انواع ویلچر و واکر مناسب بیماران و سالمندان با حداقل قیمت! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 51177
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶ |

انواع ویلچر و واکر مناسب بیماران و سالمندان با حداقل قیمت!

آیا می‌دانید بهترین و کاربردی‌ترین ویلچر، ویلچر برقی و واکرها  کدام ها هستند؟ از عوامل تأثیرگذار بر قیمت و خرید این ابزارها چه می‌دانید؟
انواع ویلچر و واکر مناسب بیماران و سالمندان با حداقل قیمت!

آیا می‌دانید بهترین و کاربردی‌ترین ویلچر، ویلچر برقی و واکرها  کدام ها هستند؟ از عوامل تأثیرگذار بر قیمت و خرید این ابزارها چه می‌دانید؟همه ما در زندگی با مشکلات حرکتی پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌های خود روبرو شده‌ایم و مشاهده کرده‌ایم که چگونه این عزیزان بر اثر کهولت سن و آسیب رسیدن به مفاصل و استخوان‌هایشان دچار درد شدید و بی‌حرکتی می‌شوند. از طرفی در جامعه با افرادی برخورد کرده‌ایم که به صورت مادرزاد و یا بر اثر حوادث، دچار آسیب و نقص در پا و کمر شده‌اند و نمی‌توانند به خوبی ما راه بروند و یا حتی بایستند. تمامی این افراد با همه مشکلات حرکتی که دارند باید به زندگی روزانه خود ادامه دهند و کارهای شخصی و کاری خود را طبق روال عادی پیش ببرند اما چگونه؟

دنیای پر زرق و برق امروزی با پیشرفت‌هایی که در تکنولوژی و ساخت لوازم پزشکی از خود به جای گذاشته تا حد خیلی زیادی مشکل حرکتی این عزیزان را حل کرده است. ویلچر و واکر ها از جمله لوازم توانبخشی موجود در فروشگاه‌ تجهیزات پزشکی توانی نو است که برای افرادی با توانایی راه رفتن کم و محدود، تولید و عرضه می‌شود. به طور کل ویلچر و واکر سهم بسیار بالایی در زندگی سالمندان، افرادی که بر اثر ژنتیک دچار اختلالات حرکتی هستند و کسانی که بر اثر سوانح مختلف یا بیماری‌های خاص قادر به راه رفتن نیستند دارد. چرا که کلیه کارهای روزانه‌ی‌شان و رفت و آمدهایشان توسط این تجهیزات صورت می‌گیرد.

به همین دلیل طراحان و تولیدکنندگان ویلچر و واکر توجه خاصی به طراحی این لوازم از خود نشان می‌دهند تا ابزاری کارآمدتر و راحت‌تر برای این افراد تولید نمایند و روند زندگی را برایشان آسان‌تر و روان‌تر سازند. بر همین اساس تنوع بالایی از ویلچرها و واکرها در فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی عرضه می‌شود که خرید هر کدام باید با تجویز کلینیک‌های خاص انجام گیرد.

انواع ویلچر و واکر به هدف افزایش استقلال تحرک افراد، پیشگیری و به حداقل رساندن آسیب‌ها و بدفرمی‌هايی که بر اثر زخم بستر و یا خم شدن مفاصل به وجود آمده، کاهش عملکرد و تحرک فرد آسیب دیده و یا تحت درمان و… ساخته شده‌اند و توسط کارشناسان کاردرمانی تجویز می‌گردند.

ویلچرها و واکرها بر حسب نوع برند، کشور سازنده، نوع فریم، نوع کاربرد، تجهیزات جانبی و آپشن‌هایی که بر روی آنها تعبیه شده، قیمت‌گذاری و سپس به فروش می‌رسند. تمامی انواع این لوازم توانبخشی را می‌توانید با قیمتی مناسب و با کیفیتی عالی از فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو به راحتی خریداری کنید. برای مشاهده قیمت و خرید این تجهیزات پیشنهاد می‌کنیم حتماً به سایت توانی نو مراجعه فرمایید. در ادامه این مقاله به طور خلاصه توضیحاتی در مورد انواع ویلچر و انواع واکر خواهیم داشت و ویژگی‌ها و نکات مهم در خرید هر یک از این لوازم توانبخشی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مطالب همراه ما باشید.

انواع واکر

واکرها در انواع واکر تاشو،واکر چرخدار،واکر ساده،واکر گالوانیزه تولید میشوند.واکر ها همچون ویلچرها جزو لوازم توانبخشی محسوب می‌شوند و به هدف تسریع بخشی در حرکت و ایستادن برای سالمندان و بیماران حرکتی طراحی و تولید شده‌اند. بیمار با تکیه دادن به واکر به راحتی می‌تواند روی پای خود بایستد و یا حتی حرکت کند. جنس فلز به کار رفته در اکثر واکرها از نوع آلومینیوم است زیرا آلیاژی بسیار محکم و سبک بوده که علاوه بر حمل راحت آن، هر وزنی را هم می‌تواند تحمل کند. این واکرها دارای دسته‌هایی با روکش پلاستیک یا فوم هستن تا بیمار به راحتی بتواند آن را با دو دست خود نگه دارد.

برخی از انواع واکرهای موجود در بازار شامل واکر تاشو، واکر باریاتریک، واکر قابل تنظیم و واکر چرخ‌دار هستند که هر کدام از آنها همانند انواع ویلچر قابلیت‌های خاص خود را دارند. واکرهای تاشو از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین انواع لوازم توانبخشی می‌باشند که در تجهیزات پزشکی توانی نو عرضه می‌گردند زیرا به راحتی جمع و کوچک می‌شوند و در نتیجه به آسانی قابل حمل در هر مکانی هستند. واکرهای تنظیم شونده مناسب افراد با قدهای متفاوتند زیرا بر حسب قد افراد، ارتفاع آن نیز تنظیم می‌گردد.

در واکرهای چرخ دار، چرخ‌هایی در قسمت جلو تعبیه شده است تا حرکت بیماران به آسانی انجام گیرد. این چرخ‌ها از انواع چرخ‌هایی هستند که به راحتی بر روی زمین سر نمی‌خورند و در نتیجه میزان امنیت و تعادل واکر را در هنگام استفاده از آن بالا می‌برد.

برخی از بیماران دارای وزن بسیار بالایی هستند و واکرهایی نظیر واکر چرخ دار، واکر تنظیم شونده و واکر تاشو مناسب این افراد نیستند در نتیجه مهندسین پزشکی برای رفاه حال این عزیزان واکرهای باریاتریک را طراحی و تولید کرده‌اند که وزن بالای ۱۰۰ کیلو را به راحتی تحمل می‌کند. برای خرید واکر بهتر است نکاتی را مد نظر داشته باشید تا بهترین و مناسب‌ترین آن را برای بیمار خود تهیه نمایید. برخی از این نکات مهم که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید شامل موارد زیر است:

  • واکرهای استاندارد و بی‌چرخ را برای بیماری که نیازمند تعادل است خریداری کنید تا تعادل بیشتری برای فرد استفاده کننده به همراه داشته باشد.
  • واکرها را همانند انواع ویلچر بر اساس نیاز بیمار تهیه کنید.
  • با توجه به قد و وزن بیمار واکر مناسب خریداری کنید.
  • واکرهای سبک و با وزن استاندارد را انتخاب کنید.
  • به جنس دسته واکرها توجه کنید اگر دست بیمارتان حساس است و یا دچار تعریق می‌شود از نوع پلاستیکی آن خریداری نکنید بلکه واکر با دسته‌های فوم بهترین گزینه برای این افراد هستند.
  • در هنگام خرید واکر به قفل و نوع کارکرد آن توجه کنید تا در زمان قفل کردن با کوچک‌ترین ضربه به حرکت در نیاید.
  • اطلاعات مربوط به قیمت و خرید این واکرها را می‌توانید در سایت فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو مشاهده کنید.

انواع  ویلچر

ویلچرها همانند انواع واکرها متناسب‌ترین وسیله برای افرادیست که دارای محدودیت‌های حرکتی هستند. البته با این تفاوت که بیمار برای استفاده از آن دیگر نیاز به ایستادن ندارد و فقط کافیست که بر روی صندلی آن نشسته و به شکل دستی و یا برقی به مکان‌های مورد نظر خود حرکت کند. این نوع از لوازم توانبخشی برای کسانی مناسب است که اصلاً قادر به ایستادن و یا حرکت کردن نیستند و یا حرکت با واکر و عصا برایشان مقدور نیست.

استفاده از ویلچر حتی برای برخی از بیماران که عمل‌های سنگین روی آنها صورت گرفته و یا به دلیل بیماری‌های خاص حتماً باید بدون تحرک باشند نیز توسط پزشک و کارشناسان توانبخشی تجویز می‌گردد. ویلچرها همانند واکر بر حسب نوع کاربرد، جنس و آپشن‌های بکار رفته بر آن به انواع مختلف دستی و برقی تقسیم شده و بر حسب نوع برند و کشور سازنده و ویژگی‌های آن قیمت‌گذاری می‌شوند.

افرادی که به صورت موقت مجبور به استفاده از ویلچر هستند بهتر است نوع دستی آن را خریداری کنند اما برای کسانی که دارای ناتوانی حرکتی دائمی هستند ویلچرهای برقی بهترین گزینه است. ویلچرهای برقی با کمک باتری به راحتی حرکت می‌کند و نیاز به نیروی دست جهت حرکت دادن آن نیست. دارای سرعت بسیار بالا و قابل تنظیم هستند و در صورت شارژ بودن کامل باتری، ۸ ساعت می‌توان از آن استفاده و مسافتی حدود ۱۶ تا ۳۲ کیلومتر را با آن طی کرد. این باتری‌ها بهتر است هر دو سال یکبار تعویض گردد البته زمان تعویض آن به نوع باتری بستگی دارد و بین شش ماه تا دو سال تخمین زده شده است.

ویلچرهای دستی به راحتی قابل حمل بوده و کار با آن برای بیشتر افراد بسیار آسان است. این ویلچرها در بیشتر موارد تاشو طراحی شده‌اند تا حمل آن در مکان‌های مختلف امکان‌پذیر باشد. ویلچرهای دستی در دو نوع ویلچر ساده (ترانسپورت) و ویلچر استاندارد در فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی عرضه می‌شوند و میزان قیمت و خرید آنها به نوع برند، جنس و لوازم جانبیشان بستگی دارد. کار هر دوی این ویلچرها مشابه است اما از لحاظ ویژگی تفاوت‌هایی هم با یکدیگر دارند.

ویلچرهای ساده بسیار سبکند و بهترین گزینه برای مسافرت هستند. این ویلچرها تنها دارای یک صندلی چرخ دار بوده و عرض و عمق صندلی آن بسیار باریک‌تر از نوع استاندارد است. برای حرکت دادن ویلچرهای ساده نیاز به یک همراه و پرستار است و خود بیمار قادر به حرکت دادن آن نیست. اما ویلچرهای استاندارد مناسب‌ترین وسیله برای کسانی است که می‌خواهند مستقل باشند و بدون کمک پرستار و یا همراه، از آن استفاده کنند.

این ویلچرها دارای دو چرخ بزرگ بوده که بیمار می‌تواند به کمک نیروی دست خود چرخ ها را بچرخاند و حرکت کند. صندلی ویلچرهای استاندارد دارای عمق و عرض بیشتری نسبت به نوع ساده است و بیمار درآن راحت‌تر اوقات خود را سپری می‌کند. این صندلی‌ها همانند نوع ساده قابلیت تا شوندگی دارند و می‌توان آنها را به هر جایی حمل کرد اما از لحاظ اندازه بزرگ‌تر و جاگیرتر از نوع ساده هستند.

قیمت و خرید این نوع از لوازم توانبخشی همانند انواع واکرها به عوامل و نکاتی بستگی دارد که به شرح زیر است. برای خرید ویلچرها ابتدا باید به راحت بودن آن توجه کنید و سپس متناسب با قد و وزن بیمار ویلچر مناسب انتخاب نمایید. ارتفاع ویلچر باید با قد بیمار کاملاً هماهنگی داشته باشد و نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه‌تر از قد بیمار باشد. وزن ویلچرها را مورد بررسی قرار دهید و مطابق با نیاز خود بهترین کیفیت آن را خریداری کنید. سعی کنید در هنگام تهیه ویلچر به دسته صندلی توجه کنید و ویلچری را انتخاب کنید که به راحتی بازوهایتان را حمایت کند.

از ویلچرهایی با زیر پایی قابل تنظیم استفاده نمایید و حتماً نوع و اندازه چرخ‌های آنرا مورد بررسی قرار دهید. توجه به ترمزهای ویلچر از نکات مهم در خرید آن است. اگر می‌خواهید با ویلچر خود به خرید، دانشگاه و یا اداره بروید بهتر است نوعی از ویلچر را تهیه کنید که دارای جایگاه عصا و کیف کوله پشتی باشد. حتماً انواع واکر و ویلچر خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید زیرا کالاهای عرضه شده در این فروشگاه‌ها کاملاً اورجینال بوده و از برندها و کیفیت‌های عالی تهیه شده‌اند. همچنین این فروشگاه‌ها برای افزایش اعتماد مشتری، تمامی لوازم خود را گارانتی کرده و کیفیت تجهیزات پزشکی‌شان را تضمین می‌نمایند.

فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو

فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو از معتبرترین و بزرگ‌ترین فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی ایران است که به صورت آنلاین به عرضه انواع لوازم بهداشتی، پزشکی و توانبخشی پرداخته است. کلیه لوازم و تجهیزات پزشکی و بهداشتی این مجموعه استاندارد بوده و از بهترین برندها با کیفیتی عالی تهیه شده است.از مزیت های مهم مجموعه کالا پزشکی توانی ن ارسال بسیار سریع و تنوع کالایی بسیار زیاد آن است که به مشتریان این امکان را میدهد تا از هر برند و کیفیتی که میخواهند خرید نماییند.پاسخ دهی سریع به مشتریان و مشاوره خرید صادقانه از دیگر ویژگی های این فروشگاه تجهیزات پزشکی است.شماره تماس فروشگاه توانی نو۰۲۱۵۵۴۳۵۷۲۸

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.