باز هم دوگانه لاريجاني و عارف - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 3309
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۸:۴۵ |
تب‌و‌تاب فراکسيون‌‌هاي مجلس براي انتخاب هيئت رئيسه به اوج مي‌رسد؛

باز هم دوگانه لاريجاني و عارف

خانه ملت هر روز با خود خبرهاي بسياري در حوزه‌هاي مختلف سياسي، اجتماعي، اقتصادي ، فرهنگي و ... دارد که نمايندگان در اين حوزه‌ها ورود کرده و در تلاش و تکاپو هستند تا مشکلات را حل کنند. با توجه به اينکه هر روز به انتخابات هيئت رئيسه مجلس نزديک مي‌شويم، اين بار نمايندگان را بيش از پيش فعال مي‌بينيم که در تمام حوزه‌ها اعلام نظر کرده و خودي نشان مي‌دهند تا بتوانند آراي دوستانشان را در اين انتخابات از آن خود کنند.
باز هم دوگانه لاريجاني و عارف

خانه ملت هر روز با خود خبرهاي بسياري در حوزه‌هاي مختلف سياسي، اجتماعي، اقتصادي ، فرهنگي و … دارد که نمايندگان در اين حوزه‌ها ورود کرده و در تلاش و تکاپو هستند تا مشکلات را حل کنند. با توجه به اينکه هر روز به انتخابات هيئت رئيسه مجلس نزديک مي‌شويم، اين بار نمايندگان را بيش از پيش فعال مي‌بينيم که در تمام حوزه‌ها اعلام نظر کرده و خودي نشان مي‌دهند تا بتوانند آراي دوستانشان را در اين انتخابات از آن خود کنند.»
نمايندگان در اين انتخابات مانند انتخاب‌هاي گذشته در فراکسيون‌هاي ويژه خود تشکيل جلسه داده و درباره اعضاي هيئت رئيسه به مشورت مي‌نشيند. از مهم‌ترين بحث‌ها نام دو فرد چهره در ميان کانديداها رياست مجلس به چشم مي‌خورد، علي لاريجاني رئيس مجلس و محمدرضا عارف رئيس فراکسيون اميد. بسياري معتقدند در اين انتخابات نيز علي لاريجاني مانند انتخابات گذشته راي خواهد آورد، اما نبايد از ياد برد که فضاي مجلس کاملا غيرقابل پيش‌بيني است و اين موضوع در بسياري از مصوبات و حرکات ديگري از جمله استيضاح‌ها قابل مشاهده است.
هنگامي که نام علي لاريجاني و محمدرضا عارف در ميان باشد طبيعي است که انتخابات مجلس رنگ و بوي جدي‌تر و جذاب‌تري به خود خواهد گرفت چرا که سال گذشته رقابت تنگاتنگي ميان اين دو را شاهد بوديم. سال ۹۷ بود که براي نخستين بار انتخاب رئيس مجلس در دهمين دور، دو مرحله‎اي شد و علي لاريجاني در رقابت با محمدرضا عارف و با کسب ۱۴۷ راي بر کرسي رياست قوه مقننه نشست، رقابت تنگاتنگ لاريجاني در سال گذشته با عارف سبب شد تا او ۵۷ راي کمتر از سال ۹۶ بر اين مسند بنشيند.
در انتخابات هيئت رئيسه سومين سال از مجلس دهم، علي مطهري و مسعود پزشکيان از سوي فراکسيون اميد، عبدالرضا مصري از فراکسيون ولايي و هادي قوامي از فراکسيون مستقلين براي کرسي‎هاي نائب رئيسي مجلس رقابت کردند که در نهايت اين رقابت علي مطهري، مسعود پزشکيان، عبدالرضا مصري و قوامي راي کسب کردند.
يکشنبه انتخابات هيئت رئيسه مجلس
طبق آخرين اخبار علي اصغر يوسف‌نژاد عضو هيئت رئيسه مجلس در گفت‌وگويي از زمان برگزاري انتخابات هيئت رئيسه مجلس خبر داد و‌ گفت: «طبق تصميم اين هيئت، انتخابات روز يکشنبه (۵ خرداد) برگزار مي‌شود. او اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به نزديک شدن زمان انتخابات هيئت رئيسه، فراکسيون‌هاي سياسي مجلس در حال برگزاري جلسات درون فراکسيون و انجام رايزني بين فراکسيون براي انتخابات هستند.»
فراکسيون ولايي براي انتخابات هيئت رئيسه ائتلاف نمي‌کند
سخنگوي فراکسيون نمايندگان ولايي مجلس در حاشيه جلسه علني روز گذشته مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «همان طور که تاکنون فراکسيون نمايندگان ولايي براي معرفي نامزدهاي هيئت رئيسه با هيچ فراکسيوني ائتلاف نکرده، در اين دوره از انتخابات نيز ائتلاف نمي‌کند و فهرست مستقل خود را اعلام خواهد کرد.»
به گفته سيد حسين نقوي حسيني، مجمع عمومي فراکسيون ولايي در مورد هيچ يک از نامزدها براي جايگاه‌هاي هيأت رئيسه تصميم گيري نکرده است. سخنگوي فراکسيون نمايندگان ولايي همچنين اظهار کرد: «بر اين اساس اگر اعضايي از فراکسيون مصاحبه‌اي در اين باره داشته، تنها نظر شخصي خود را اعلام کرده است. فراکسيون ولايي بعد از آخرين جلسه مجمع عمومي رسماً نامزدهاي خود را براي جايگاه‌هاي هيئت رئيسه آن هم به صورت مستقل اعلام مي‌کند؛ قطعاً اين فهرست ائتلافي نيست.»
اميدي‌ها براي تمام هيئت رئيسه کانديدا دارند
اين در حالي‌است که شهاب‌الدين بي‌مقدار عضو فراکسيون اميد مجلس درباره آخرين تصميمات اين فراکسيون حول انتخابات هيئت رئيسه مجلس به «رسالت» گفت: «فراکسيون اميد تصميم دارد براي تمام پست‌ها در هيئت رئيسه مجلس کانديداي خود را معرفي کند.»او ادامه داد: «کانديداهاي قطعي را شنبه هفته جاري معرفي خواهيم کرد، البته بايد گفت که معيار انتخابمان افراد لايق هستند.»
عضو فراکسيون اميد در پاسخ به اين سوال که آيا عارف را براي رياست مجلس در نظر داريد، گفت: «بله ايشان يکي گزينه‌هايمان در اين انتخابات است، البته مسعود پزشکيان ديگر کانديدايمان بود اما او پيشنهاد رياست مجلس را نپذيرفت.»
پزشکيان و مطهري کانديداي اميدي‌هابي‌مقدار تصريح کرد: «آقايان مسعود پزشکيان و علي مطهري را براي نائب رئيسي مجلس در نظر داريم.»
او درباره انتقادات به عارف گفت: اين موضع‌گيري‌ها همگي پوچ است چرا که او هميشه در مواقع لزوم ابراز عقيده کرده و تخريب‌گران تنها آب در هاونگ مي‌کوبند.»
لاريجاني از فراکسيون مستقلين وارد مي‌شود
همچنين در اين رابطه غلامعلي جعفرزاده ايمن‌آبادي عضو فراکسيون مستقلين مجلس به «رسالت» گفت: «روز يکشنبه هفته جاري کانديداي مورد نظرمان را معرفي خواهيم کرد. البته هنوز فراکسيون مستقلين تصميم قطعي درباره کانديداهايش براي هيئت رئيسه مجلس را نگرفته است اما نام‌هاي علي لاريجاني، بهروز نعمتي، آشوري و کاتب در ليست کانديدا قرار دارد.»

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.