باشند تا بهترین گزینه را انتخاب کنند و از انجام این کار رضایت کامل داشته باشند.

  1. قبل از انجام نورپردازی داخلی به سبک و چیدمان محیط توجه بسیاری داشته باشند تا این کار بهتر به چشم آید و زیبایی را دو چندان کند.
  2. در انجام نورپردازی ساختمان ها عوامل مختلفی تاثیر می گذارند. یکی از این عوامل توازن شدت نور ها بر اساس مکان مورد نظر می باشد. برای توجه به این عامل باید اندازه لامپ های مورد استفاده را در نظر بگیریم.
  3. همچنین باید در انتخاب لامپ ها، به فعالیت هایی که می خواهیم در آن مکان انجام دهیم، توجه بسیاری داشته باشیم. مثلا اگر قرار است نورپردازی تاکیدی انجام دهیم باید از چراغ های دیواری دکوراتیو یا چراغ های بالای تابلو بهره بگیریم.
  4. رنگ لامپ ها در دید افرادی که در ساختمان حضور دارند، تاثیر بسیاری می گذارد. پس انتخاب نورپردازی با رنگ های مناسب بسیار مهم است. در واقع رنگ نور باید به گونه ای باشد که چشم افراد را اذیت نکند.
  5. از نکات در انجام این کار، این است که باید برای کاهش قیمت ها و صرفه جویی در مصرف انرژی و برق، از لامپ های ال ای دی برای نورپردازی استفاده کنیم؛ اما این را هم در نظر بگیریم که با هزینه کمتر نمی توان وسایل مورد نیاز برای انجام نورپردازی را خریداری کرد.

نکات مهم در نورپردازی

در نهایت باید اشاره کنیم که نورپردازی ساختمان یکی از رکن های مهم برای زیبایی و جذابیت آن می باشد که به راحتی به فضاهای روح تازه ای می بخشد.  اگر در مکانی  بهترین مدل، سبک و چیدمان وجود داشته باشد ولی نورپردازی آنجا به خوبی و به درستی انجام نشده باشد، زیبایی آن به چشم نمی آید. پس لازم است به این نکات توجه بسیار زیادی داشته باشیم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه انواع نورپردازی و نحوه ی اجرای آن در اینجا کلیک کنید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.