انواع فرمهای سازه چادری - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 61933
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 15 اسفند 1400 - 15:30 |

انواع فرمهای سازه چادری

فرم های رایج در سازه های پارچه ای، اشکال آنتی کلاستیک هستند. به عنوان یک توضیح مختصر، اشکال آنتی کلاستیک اشکالی هستند که دارای انحنای مختلف الجهت هستند. یعنی در یک امتداد محدب و در امتداد دیگر مقعر هستند.
انواع فرمهای سازه چادری

فرم های رایج در سازه های پارچه ای، اشکال آنتی کلاستیک هستند. به عنوان یک توضیح مختصر، اشکال آنتی کلاستیک اشکالی هستند که دارای انحنای مختلف الجهت هستند. یعنی در یک امتداد محدب و در امتداد دیگر مقعر هستند.

مهندسان و معمارانی که که اشکال آنتی کلاستیک را درک کرده باشند و قادر به تجسم و ترکیب این اجسام باشند به گستره‌ی بسیار وسیعی از فرمهای زیبا و چشم نواز سازه های چادری دست خواهند یافت.

به صورت کلی اشکال آنتی کلاستیک را میتوان در ۳ دسته اصلی تقسیم بندی کرد

سازه چادری

زین اسبی:

در سازه های پارچه ای با فرم زین اسبی، از تغییر ارتفاع در تکیه گاه های پیرامونی جهت ایجاد سطوح دو انحنایی کمک گرفته میشود. ساده ترین حالت یک سازه زین اسبی همانند شکل زیر است. در این حالت یه صفحه مسطح به شکل مربع موجود است. اعمال ارتفاع به دو نقطه تکیه گاهی از این صفحه منجر به ساخت یک سطح آنتی کلاستیک میشود.

در یک فرم زین اسبی، انحنای پارچه با استفاده از تکیه گاه های پیرامونی که همه آنها در یک صفحه قرار ندارند، بدست می آید. این تکیه گاه ها میتوانند نقطه‌ای، خطی و یا منحنی باشند.

فرم مخروطی:

در فرم مخروطی -بر خلاف فرم زین اسبی- الزامی به قرارگیری تکیه گاه های پیرامونی در ارتفاع های مختلف نیست. بلکه این تکیه گاه ها میتوانند در یک صفحه قرار داشته باشند. در این فرم نقطه راس مخروط در ارتفاعی بالاتر (و یا پایین تر) از نقاط پیرامونی قرار میگیرد. این اختلاف ارتفاع باعث تشکیل یک سازه پارچه ای مخروطی میگردد. یک سازه مخروطی نیز از سطوح دو انحنایی یا همان آنتی کلاستیک تشکیل شده است.

سازه چادری مخروطی

فرم قوسی:

در فرم قوسی حداقل یک از اضلاع سازه چادری به صورت قوس تعریف میشود. در این حالت پارچه به ضلع قوسی شکل متکی میشود و شکل آنرا به خود میگیرد. استفاده از این عنصر قوسی شکل باعث بوجود آمدن سطوح آنتی کلاستیک در پارچه میشود. باید در نظر داشت که در حالت کلی فرم قوسی زیرمجموعه فرم زین اسبی است.

با در اختیار داشتن فرمهای اصلی سازه پارچه ای و ترکیب آنها با یکدیگر، بینهایت سازه زیبا و منحصر به فرد بدست می آید.

سازه چادری قوسی

شرکت آسمانه

اگر برای سقف و اماکن گوناگون مانند حیاط، تراس، روف گاردن و رستوران‌ها و… در فکر استفاده از انواع سازه‌ چادری هستید، شرکت آسمانه یکی از مجریان حرفه‌ای در این حوزه به شمار می‌آید که می‌تواند جهت طراحی و نصب این دسته از سازه‌ها راهنمایی و مشاوره‌های لازم را در اختیارتان قرار داده و ساخت هر نوع سازه پارچه‌ای را با بالاترین کیفیت و زیبایی به انجام رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات شرکت آسمانه و استعلام قیمت سازه پارچه ای می‌توانید وب‌سایت این مجموعه را به آدرس الکترونیکی https://asemaneh.com  مشاهده نمایید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای انواع فرمهای سازه چادری بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.