بازتاب جشن ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی ایران در رسانه‌های جهان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 81584
  پرینتخانه » اخبار, بین الملل تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸ |

بازتاب جشن ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی ایران در رسانه‌های جهان

رسانه‌های مختلف جهان از ساعات آغازین راهپیمایی ۲۲ بهمن به گزارش و پوشش حماسه حضور پرشور مردم ایران پرداختند.
بازتاب جشن ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی ایران در رسانه‌های جهان

رسانه‌های مختلف جهان از ساعات آغازین راهپیمایی شنبه ۲۲ بهمن به گزارش و پوشش حماسه حضور پرشور مردم ایران در جشن ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی پرداختند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک با انتشار تصاویری از راهپیمایی جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، افزود موشک بالستیک عماد و پهپاد شاهد ۱۳۶ در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی تهران به نمایش گذاشته شد. 

شبکه لبنانی المیادین هم به صورت زنده به پوشش راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران پرداخت. 

تبریک دیپلمات چینی و آروزی تداوم دوستی ملت‌های ایران و چین

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در گزارش خود از حضور پرشور مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام کرد: در دو سال گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونا راهپیمایی بزرگداشت انقلاب ۱۹۷۹ عمدتاً با خودرو و موتورسیکلت انجام می‌شد اما امسال با وجود هوای سرد، بسیاری از مردم پرچم به دست با پای پیاده برای تجمع در میدان آزادی تهران به راه افتادند. آن‌ها شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر آل سعود خائن» سر دادند. 

طبق این گزارش، مردم ایران تصاویر رهبر معظم انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و همچنین سردار قاسم سلیمانی را حمل می‌کنند و پلاکاردهایی که روی آن‌ها نوشته شده «ما تا آخر ایستاده‌ایم»، «ایران متحد، قوی و باثبات» و «ما پیرو رهبر هستیم» را در دست دارند. موشک‌های سجیل و پهپادهای شاهد ۱۳۶ دور میدان آزادی به نمایش گذاشته شد.

خبرگزاری فرانسه با بازتاب راهپیمایی بزرگ جشن انقلاب اسلامی نوشت که ده‌ها هزار نفر در تهران و دیگر شهرها برای بزرگداشت پیروزی جمهوری اسلامی به خیابان‌ها آمدند. طی سال‌های اخیر به دلیل کووید ۱۹، بزرگداشت سقوط شاه از داخل ماشین‌ها جشن گرفته می‌شد اما امسال خیلی از مردم با پای پیاده در میدان آزادی تجمع پیدا کردند.

خبرگزاری العربیه نوشت که مردم در جشن انقلاب اسلامی با شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» گردهم آمدند. موشک‌های بالستیک سجیل و پهپادهای شاهد ۱۳۶ نیز در کنار میدان آزادی به نمایش گذاشته شده بود.

تی آر تی نیز به نقل از منابع خود گزارش داد که جشن انقلاب اسلامی در ۱۴۰۰ شهر و روستا برگزار شده و ویدیوهایی از گردهمایی‌های بزرگ در اصفهان، تبریز، مشهد و شیراز منتشر شده است.

پایگاه خبری بارونز نوشت که ده‌ها هزار نفر با در دست داشتن پرچم و دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در جشن پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند.

روزنامه گاردین نیز با تیتر «ایرانیان چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند» به بازنشر گسترده اخبار راهپیمایی ۲۲ بهمن پرداخت.

المنار نیز در خبری نوشت که ملت ایران با حضور در خیابان‌ها سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط حکومت پهلوی در سال ۱۳۵۷ را جشن گرفتند.
رسانه صهیونیستی آی ۲۴ نیوز نوشت که پس از ماه‌ها ناآرامی در ایران، ده‌ها هزار ایرانی در جشن ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی خیابان‌های ایران را اشغال کردند.

فرانسه ۲۴ نیز در گزارش خود از تجمع انقلابی در ایران نوشت که مردم بانگ «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر آل سعود» سر دادند و مطابق با گزارش‌ها جشن انقلاب در ۱۴۰۰ شهر و روستا برگزار شده است.

 

| منبع خبر : فارس
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.