انجام انواع لمینت دندان در دندان پزشکی ها - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 56138
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵ |

انجام انواع لمینت دندان در دندان پزشکی ها

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در زمینه انواع لمینت دندان در اختیار خوانندگان قرار دهیم تا با توجه به این موارد بتوانید به بهترین روش ممکن این عمل را بر روی دندان های خود انجام دهید و مشکل دندان های خود را با این روش رفع کنید. همچنین در زمینه مزیت ها و مزایا، انواع روش های لمینت و ... نیز صحبت خواهیم کرد.
انجام انواع لمینت دندان در دندان پزشکی ها

انواع لمینت دندان امروزه در کلینیک های متنوع دندان پزشکی توسط برترین و بهترین دندانپزشکان انجام می پذیرد. بسیاری از افراد در دنیا از درد دنیا رنج می برند و برای رفع انواع مشکلات موجود به پزشک مراجعه خواهند کرد. گاهی ممکن است مشکل فرد تنها با یک بار مراجعه رفع شود، گاهی نیز ممکن است با چندین بار مراجعه نیز مشکل رفع نشود و باز هم نیازمند ویزیت توسط پزشک باشند. نه تنها برای درد، بلکه گاهی برای زیبایی دندان و لبخند خود به پزشک مراجعه خواهیم کرد. یکی از روش هایی که امروزه برای زیبایی دندان های شکسته، کج شده، زرد شده و … مورد استفاده قرار میگیرد، انجام انواع لمینت دندان در کلینیک ها و دندان پزشکی های تخصصی و فوق تخصصی است. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در این زمینه را به شما خوانندگان عزیز انتقال دهیم تا با توجه به این موارد بتوانید زیبایی دندان های خود را بازیابی نمایید.

رسم توضيحي ۱ انجام انواع لمینت دندان

لمینت دندان چیست؟

دندان ها و لبخند های شما می تواند عامل ایجاد کننده و یا افزایش دهنده اعتماد به نفس برای شما باشد. در این حالت می توانید خود را برای برقراری ارتباط با دیگران آماده کنید. زدن مسواک، استفاده از آب نمک و خلال و نخ دندان همگی در نگهداری و مراقبت دندان ها نقش اساسی را ایفا می کنند. اما یکی از مهم ترین و اساسی ترین مواردی که باید در نظر داشته باشید ترمیم دندان های مشکل دار است. روش های ترمیمی بسیار زیادی امروزه در کلینیک ها انجام می پذیرد. یکی از این روش ها انواع لمینت دندان است. در این روش لایه ای بی رنگ روی دندان ها را می پوشاند و به اصلاح عیب ها و نواقص موجود در دندان را از بین می برد. امروزه افراد زیادی به دستور پزشک خود برای انجام این روش اقدام می کنند.

انجام انواع لمینت دندان در دندان پزشکی ها

لمینت دندان یکی از روش هایی است که در آن یک لایه نازک از مواد مخصوص را بر روی دندان ها مانند دندان های قدامی و خلفی پوشیده می شود. این روش درمانی به دندان پزشک این امکان را می دهد که شکل و ظاهر دندان ها، طول آن ها و رنگ آن ها را تغییر دهند و بدین صورت برای زیبایی لبخند مراجعه کنندگان تلاش خواهند کرد. به همین دلیل است که امروزه افراد زیادی برای انجام این خدمات زیبایی و ایمپلنت دندان به کلینیک ها مراجعه می کنند. در این روش می توانیم برای ترمیم دندان ها نیز تدابیری را بیندیشیم. برای نمونه اگر دندان های شما از هم فاصله دارند، شکستگی، ساییدگی و … را نیز می توانید با این روش ترمیم و اصلاح و جایگزین دندان شکسته کنید. بهتر است اگر این مشکلات را دارا هستید برای رفع این موارد به یک دندان پزشکی معتبر که در راستای انجام انواع لمینت دندان متخصص است، مراجعه نمایید و زیبایی لبخند خود را دو چندان کنید.

رسم توضيحي ۲ مزایای لمینت دندان یکی از خدمات دندان پزشکی

انواع لمینت دندان

از انواع لمینت دندان که می توانید در انواع کلینیک های دندان پزشکی انجام دهید، می توانیم به دو نمونه اصلی زیر اشاره کنیم:

  • لمینت سرامیکی
  • لمینت کامپوزیتی

با توجه به انواع موجود لمینت دندان که در دندان پزشکی مورد استفاده قرار میگیرد و همچنین نظر دندان پزشکی شما در این زمینه برای انجام یکی از این روش ها اقدام نمایید و زیبایی را به لبخند خود هدیه دهید.

لمینت سرامیکی از انواع لمینت دندان

پرسلن ونیر یا لمینت سرامیکی لایه ای به قطر ۵ الی ۶ میلی متر می باشد و روی تمام دندان را نیز می پوشاند. این ماده به وسیله باند های مخصوص که باعث اتصال به دندان ها می شود، روی دندان را می پوشاند. این نمونه ها دارای مقاومت قابل قبولی هستند. همچنین رنگ آن ها ثابت است و سطح این نوع از مواد صاف تر از نمونه کامپوزیتی موجود خواهد بود. در نتیجه زیبایی بیشتری را به مصرف کننده هدیه می دهد. این نمونه از انواع لمینت دندان به دلیل صاف بودن بیشتر دچار لک و رنگ گرفتگی نخواهند شد و به همین دلیل هزینه این نوع از لمینت نسبت به نمونه کامپوزیتی کمی بیشتر خواهد بود.

لمینت کامپوزیتی و ویژگی های آن

نمونه دیگر از انواع لمینت های موجود، نمونه کامپوزیتی است. نمونه های کامپوزیت دندان از جنس کامپوزیت هستند و معمولا سطح صافی را دارا نمی باشند، به همین دلیل امکان رنگ گرفتن در این نمونه ها مشاهده می شود. در نظر داشته باشید هر دو نوع لمینت کامپوزیتی و سرامیکی برای دندان ها مناسب است و برای انجام هر نمونه ابتدا باید با پزشک خود مشورت نمایید و در نهایت برای انجام این خدمات اقدام نمایید.

مزایای انجام انواع لمینت دندان

لمینت دندان ها در هر دو مدل با یک دیگر تفاوت هایی را دارا هستند که به عنوان مزایا از آن ها نمونه هایی را بیان خواهیم نمود:

  • در نمونه های کامپوزیتی نیاز کمتری به تراشیدن دندان داریم، این در حالی است که در نمونه سرامیکی کمی بیشتر از روش کامپوزیتی دندان ها تراشیده خواهند شد.
  • لمینت های کامپوزیتی کمی محکم تر از لمینت های سرامیکی هستند.
  • لمینت های کامپوزیتی قیمت های مقرون به صرفه تری را دارا می باشند، در حالی که لمینت های سرامیکی کمی گران تر هستند.
  • برای انجام لمینت کامپوزیتی زمان کمتری برای مراجعه نیاز دارید در حالی که لمینت های سرامیکی طول درمان طولانی تری را دارا می باشند.

با در نظر داشتن این مزایا و این ویژگی ها می توانید برای انجام یکی از روش ها و انواع لمینت دندان توسط دندان پزشک خود اقدام نمایید.

رسم توضيحي ۳ مراقبت های بعد از انجام لمینت دندان

مراقبت های لازم بعد از انجام انواع لمینت دندان

بعد از آن که بهترین کلینیک و بهترین دندان پزشکی را انتخاب نمودید و لمینت دندان های خود را انجام دادید، باید از آن ها مراقبت کنید. برای مراقبت از دندان های خود می توانید مداوم و پیوسته بعد از مصرف غذا مسواک بزنید، از دهان شویه های مخصوص دندان های حساس استفاده کنید، سیگار و مصرف مواد الکلی را ترک کنید و همچنین بهتر است برای جلوگیری از پوسیدگی و خرابی دندان ها مداوم به پزشک مراجعه نمایید و هر چند مدت یکبار چکاپ کامل انجام دهید. با این موارد قطعا می توانید بهترین نتیجه را دریافت نمایید و مدت های طولانی دندان هایی سالم داشته باشید.

 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.