بازي اصلاح‌طلبان با مردم اين‌بار رفراندوم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 3315
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 01 خرداد 1398 - 8:54 |
سيدهادي افقهي کارشناس مسائل سياسي در گفت‌وگو با رسالت عنوان كرد

بازي اصلاح‌طلبان با مردم اين‌بار رفراندوم

اصلاح‌طلبان اکثر اوقات به دنبال مخالفت‌هايي که با تصميماتشان مي‌شود هر لحظه حرکت براي فرار رو به جلو از خود نشان مي‌دهند. يک روز مطرح مي‌کنند براي حل مشکلات بايد گفت‌وگو ملي داشت روز ديگر مي‌گويند ما از دولت جدا هستيم و چندي است براي به کرسي نشاندن صحبت‌هايشان در رابطه با پذيرش کنوانسيون FATF از سوي ايران ، بحث رفراندوم را پيش کشيده‌اند.
بازي اصلاح‌طلبان با مردم اين‌بار رفراندوم

راضيه فراهاني‌
اصلاح‌طلبان اکثر اوقات به دنبال مخالفت‌هايي که با تصميماتشان مي‌شود هر لحظه حرکت براي فرار رو به جلو از خود نشان مي‌دهند. يک روز مطرح مي‌کنند براي حل مشکلات بايد گفت‌وگو ملي داشت روز ديگر مي‌گويند ما از دولت جدا هستيم و چندي است براي به کرسي نشاندن صحبت‌هايشان در رابطه با پذيرش کنوانسيون FATF از سوي ايران ، بحث رفراندوم را پيش کشيده‌اند. البته نبايد از ياد برد که بازي‌هاي اصلاح‌طلبان براي مردم ديگر هيچ جذابيتي ندارد چرا که مي‌دانند اين جريان سياسي هر لحظه براي رسيدن به قدرت از هيچ تلاشي کوتاهي نمي‌کند.
پذيرش FATF تبعات امنيتي دارد
سيدهادي افقهي کارشناس مسائل سياسي در اين راستا به «رسالت» گفت: «درباره تبعات سياسي و امنيتي پذيرش يا عدم پذيرش FATF از سوي ايران بسيار صحبت شده است. شوراي نگهبان هم درباره اين کنوانسيون مي‌گويد که برخي ابهامات در آن مشاهده شده که شفاف نيست؛ آقاي ظريف هم با حضور در مجلس مطرح کرده بود که هيچ تضميني وجود ندارد تا آمريکا يا سازمان FATF تمامي بندها را اجرا کند بنابراين ما مي‌توانيم برخي از بند ها را در اين لوايح مستثني کنيم، در مقابل مسئول تشکيلات لوايح چهارگانه گفته بود، اگر هر کشوري اين کنوانسيون را بپذيرد بايد تمام بندها را مو به مو اجرا کند.» او افزود: «صحبت آقايان داخل کشور با مسئولان FATF در تناقض است و اين موضوع ما را به ياد سند ۲۰۳۰ مي‌اندازد. مقام معظم رهبري فرمودند: “آنها دنبال اجرايي اين سند هستند اما ما اجازه اين اقدام را نمي‌دهيم.”پس از فرمايشات رهبر معظم انقلاب مسئولان دولتي مطرح کردند که اين سند را از دور خارج کرديم اما بعد از مدتي مشاهده کرديد که محمدجواد آذري‌جهرمي به خارج از کشور رفته و مطرح مي‌کند، خوشبختانه پايه‌هاي ۲۰۳۰ را به طور دقيق در وزارتخانه پياده مي‌کنيم، از سوي ديگر حسن روحاني روي ميز مشت مي‌کوبد که تا ۱۴۰۰ پاي ۲۰۳۰ مي‌ايستم.»
سازمان‌هاي جاسوسي دنيا در FATF لانه کردند
اين کارشناس مسائل سياسي ادامه داد:« برخي داخل کشور مطرح مي کنندکه اگر FATF را نپذيريم مبادلات بانکي را نمي‌توان انجام داد؛ به اين گروه بايدگفت که مگر «اينستکسي» که اروپايي‌ها براي شما راه‌اندازي کردند اکنون جوابگوي معاملات بانکي بين‌المللي است؟ خير نيست. «INSTEX» براي موضوع نفت در برابر غذا يا دارو مطرح است.» افقهي افزود: «پذيرش FATF از سوي ما به معناي آن است که سازمان‌هاي جاسوسي دنيا در FATF لانه کرده‌اند تا بر بتوانند تمام اسرار اقتصادي، مبادلات بانکي و گردش مالي کشورمان دخالت کنند، يعني تمام اطلاعات کشور به صورت رايگان در اختيار آنها قرار مي‌گيرد.»
آمريکا به دنبال ضربه زدن به کشور است
اين کارشناس مسائل سياسي تصريح کرد: «آمريکا درصدد است تا از هر فرصت و ظرفيتي به کشورمان ضربه وارد کرده و برنامه‌هايش را اجرايي کند، بنابراين مجمع تشخيص مصلحت نظام با پذيرش لوايح چهارگانه مخالفت کارشناسانه کرد.» او ادامه داد: «کارشناسان پذيرش اين کنوانسيون را خطرناک عنوان کردند، چرا که در حال حاضر کشور در وضعيت استثنايي قرار دارد، چرا که مي‌خواهيم تحريم‌هاي(نفتي و بانکي) را دور بزنيم و تعامل‌هايي هم با بسياري از قسمت‌هايي که نمي‌خواهيم دشمن متوجه شود داشته باشيم. اگر FATF را امضا کنيم نخست مسئول مربوط به اين موضوع مي‌گويد تمام اين کنوانسيون بايد امضا شود و بايد پايبند به تمام بندها باشيد؛ چطور مي‌توان از يک سو FATF را امضا و از سوي ديگر مسائل محرمانه‌ کشور را در اختيار آنها قرار ندهيم؟»
FATF را به رفراندوم نگذاريد
افقهي افزود: «برخي از آقايان داخل کشور مي‌گويند با استفاده از FATF تنها قصد داريم تا به آمريکا بهانه ندهيم. اين سخن بسيار بدي است که ما تضميني نداريم اما مي‌خواهيم بهانه را از آمريکا بگيريم! ما اسرار، امکانات، ظرفيت‌سازي‌هاي کشور را براي دشمن مکتوب کنيم که بهانه را از دستش بگيريم؟! ارزش بهانه ندادن به آمريکاي بدعهد که بدعهي‌اش به عالم و خاتم ثابت شده ! بدعهدي که درباره خروج از برجام و توافق هسته‌اي از خود نشان داد؟ يعني FATF بالاتر از برجام است که بگوييم آمريکا جرئت نمي‌کند زير اين موضوع بزند؟ آمريکا به آساني برجامي را که۱+۵ امضا کردند، زير نظر شوراي امنيت و با نظارت آژانس هسته‌اي اما بود را در نهايت پاره کرد و هيچ کسي هم جلودار او نبود!» او ادامه داد: «موضوع کنوانسيون FATF مسئله‌اي نيست که بخواهيم آن را به رفراندوم بگذاريم. در آينده هر مسئله‌اي که عينا به مصلحت و منافع کشور نيست را هم مي‌خواهند رفراندوم بگذارند! آيا اکنون وقت رفراندوم است؟ مگر هرچيزي را مي‌توان رفراندوم کرد؟ شايد خيال آقايان راحت است که مانند برخوردي که در انتخابات اخير رياست جمهوري با شگردها و حرکاتي دست به تخلف زده وگفتند گويند مردم پاسخ دادند!» افقهي در پايان گفت: «به طور فرض مردم راي به امضاي کنوانسيون FATF دادند، شايد فردا بگويند بايد با آمريکا رابطه برقرار کنيم، مگر چنين موضوعي مي‌شود؟ رفراندوم بر سر مسئله بسيار مهم و سرنوشت‌ساز است. اين مسئله خطر و ضررش بسيار محرز است. چرا بايد رفراندوم برگزار کنيم؟ افرادي که بحث رفراندوم را مطرح کردند به جهت آن است که نمي‌توانند حرف‌شان را به کرسي بنشانند و توصيه‌هاي شوراي نگهبان و مجمع تشخيص مصلحت را هم نمي‌پذيرند بنابراين با راه‌اندازي رفراندوم قصد دارند توپ را در زمين رهبر معظم انقلاب بيندازند.»

نویسنده : راضيه فراهاني‌ |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای بازي اصلاح‌طلبان با مردم اين‌بار رفراندوم بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.