اولویت‌ رئیس جدید بورس: کاهش ریسک و افزایش اعتماد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 105086
  پرینتخانه » اخبار, اقتصادی تاریخ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۲۶ |

اولویت‌ رئیس جدید بورس: کاهش ریسک و افزایش اعتماد

رئیس جدید سازمان بورس کاهش ریسک و صیانت از حقوق سهامداران را به‌عنوان اولویت‌های خود عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با افزایش شفافیت، ارتقای کارایی بازار، کاهش ریسک و صیانت از حقوق سهامداران به تشکیل سرمایه و کسب بازدهی مناسب کمک کنیم.
اولویت‌ رئیس جدید بورس: کاهش ریسک و افزایش اعتماد

حجت‌الله صیدی در نخستین اظهارنظرش در جایگاه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص وضعیت بورس گفت: بازار سرمایه در همه کشورهای دنیا چالش‌های خاص خود را دارد و این بازار در کشور ما نیز در سال‌های اخیر شاهد افزایش ریسک بوده است که بخشی از آن به‌خاطر عدم قطعیت‌ها و تعادل‌ها در اقتصاد کشور است.

رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: بخش دیگری از آن مربوط به تحولات پیرامونی است که ریشه اقتصادی ندارد و ریشه آن به مسائل سیاسی، اجتماعی و بین‌المللی بازمی‌گردد.

وی با تشریح برنامه‌های خود برای بازار سرمایه کشور اظهار کرد: امروز بحث اصلی ما کاهش ریسک در بازار و افزایش اعتماد به این بازار است که مقدمه‌ای برای تشکیل سرمایه فراهم می‌سازد؛ چراکه امروز کشور به‌شدت نیازمند این است که نرخ رشد سرمایه مثبت باشد و ازآنجایی که سهم بازار سرمایه در این بخش از بازار پول کمتر بوده است، امیدواریم بتوانیم با افزایش شفافیت، ارتقای کارایی بازار، کاهش ریسک و صیانت از حقوق سهامداران، به تشکیل سرمایه و کسب بازدهی مناسب از بازار کمک کنیم.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.