بازگشت دوباره به تولید ۱۹۰۰ واحد صنعتی راکد در دولت سیزدهم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 62209
  پرینتخانه » اخبار, اقتصادی تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۷:۲۸ |

بازگشت دوباره به تولید ۱۹۰۰ واحد صنعتی راکد در دولت سیزدهم

معاون وزیر صمت با بیان اینکه ۱۹۰۰ واحد راکد کشور احیا شد، گفت: سیاست‌های دولت موجب روند نزولی واحدهای تولیدی راکد شد.
بازگشت دوباره به تولید ۱۹۰۰ واحد صنعتی راکد در دولت سیزدهم

علی رسولیان، ضمن اشاره به اجرای طرح آمایش ویژه شهرک‌های صنعتی در کشور اظهار داشت: توسعه شهرک‌های صنعتی بر اساس ظرفیت و پتانسیل هر نقطه از کشور اجرای می‌شود اما چند نکته مهم است که یک مورد آن توسعه اراضی شهرک‌های صنعتی است.

وی با بیان اینکه برنامه توسعه ۹هزار هکتاری در برنامه گنجانده یودیم، افزود: با این برنامه مقرر شده بود نیاز اراضی در برخی شهرک‌های صنعتی کشور که تقاضا وجود داشت و زمین لازم برای تخصیص نبود، رفع شود که بخش عمده‌ای از این طرح توسعه محقق شد.

معاون وزیر صمت ضمن اشاره به اجرای فرآیند تملک اراضی در شهرک‌های صنعتی ابراز داشت: صنعت بدون آب معنی ندارد در حالی که سهم مصرف آب از آب‌های مصرفی کشور بسیار پایین و در حد ۱.۴ درصد است و بر این اساس کسری‌های خود را یا افزایش بهره‌وری و استفاده از پساب جبران کردیم.

وی با بیان اینکه در راستای استفاده از پساب شهری برای دو هزار لیتر ویژه سال جاری برنامه‌ریزی کردیم، گفت: تفاهم‌نامه‌ای که صورت گرفته یک هزار و ۲۰۰ لیتر بوده که برنامه داریم برای کل صنعت از روش‌های مختلف آب مورد نیاز تامین شود.

رسولیان ضمن تاکید بر توجه به خودتامینی برق شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: در این زمینه مشوق‌های خوبی نظیر اختصاص زمین رایگان را در نظر گرفتیم و برای استفاده از انرژی خورشیدی نیز اقداماتی در حال انجام داریم به نحوی که شهرک‌های ویژه‌ای با اقساط بلند مدت ۱۰ ساله ایجاد می‌کنیم

وی از احیای یک هزار و ۹۰۰ واحد راکد در کشور خبر داد و تاکید کرد: با سیاست‌های دولت خوشبختانه واحدهای راکد کشور در حال کاهش است و امیدواریم با این اقدامات بخشی از زیرساخت‌های لازم صنعت ایجاد و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

معاون وزیر صمت ضمن اشاره به ایجاد نهضت کارگاه‌سازی در کشور ویژه کسب و کارگاه‌های کوچک افزود: یک هزار و ۴۰۰ کارگاه در کشور برنامه‌ریزی شده که یک به یک در حال ساخت است و از سال آینده کارگاه‌هایی ساخته و به صورت اجاره به صاحبان ایده و فکر نوین اجاره داده می‌شود.

| منبع خبر : تسنیم
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.