انفجار در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد / ۱۱۹ نفر مصدوم شدند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 67724
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اخبار تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰ |

انفجار در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد / ۱۱۹ نفر مصدوم شدند

کارخانه کربنات سدیم کاوه در شهرستان فیروزآباد به علت نشت یکی از مخازن آن دچار حادثه شد و ۱۱۹ مصدوم برجا گذاشته است.
انفجار در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد / ۱۱۹ نفر مصدوم شدند

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس، بیان کرد: عصر دوشنبه به علت نشست یکی از مخازن آمونیاک کارخانه کربنات سدیم کاوه در شهرستان فیروز آباد حادثه‌ای در این کارخانه روی داد.

خلیل عبدالهی اضافه کرد: مصدومان در کوتاه‌ترین زمان به مراکز درمانی منتقل شدند.

عبدالهی تاکید کرد: با توجه به حضور نیروهای امدادی در محل حادثه شرایط ایمنی منطقه فراهم شد و امداد رسانی و ایمن سازی محیط در حال انجام است.


پایان عملیات با ۱۱۹ مصدوم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: پس از تلاش‌های صورت گرفته عملیات‌های امدادی در کارخانه کربنات سدیم کاوه به پایان رسید.

خلیل عبدالهی، بیان کرد: بیش از ١١٩ نفر از افرادی که در این کارخانه بودند پس از نشست مخزن آمونیاک این کارخانه دچار مصدومیت شدند که حال تمامی این افراد با اعزام به بیمارستان‌های مختلف شهرستان فیروزآباد و شیراز مناسب است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس تاکید کرد: حال تمامی مصدومان این حادثه خوب ارزیابی شده و هیچ مورد فوتی نیز در این حادثه به ثبت نرسیده است.


 آسیب تنفسی بیشترین نوع مصدومیت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آخرین وضعیت مصدومان حادثه نشتی مواد شیمیایی در کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد را تشریح کرد.

دکتر مهرداد شریفی دوشنبه شب پس از وقوع حادثه در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد به همراه تیمی از متخصصان طب اورژانس، جراحی عمومی و بیهوشی با بالگرد اورژانس به این شهرستان اعزام شد، گفت: وقوع این حادثه تاکنون ١١٢ مصدوم به دنبال داشت که به بیمارستان حضرت قائم (عج) منتقل شدند.

او ادامه داد: مصدومان این حادثه بیشتر در زمینه‌های تنفسی آسیب دیدند که با کمک تیم‌های درمانی و پرسنل بیمارستان در حال دریافت خدمات هستند.

 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.