اوصیکم بهذا الغریب - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 17110
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۹:۱۰ |

اوصیکم بهذا الغریب

در ایامی که دل‌ها، چهل روز از وصال یار دورمانده و سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی در جوار یاران و دوستان باوفایش «عندربهم یرزقون» است، انتشار وصیت‌نامه‌اش که مملو از خلوص ، ایثار و گذشت را در سطر سطر آن می‌توان یافت، همچون آبی بر آتش‌دل‌های داغدار بود و یک‌بار دیگر زوایای دیگری از وجود پرمعنای این سرباز اسلام و انقلاب را به تصویر کشید.
اوصیکم بهذا الغریب

‌|حسن شجاعی‌|
در ایامی که دل‌ها، چهل روز از وصال یار دورمانده و سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی در جوار یاران و دوستان باوفایش «عندربهم یرزقون» است، انتشار وصیت‌نامه‌اش که مملو از خلوص ، ایثار و گذشت را در سطر سطر آن می‌توان یافت، همچون آبی بر آتش‌دل‌های داغدار بود و یک‌بار دیگر زوایای دیگری از وجود پرمعنای این سرباز اسلام و انقلاب را به تصویر کشید. وصیت‌نامه‌ای که با بیش از سه هزار کلمه مزین شده نکاتی را در خود جای‌داده که به فرموده امام راحل«این وصیت‌نامه‌هایی که این عزیزان (شهدا) می‌نویسند مطالعه کنید، پنجاه سال عبادت کردید و خدا قبول کند، یک روز هم یکی از این وصیت‌نامه‌ها رو بگیرید و مطالعه کنید و فکر کنید.» باید بارها و بارها آن را خواند و از نکات ارزشمندی که در آن ذکرشده بهره‌ها برد.
وقتی به سطور اولیه وصیت‌نامه نگاه می‌کنی تمامی آن کرنش و خضوع نسبت به ذات باری‌تعالی است و بنده‌ای کوچک که خود را در برابر عظمت پروردگارش هیچ می‌پندارد و سراسر طلب عفو و بخشش دارد. در ادامه شکر و سپاس خود از درگاه احدیت را به حضور و وجود در عصر غیبت پیوند زده و از خداوند متعال با این عبارات تشکر می‌کند. « خداوندا! تو را سپاس که مرا صلب به صلب، قرن به قرن، از صلبی به صلبی منتقل کردی و درزمانی اجازه ظهور و وجود دادی که امکان درک یکی از برجسته‌ترین اولیائت را که قرین و قریب معصومین است، عبد صالحت خمینی کبیر را درک کنم و سرباز رکاب او شوم. اگر توفیق صحابه رسول اعظمت محمد مصطفی را نداشتم و اگر بی‌بهره بودم از دوره مظلومیت علی بن ابیطالب و فرزندان معصوم و مظلومش، مرا در همان راهی قراردادی که آن‌ها در همان مسیر، جان خود را که جان جهان و خلقت بود، تقدیم کردند. خداوندا! تو را شکرگزارم که پس از عبد صالحت خمینی عزیز، مرا در مسیر عبد صالح دیگری که مظلومیتش اعظم است بر صالحیتش، مردی که حکیم امروز اسلام ، تشیّع، ایران و جهان سیاسی اسلام است، خامنه‌ای عزیز که جانم فدایِ جان او باد قراردادی.»
دغدغه سردار از جا ماندن از غافله دوستان ویاران نیز از نکات مهمی است که بارها به آن اشاره دارد و از خدای خود می خواهد فراق را به وصال مبدل سازد.«مرا به قافله‌ای که به سویت آمدند، متصل کن.»
در ادامه مسیر وصیت‌نامه سردار حاج قاسم سلیمانی دغدغه‌های چهل‌ساله‌اش یک‌به‌یک آمده و با همان لحن و طمأنینه همیشگی متواضعانه از همه می‌خواهد در مسیر اسلام و انقلاب کوشا و ساعی باشند و از ولایت و رهبری غفلت نکنند.
خطاب به برادران و خواهران مجاهدم…
خطاب به برادران و خواهران ایرانی…
خطاب به مردم عزیز کرمان…
خطاب به خانواده شهدا…
خطاب به سیاسیون کشور…
خطاب به برادران سپاهی و ارتشی…
خطاب به علما و مراجع معظم…
و درنهایت «از همه طلب عفو دارم.»
توصیه به خواندن چندین‌باره وصیت نامه سردار حاج قاسم سلیمانی را نه از باب تذکر و نصیحت، که از باب هدایت و راهنمایی را اول به خودم و بعد هم به‌تمامی مردم ایران‌زمین توصیه می‌کنم. اینکه وصیت‌نامه‌ای چنین جامع و کامل و با ادبیات و لحنی صمیمی که تنها از او برمی‌آید انسان را شیفته این «رحماء و بینهم» می‌کند که از روز ازل در وجود این بنده خوب خدا وجود داشت و همان‌طور که آرزویش را داشت؛ پاک زیست و پاک پذیرفته شد.

نویسنده : حسن شجاعی‌ |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.