بازار کریپتو کارنسی چیست؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 50032
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 11 شهریور 1400 - 15:52 |

بازار کریپتو کارنسی چیست؟

این روز ها دیگه کمتر کسی هست که ندونه ارز دیجیتال چیه و چه جوری و به چه علتی به وجود اومده !اما اگه شما جز اون دسته از افرادی هستین که تا به حال فرصت اینو نداشتین که یه مطالعه ی جزئی درباره ی این فناوری به روز داشته باشید ، امروز فرصت بسیار عالی هست که بتونید این کار رو انجام بدین.
بازار کریپتو کارنسی چیست؟

بازار کریپتو کارنسی و یا ارز دیجیتال چیست ؟

این روز ها دیگه کمتر کسی هست که ندونه ارز دیجیتال چیه و چه جوری و به چه علتی به وجود اومده !

اما اگه شما جز اون دسته از افرادی هستین که تا به حال فرصت اینو نداشتین که یه مطالعه ی جزئی درباره ی این فناوری به روز داشته باشید ، امروز فرصت بسیار عالی هست که بتونید این کار رو انجام بدین ، منم سعی میکنم در کوتاه ترین و مفید ترین حالت براتون بنویسم که تو چند دقیقه اطلاعات عمومی خوبی رو درباره ی این بازار گسترده بدست بیارید .

ارز دیجیتال یا درست تر بگیم دارایی های دیجیتال ، با یه ایده اولیه ی بسیار عالی برای اهداف متفاوت و زیادی در سطح جهان ایجاد شده که یکی از مهم ترین هدف هاشون ایجاد بستری بسیار امن و شفاف برای ثبت داده ها و اطلاعات از هر نوعی بر این بستر و حذف نظارت واسطه ها ، مثل دولت ها و بانک ها و کلا شخص سوم هست .

برای اینکه بتونم مفهوم مد نظرم رو بهتر توضیح بدم ، اول لازمه یکم درباره ی بلاکچین بگم براتون

بلاکچین چیست ؟

بلاکچین یه بستر امن و وسیع ( مثل اینترنت )  برای ثبت انواع داده ها در سطح جهان ، مثل اطلاعات تراکنش ها ، قرارداد ها ، یا حتی بستری مناسب برای توسعه دهنده ها و برنامه نویس ها هست که بتونن برنامه ی خودشون رو بر اساس الگوریتم بلاکچین  بنویسن و بر این بستر سوار بشن .

بلاکچین به صورت PEER TO PEER  یا همتا به همتا اداره میشه ، حالا این یعنی چی؟ یعنی اینکه تراکنش ها یا کلا اطلاعاتی که بر روی این بستر پیاده میشه ، مستقیما از یک حساب به حساب دیگه منتقل میشه و نظارت شخص سومی روی این اطلاعات انجام نمیشه . خب اینجا سوال پیش میاد که پس امنیت سیستم چه جوری تامین میشه ؟

سیستم بلاکچین خیلی  خلاقانه و اسمارت طراحی شده به طوری که امنیت بلاکچین توسط خود شبکه به طور کامل تامین میشه و اینکه چه جوری و طی چه فرایندی بلاکین امنیت اطلاعات خودش رو حفظ میکنه ، و بخشی به عنوان معایب و مزایای بلاکچین وجود داره اما چون خارج از این بحث هست ما صرف نظر می کنیم.

داشتیم می گفتیم که این بلاکچین که بستری بسیار امن هست و دولت ها و هیچ نوع شخص سومی هم نمیتونه روش نظارت داشته باشه ، مکان بسیار مناسبی رو ایجاد کرده که در عرصه ی بین الملل افراد بتونن پول و اطلاعات و … با کم ترین سرعت و هزینه به هر شخص و اکانتی در سراسر جهان میخوان ارسال کنن ، در واقع بخشی از هدف بلاکچین راحت تر کردن سیستم نقل و انتقال پول و اعتبار در سطح جهان بوده که امروزه به واسطه ی تعداد بسیار زیادی از شعب بانکی و اینکه دولت کشور های مختلف ممکنه ، بانک های همدیگه رو تحریم کرده باشن ، مردم در کشور های مختلف در اقسا نقاط جهان به مشکل میخورن بابت انتقال پول و اطلاعات ، که این مسئله توسط بلاکچین و با همه گیر تر شدن هر چه بیشتر این تکنولوژی ، به سادگی قابل حل خواهد بود .

حالا بر این بستر بلاکچین کار های متفاوتی میشه انجام داد  که یکی از اونا ایجاد ارز دیجیتال بر این بستر هست .

اول این مقاله اشاره کردم که تکنولوژی بلاکچین چه وسعت زیادی از مشاغل و خدمات رو در بر میگیره و اینجا میخوام یکی از کاربرد هاش که به ارز های دیجیتال هم مربوط میشه رو براتون توضیح بدم .

یکی از جذاب ترین پارت های بلاکچین همینه که همه ی اطلاعات در این سیستم مورد توجه عموم مردم ، در دنیا قرار میگیره . مثلا اگه ما یه ایده ی خلاقانه یا مرتبط به فناوری یا تکنولوژی یا هر چیزی داشته باشیم و برای اجرایی کردن اون ایده نیاز به سرمایه داشته باشیم و بیایم اون ایدمون رو به ۱۰ نفر از اطرافیانمون بگیم ، ممکنه هیچ کدوم تمایلی برای سرمایه گزاری رو این ایده نداشته باشن ولی اگه همین ایده رو به ۱ میلیون نفر ارائه بدیم ، ۱۰۰ نفر استقبال کنن و ۱۰ نفر حاضر به سرمایه گزاری بشن ، حالا تصور کنید که همین ایده رو جایی ارائه کنیم که ۸ میلیارد انسانی که روی کره ی زمین زندگی میکنن بتونن بیان اون رو مطالعه کنن و اگه تمایل داشتن بخشی از سرمایه مورد نظر برای اجرایی شدن ایده رو پرداخت کنن .

بلاکچین دقیقا چنین فرصتی رو در اختیار مردم سراسر دنیا قرار داده و ایده ها روی سایت خودشون در غالبی که به White paper  معروفه ، به صورت کامل و جامع توضیح داده میشن و اگه کسی بخواد مطلع بشه از جزئیات ایده میتونه بره روی سایت خود اون ایده و به طور کامل بررسی کنه همه نکاتش رو و صاحب اون شرکت و ایده میاد یه سری ارز دیجیتال جدید با اسمی که خودش میخواد رو تعریف میکنه یا از ارز هایی که قبلا بر  بستر بلاکچین بودن استفاده میکنه که بتونه اون سرمایه ای که نیاز داره رو جذب کنه .

حالا این ارز های دیجیتالی که روی بستر بلاکچین قرار میگیرن ، به دو دسته ی کوین و توکن تقسیم میشن .

تفاوت کوین و توکن چیه ؟

 به ارز هایی کوین میگیم که خودشون روی بستر بلاکچین خودشون باشن و به ارز هایی توکن میگیم که از بستر بلاکچین کوین های دیگه استفاده میکنن و ویژگی هایی توکن و کوین دارند که میتوانید آن را مطالعه کنید

بعد از اینکه جذب سرمایه انجام میشه و مثلا یه شرکتی برای راه اندازی پروژه ی خودش ۱۰۰٫۰۰۰ تتر نیاز داره و اون مقدار تتر جذب میشه ، پروژه استارت میخوره و بر اساس فعالیت اون پروژه که درآمد زا باشه یا نه قیمت اون ارز بالا و پایین میشه

حالا ما فرض میکنیم white paper  یه ایده رو خوندیم و به نظرمون رسیده که برای سرمایه گزاری مناسب میاد ، در این حالت میتونیم یه تعدادی از توکن هایی رو که اون شرکت برای جذب سرمایه درنظر گرفته رو بخریم و تو کیف پول خودمون نگه داریم .

کیف پول های ارز دیجیتال

حالا کیف پول ها چی هستن ؟ کیف پول های دیجیتال هم مثل کیف پول های عادی که توشون پول های کاغذی خودمون رو نگه میداریم ، تو این کیف پول ها هم میتونیم پول دیجیتال خودمون رو نگه داری کنیم و این کیف پول ها میتونن تحت وب یا به صورت سخت افزاری یا اپلیکیشن تو گوشی یا حتی بهصورت کاغذی باشن .

که ما بر اساس شرایط خودمون و مقدار سرمایمون یکی از انواع اونا رو میتونیم انتخاب کنیم .

و باید بگم که امنیت ارز های دیجیتال ما تو کیف پول های دیجیتالی و تحت وب و اپلیکیشنی خیلی بالا نیست چون ممکنه هک بشن و کیف پول های کاغذی هم ممکنه رمز و آدرس ولت رو گم کنیم چون کلا یه تیکه ورق بیشتر نیست و میشه گفت امنیت پول های ما داخل کیف پول های سخت افزاری از همه بیشتره ولی چون یکم هزینه ی این کیف ها بالا هست ، برای اوایل که سرمایمون از یه حد کم تره مناسب تر هست

نقشه بازار کریپتوکارنسی

در بازار کریپتو کارنسی یا همان ارز دیجیتال نقشه بازاری وجود داره که به آن نقشه بازار ارز دیجیتال می گویند دقیقا مانند نقشه بازار بورس با دیدن نقشه بازار ارز دیجیتال مقدار دامیننس بیت کوین و جزئیات کامل ارز ها  هم مشاهده خواهید کرد.

مقالات و آموزش ارز دیجیتال

یکی از سایت های برتر در زمینه ارزهای دیجیتال سایت مهندس دارا صد هزاری هست که این مجموعه به نام آلند در حال فعالیت هست که خیلی از مقاله از جمله همین مقاله دراین سایت وجود داره

تحلیل های رایگان و مقاله های آموزشی رایگان و مهمتر از همه، بهترین دوره آموزشی رایگان ارز دیجیتال رو در سایت خودشون منتشر کرده که بدون هیچ هزینه ای میتونید این دوره رو مشاهده کنید.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای بازار کریپتو کارنسی چیست؟ بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.