املاک قبرس – خرید ملک و خانه در قبرس شمالی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 79353
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ |

املاک قبرس – خرید ملک و خانه در قبرس شمالی

جزیره‌ی زیبای قبرس در همسایگی یونان و ترکیه، در دریای مدیترانه قرار دارد. قبرس شمالی کشوری با امنیت بالا، مالیات پایین و کمترین چالش‌های سیاسی و اقتصادیست . این کشور به علت تعداد کم ساکنین بومی، به کشوری مهاجرپذیر بدل شده است که رشد اقتصادی بالای آن، سرمایه‌گذاران متعددی از کشورهایی همچون سوئد، آلمان، روسیه، ترکیه، انگلستان و کشورهای خاورمیانه به سرمایه‌گذاری در این کشور علاقه‌مند شده‌اند.
املاک قبرس – خرید ملک و خانه در قبرس شمالی

جزیره‌ی زیبای قبرس در همسایگی یونان و ترکیه، در دریای مدیترانه قرار دارد. قبرس شمالی کشوری با امنیت بالا، مالیات پایین و کمترین چالش‌های سیاسی و اقتصادیست . این کشور به علت تعداد کم ساکنین بومی، به کشوری مهاجرپذیر بدل شده است که رشد اقتصادی بالای آن، سرمایه‌گذاران متعددی از کشورهایی همچون سوئد، آلمان، روسیه، ترکیه، انگلستان و کشورهای خاورمیانه به سرمایه‌گذاری در این کشور علاقه‌مند شده‌اند.

خرید ملک در قبرس شمالی، محبوب‌ترین راه برای اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور است؛ اما قبل از هر اقدامی باید با شرایط خرید ملک در این کشور و مزایا و معایب آن کاملاً آشنا باشید تا بتوانید با توجه به شرایط فعلی زندگیتان، تصمیمی عاقلانه و مطمئن اتخاذ کنید.

در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با املاک قبرس و شرایط خرید آن‌ها، آشنا کنیم:

نحوه‌ی خرید ملک در قبرس شمالی

برای خرید ملک در هر کشوری، لازم است تا شرایط و قوانین پرداخت هزینه و اخذ سند را با جزئیات کامل بدانید. به طور کلی سه نوع سند در قبرس شمالی برای املاک وجود دارد:

  • سند ترک: این سند برای املاک و مستغلاتی است که صاحبان ترک داشته‌اند. خرید املاکی که دارای این نوع از اسناد هستند، برای خریداران منع قانونی ندارد و با اخذ سند، مالکیتی قطعی و موروثی به خریدار اعطا می‌کند. با خرید این نوع ملک، خریدار قادر به دریافت اقامت قبرس شمالی می‌باشد.
  • سند معاوضه: سندی است که پس از جدایی قبرس شمالی از جنوبی، بین صاحبان قبلی معاوضه شده و به همان اندازه‌ی سندهای ترک ارزش قانونی دارد. خرید املاکی که دارای این نوع از اسناد هستند، برای خریداران منع قانونی ندارد و با اخذ سند، مالکیتی قطعی و موروثی به خریدار اعطا می‌کند. با خرید این نوع ملک، خریدار قادر به دریافت اقامت قبرس شمالی می‌باشد.
  • سند اجاره (سرقفلی): به املاکی تحت حاکمیت دولت و یا اداره‌ی اوقاف قبرس گفته می‌شود که می‌توان آن‌ها را برای ۴۹ تا ۹۹ سال اجاره کرد. خرید و فروش این املاک فقط به منظور سرمایه‌گذاری و ساخت مراکز تجاری بزرگ یا هتل‌ها توصیه می‌شود و برای خرید خانه یا ملک اصلاً مناسب نیست.

در هنگام خرید خانه در قبرس، اداره‌ی ثبت اسناد قبرس شمالی، موظف است که صحت و نوع سند را به شما اعلام کند.

بهترین شهرهای قبرس شمالی برای خرید ملک

از نظر سرمایه‌گذاران، سه شهر گیرنه، فاماگوستا و اسکله، بهترین گزینه‌ها برای خرید ملک هستند. یکی از دلایل این استقبال، مجاورت این شهرها با سواحل دریای مدیترانه است. در ادامه به معرفی مختصر این سه منطقه می‌پردازیم:

  1. گیرنه: این شهر، که به پایتخت توریستی قبرس معروف است، منطقه‌ای جذاب برای گردشگران است. وجود کازینوهای فراوان و بنادر زیبا، از اصلی‌ترین دلایل این جذابیت است. این شهر فاقد زمین‌های بزرگ برای شروع پروژه‌های چشمگیر است. یکی از معایب دیگر زندگی در این شهر، بالا بودن هزینه‌های زندگی روزمره است.
  2. فاماگوستا: این شهر، به پایتخت تحصیلی و آکادمیک قبرس معروف بوده که بیش از ۲۵ هزار دانشجو و اساتید بین‌المللی را در دانشگاه بین‌المللی مدیترانه‌ی شرقی جای داده است. این شهر به علت کم بودن هزینه‌های زندگی، مقصدی مناسب برای دانشجویان است اما گزینه‌ی مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست.
  3. اسکله: این شهر ۱۵ دقیقه با فاماگوستا و ۴۵ دقیقه با گیرنه فاصله داشته و در مجاورت ساحل ماسه‌ای زیبای دریای مدیترانه قرار دارد. خط ساحلی و سواحل عمومی این منطقه، زیبایی دوچندان به آن اعطا کرده است. این منطقه در حال حاضر به مرکز خرید و فروش ملک و سرمایه‌گذاری در قبرس بدل شده است.

هزینه‌ی خرید ملک در قبرس شمالی

برای پاسخ به این سؤال ابتدا باید بدانید که چه تصوری از یک‌خانه‌ی خوب دارید و هدفتان از خرید خانه چیست. حداقل میزان سرمایه برای خرید ملک در قبرس شمالی، ۱.۵ میلیارد تومان است. عوامل مهم تأثیرگذار در افزایش این هزینه عبارت‌اند از: کیفیت ساخت، لوکیشن، متراژ و زمان تحویل.

بیشتر بخوانید: قیمت خانه در قبرس

هزینه‌های ثبت سند و مالکیت تام کمتر از ۷ درصد کل قیمت ملک می‌باشد که نیازی به پرداخت یک‌باره‌ی آن نیست.

خرید ملک در قبرس شمالی چه مزایایی دارد؟

سرمایه‌گذاری با ارزش‌ترین واحد پولی دنیا: خرید و فروش املاک در قبرس شمالی با پوند انگلستان انجام می‌شود. این باعث می‌شود تا امکان دریافت درآمد بالا از سرمایه‌گذاری برای شما فراهم باشد.

دریافت اقامت قبرس شمالی: شما می‌توانید تنها با پرداخت تنها ۳۰ درصد از قیمت کل ملک، برای دریافت اقامت قبرس شمالی اقدام کنید.

شرایط پرداخت فوق‌العاده: شرایط پرداخت نقدی و یا اقساطی (با اقساط بلند مدت) برای خریداران مناسب است.

ارزش افزوده خرید ملک: رشد ارزش افزوده پروژه‌های مناسب در مناطق توریستی قبرس، چشم‌اندازی مثبت برای سرمایه‌ی شما ایجاد می‌کند.

امکان تور بازدید: تورهای بازدید از پروژه باعث می‌شود تا شما امنیت خاطر کافی برای سرمایه‌گذاری مطمئن برای خود و خانواده‌تان را داشته باشید.

خرید ملک در قبرس چه معایبی دارد؟

قبرس شمالی برای عموم مردم ناشناخته است. کوچک بودن قبرس شمالی و تراکم جمعیت پایین آن، باعث شده تا سیستم حمل و نقل کمی غیر قابل اتکا باشد. این مسئله باعث می‌شود تا داشتن یک اتومبیل خصوصی برای هر خانواده، امری ضروری به حساب بیاید. البته لازم به ذکر است که قیمت اتومبیل در قبرس شمالی از ایران و ترکیه پایین‌تر است.

مورد دیگر این است که قبرس شمالی به عنوان یک کشور مستقل شناخته نشده و تحت قیومیت ترکیه است. سیستم پارلمانی و جمهوریت این کشور از ترکیه مستقل است و تنها از لحاظ اقتصادی به ترکیه وابستگی دارد.

بیشتر بخوانید: خرید ویلا در قبرس

سخن آخر

قبرس شمالی یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و خرید ملک است. قبرس شمالی از طبیعت زیبا و امکانات بی‌شماری برخوردار است. دولت قبرس با ارائه‌ی خدماتی چون اعطای وام با اقساط بلند مدت و امکان معامله‌ی مستقیم با فروشندگان از جمله مزایایی است که بسیاری از متقاضیان را به خرید ملک در قبرس شمالی ترغیب می‌کند.

با سنجیدن مزایا و معایب خرید ملک در قبرس شمالی و انتخاب بهترین منطقه برای سرمایه‌گذاری می‌توانید یک سرمایه‌گذاری مطمئن برای خود و خانواده‌تان داشته باشید. پس از تعیین هدفتان از مهاجرت، تخمین شرایط مالی و خانوادگی، بهتر است با وکلای خبره برای خرید ملک در قبرس اقدام کنید.

برای خرید ملک در قبرس شمالی، بهترین روش مشاوره با وکلا و متخصصان خبره در این زمینه است که می‌توانند با توجه به شرایط مالی، سنی و شغلی شما، بهترین گزینه‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.