اگر قصد انجام لیزر موهای زائد دارید ، این مقاله را حتما بخوانید - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 59611
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸ |

اگر قصد انجام لیزر موهای زائد دارید ، این مقاله را حتما بخوانید

زیبایی برای همه افراد بخصوص خانم‌های جوان دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است. یکی از مواردی که تاثیر منفی در زیبایی دارند، مو‌های زائد می‌باشد.
اگر قصد انجام لیزر موهای زائد دارید ، این مقاله را حتما بخوانید

زیبایی برای همه افراد بخصوص خانم‌های جوان دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است. یکی از مواردی که تاثیر منفی در زیبایی دارند، مو‌های زائد می‌باشد.

منظور مو‌هایی است که در قسمت‌های مختلف بدن مدام در حال رشد هستند و ممکن است باعث ناراحتی شما شوند. شاید شما از اپیلاسیون و اصلاح همیشگی آنها خسته شده باشید و به دنبال راه‌حلی برای از بین بردن مو‌های زائد باشید.

یکی از بهترین روش‌ها که در حال حاضر طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است، لیزر مو‌های زائد است. در این مطلب سعی داریم شما را با روش‌های مختلف لیزر مو‌های زائد آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا همه چیز را در رابطه با لیزر مو و لیزر بدن بدانید.

از لیزر برای از بین بردن وحذف مو‌های زائد در تمامی قسمت‌های بدن استفاده می‌شود. در اینجا به قسمت‌هایی از بدن که انجام لیزر برای رفع مو‌های زائد در آنها رایج است اشاره خواهیم کرد.

لیزر کل بدن شامل چه قسمت هایی می شود؟

هر قسمتی از بدن که موهای زائد رشد می کند را می توان لیزر کرد .ما در این بخش بطور کامل درمورد بخش هایی که می توان از لیزر برای رفع موهای زائد استفاده کرد اشاره کرده ایم:

لیزر صورت

صورت قسمتی از بدن است که مو‌های زائد در آن قسمت از بدن برای همه ناراحت کننده است. به همین علت همه به دنبال روش‌های مختلفی هستند تا این مو‌های زائد را از بین ببرند. نواحی که در صورت می‌توان به طور همیشگی به کمک لیزر، مو‌های آن را از بین برد قسمت‌های خط ریش در آقایان، پشت گردن و سر، چانه، گردن، بین ابرو‌ها، اطراف ابرو‌ها و پشت لب هستند.

لیزر مو‌های زائد صورت برای خانم‌ها که از مو‌های ضخیم و زشتی که در صورت آنها رشد کرده و باعث آزار آنها شده و حتی برای آقایان که از شیو کردن مدام صورت خود کلافه شده‌اند، بسیار مناسب است. مو‌های زائدی که در صورت رشد کرده با استفاده از لیزر در یک زمان بسیار سریع و طی فرآیندی آسان از بین می‌رود.

زمان لیزر بیشتر از ۱۵ دقیقه نمی‌شود. و برای بهتر نتیجه گرفتن لازم است که ۱۰ جلسه به صورت پی در پی و هر کدام از جلسات به فاصله یک ماه انجام شود.

 

لیزر مو‌های زائد صورت برای کسانی که رنگ پوست روشنی دارند و مو‌های صورت آنها ضخیم و تیره است، مناسب‌تر است و تاثیر بیشتری دارد. اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از لیزر مو‌ صورت خود بگیرید باید چند نکته را مد‌نظر قرار دهید.

اولین نکته این است که از یک ماه قبل از لیزر از استفاده از موم یا بند انداختن اجتناب کنید. زیرا این کار تاثیر بخشی لیزر را کاهش خواهد داد. نکته دیگر اینکه روزی که برای لیزر مو‌های زائد صورت خود می‌روید مو‌های آن قسمت را حتما شیو کنید. همچنین آرایش خود را پاک کرده و روی صورت خود کرم نداشته باشید .

لیزر زیر بغل

بعد از سن بلوغ، مو‌های زائد زیر بغل در زن و مرد رشد می‌کنند. روش‌هایی که برای از بین بردن مو‌های زائد زیر بغل در گذشته استفاده می‌شد مواد موبر، موم، تیغ و… بود. این روش‌ها باید مدام تکرار می‌شد. اما از زمانی که استفاده از لیزر رواج پیدا کرده است، این روش در میان بیشتر افراد جامعه مورد استقبال قرار گرفته است.

افراد با استفاده از لیزر برای همیشه از مو‌های زیر بغل خود رهایی پیدا می‌کنند. در قسمت زیر بغل، به دلیل مو‌های ضخیمی که دارد و همچنین رنگ تیره آن، لیزر به خوبی جواب می‌دهد و پوست آن قسمت از بدن را روشن‌تر و همچنین مو‌های آن را نازک‌تر خواهد کرد.

شاید این سوال برای شما مطرح شود که آیا لیزر کردن مو‌های زیر بغل باعث مبتلا شدن به سرطان پستان و یا تحریک شدن غدد لنفاوی می‌شود؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم که خیر، عوارضی که در لیزر ممکن است ایجاد شود، درد، قرمز شدن پوست، سوختگی و تورم است.

این عوارض هم با انتخاب کردن متخصص پوست خوب و با مهارت و همچنین استفاده از دستگاه مناسب قابل پیشگیری است‌. تعداد جلسه‌هایی که برای لیزر زیر بغل لازم است بستگی به رنگ پوست آن ناحیه و رنگ مو‌های آن دارد. تعداد آن از ۴ تا ۸ جلسه متغیر است

لیزر بیکینی

نام قسمت بیکینی و لیزر این قسمت از نام نوعی لباس شنا که دارای دو تکه است و مایوی بیکینی نامیده می‌شود گرفته شده است. منظور از بیکینی در مبحث لیزر مو‌های زائد، لیزر قسمت ناحیه تناسلی می‌باشد. اپیلاسیون و حتی اصلاح کردن این ناحیه از بدن ممکن است برای شما دردناک باشد.

بنابراین لیزر می‌تواند راه‌حل مناسبی برای این مسئله باشد. لیزر در این ناحیه حدود ۵ تا ۱۵ دقیقه زمان می‌برد و مانند لیزر دیگر قسمت‌های بدن برای نتیجه بهتر نیاز است که ۱۰ جلسه به صورت پی در پی و به فاصله ۴ تا ۶ هفته انجام شود. در هر جلسه شما شاهد خواهید بود که رشد مو‌های زائد در این ناحیه کمتر شده است.

ناحیه دست‌ها

لیزر مو‌های زائد برای رفع مو‌های زائد در ناحیه دست‌ها بیشتر از قسمت مچ تا آرنج می‌باشد. اگر مو‌های دست خود را با لیزر از بین می‌برید باید از پوست دست خود مراقبت کنید. توجه داشته باشید که تا دو هفته باید آفتاب گرفتن را کنار بگذارید. اگر می‌خواهید به سونا یا استخر بروید تا سه روز بعد از لیزر این کار را نکنید. در بین جلسه‌های لیزر از موچین، موم و یا هر وسیله دیگری به غیر از تیغ استفاده نکنید.

لیزر پا

همه افراد به ویژه خانم‌ها تمایل دارند پاهایی بدون هیچ‌گونه موی زائدی داشته باشند. شیو مو‌های زائد در پا‌ها زمان بسیاری می‌گیرد. اگر می‌خواهید همیشه پا‌های تمیز و بدون موی زائدی داشته باشید می‌توانید از لیزر بدن استفاده کنید.

در روش لیزر، فولیکول‌های مو در قسمت پا دچار آسیب شده و رشد مو در این قسمت متوقف خواهد شد. به این صورت شما دارای پا‌هایی لطیف و بدون مو خواهید شد. تعداد جلسات لیزر مو‌های زائد پا نسبت به قسمت‌های دیگر بدن بیشتر خواهد بود.

دستگاه‌های مناسب برای لیزر موهای زائد

دستگاه های زیادی برای لیزر بدن وجود دارند که ما در این بخش به تعدادی از این دستگاه ها اشاره کرده ایم

دستگاه لیزر الکساندرایت

برای لیزر موهای زائد، یکی از مناسب‌ترین دستگاه‌ها، دستگاه الکساندرایت است. از ویژگی‌های این دستگاه این است که طول موج و انرژی در آن قابل تنظیم می‌باشند. یکی از بهترین ویژگی‌های این دستگاه وجود سیستم خنک کننده در آن است. دستگاه الکساندرایت با موها و پوست‌های مختلف سازگار است.

دستگاه لیزر NdYAG

برای افرادی که پوستی تیره دارند، این دستگاه گزینه مناسبی است. این دستگاه به منظور از بین بردن لکه‌های پوستی و خالکوبی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه لیزر دایود

این دستگاه دارای موثرترین طول موج‌ها است. همین مورد باعث می‌شود که به طور همزمان، بر روی عمق‌های مختلفی فرایند لیزر را انجام دهد.این دستگاه برای لیزر تمامی انواع پوست گزینه مناسبی است. همینطور در تمام نواحی بدن قابل استفاده است. این دستگاه دارای سیستم خنک کننده پوست است.

نکته آخر

به منظور پیشگیری از انواع آسیب‌های پوستی، برای انجام دادن لیزر بهتر است که به کلینیک زیبایی معتبر و پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

متخصصین، انواع پوست را می‌شناسند و این کار را درست و اصولی انجام می‌دهند. اگر لیزر توسط افراد غیر متخصص انجام شود ممکن است نتیجه مطلوبی نداشته باشد و حتی مو‌های زائد شما از قبل نیز ضخیم‌تر شود.

منبع : کلینیک زیبایی گلدن رویال

 

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.