اقدامات لازم جهت سالم ماندن تلویزیون‌های ال ای دی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 68323
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰ |

اقدامات لازم جهت سالم ماندن تلویزیون‌های ال ای دی

در ایام گذشته وجود یک تلویزیون در یک خانه بسیار ارزشمند و لوکس بود چرا که هر کسی توان خرید تلویزیون را نداشت. اما در دنیای امروز که تکنولوژی‌ها روز به روز در حال رشد و توسعه هستند، تلویزیون یک وسیله بسیار عادی در هر خانه‌ای محسوب می‌شود که بسیاری از خانواده اوقات فراغت‌شان را با مشاهده برنامه‌های آن پر می‌کنند.
اقدامات لازم جهت سالم ماندن تلویزیون‌های ال ای دی

 

اقدامات لازم جهت سالم ماندن تلویزیون‌های ال ای دی

در ایام گذشته وجود یک تلویزیون در یک خانه بسیار ارزشمند و لوکس بود چرا که هر کسی توان خرید تلویزیون را نداشت. اما در دنیای امروز که تکنولوژی‌ها روز به روز در حال رشد و توسعه هستند، تلویزیون یک وسیله بسیار عادی در هر خانه‌ای محسوب می‌شود که بسیاری از خانواده اوقات فراغت‌شان را با مشاهده برنامه‌های آن پر می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت تلویزیون یکی از تجهیزات به نسبت ساده اما حیاتی برای یک خانه است. بسیاری همیشه به دنبال مراقبت از تلویزیون‌های خود هستند. از این رو زمان کمتری آنها را روشن می‌کنند. کمتر روشن کردن تلویزیون هیچ کمکی به سالم ماندن آن نخواهد کرد. اما باید برای سالم ماندن تلویزیون‌های ال ای دی چه اقداماتی انجام داد؟ ما در وبسایت Paraserviceco.com روش‌های زیادی را برای سالم ماندن و بالا بردن طور عمر تلویزیون به شما معرفی نموده‌اید که با مطالعه هر یک می‌توانید اطلاعاتی مفیدی درباره نصب و تعمیرات تلویزیون در شهرستان‌ها به دست بیاورید. به عنوان مثال تعمیرات ال ای دی تلویزیون مشهد.

روش‌های محافظت از تلویزیون‌های LED

این سوال در ذهن همه افراد و مصرف‌کنندگان تلویزیون وجود دارد که چگونه از تلویزیون خود مراقبت و محافظت کنند تا طول عمر بیشتری داشته باشند؟ روش‌های نصب تلویزیون مشهد و تعمیرات تلویزیون مشهد از دیگر چالش‌هایی هستند که در هنگام خرید و بروز یک مشکل در مشهد برخی ساکنین با آن روبرو هستند.

آیا تا به امروز به این موضوع اندیشیده‌اید که طول عمر مفید تلویزیون‌های ال ای دی پس از نصب دقیقاً چقدر است و برای بالا بردن آن باید چه کاری انجام دهید؟ در پاسخ باید گفت به طور کلی عمر مفید یک تلویزیون میزان ساعت‌هایی است که در دستگاه در آن زمان بهترین عملکرد خود را دارد. بسیاری بر این باورند که پس از تمام شدن طول عمر، تلویزیون می‌سوزد و یا از کار می‌افتد. اما در حقیقت اینگونه نیست و تنها ممکن است کارکرد همیشگی را نداشته باشد. مثلاً کیفیت تصویر مانند همان اول نیست. طول عمر مفید تلویزیون را معمولاً در دفترچه راهنمای آنها یا برچسب دستگاه نوشته‌اند.

برای سالم ماندن یک تلویزیون نو باید چه کاری انجام داد؟

برخی پس از خرید و نصب تلویزیون نو خود همیشه به دنبال مراقبت و محافظت از آن هستند. اگر شما هم به تازگی یک تلویزیون LED جدید خریداری کرده‌اید جهت سلامت ماندن آن به نکات زیر توجه فرمایید.

  • مطالعه کامل دفترچه‌ی تلویزیون
  • آشنایی با کارکرد دکمه‌های کنترل و پنل تلویزیون
  • برداشتن کلیه برچسب‌ها و پلاستیک‌های روی تلویزیون
  • پاک کردن و نظافت تلویزیون از طریق محلول مخصوص
  • استفاده از محافظ برق
  • برای نصب در ابتدای کار از نمایندگی مربوطه کمک بگیرید. به عنوان مثال می‌توانید از نمایندگی تعمیرات تلویزیون مشهد برای نصب تلویزیون ال ای دی خود کمک دریافت کنید.

استفاده از محافظ برق روشی برای سالم ماندن تلویزیون‌های ال ای دی

یکی از روش‌های محافظت از تلویزیون‌های LED یا هر تلویزیون دیگری، استفاده از محافظ برق است. اتصال سیم برق به پریز از طریق محافظ باعث می‌شود تلویزیون شما از نوسات گاه بی‌گاه برق در امان بماند. همچنین این کار کمک می‌کند تا برد تلویزیون شما در هنگام نوسان و رعد‌وبرق دچار مشکل نشود.

نقش تنظیم کنتراست و روشنایی تصویر در بالابردن سلامت تلویزیون

تنظیم کنتراست و همچنین روشنایی، به بالارفتن طول عمر مفید تلویزیون کمک می‌کند. بهتر است در زمان استفاده از تلویزیون همیشه کنتراست و روشنایی تلویزیون خود را پایین بیاورید و پس از مدتی تنظیمات آن را تغییر بدهید این کار موجب افزایش طول عمر مفید تلویزیون می‌شود. اگر همیشه کنتراست و روشنایی دستگاه روی حداکثر باشد، فشار بسیار زیادی به پیکسل‌های تلویزیون وارد می‌شود که هم به چشم شما آسیب بیشتری وارد خواهد شد. چنانچه جهت تنظیم کنتراست تلویزیون‌های ال ای دی خود با مشکل خاصی روبرو شدید بهتر است با متخصصین پارا سرویس تماس بگیرید.

تمیز کردن تلویزیون عاملی مهمی در سلامت تلویزیون‌های ال ای دی

یکی از اقداماتی که به افزایش طول عمر مفید تلویزیون کمک می‌کند تمیز کردن آن از گردوخاک است. هنگامی که گرد و خاک برروی تلویزیون شما می‌نشیند، دمای تلویزیون بالا می‌رود در نتیجه طول عمر مفید کاهش و سلامت آن به خطر می‌افتد. برای تمیز کردن تلویزیون کافیست مراحل زیر را در فواصل زمانی مشخص انجام دهید تا گرد و غبار از روی دستگاه کاملاً پاک شوند:

  • در ابتدا تلویزیون خود را از برق بکشید.
  • با یک دستمال خشک و نرم گرد و خاک را از روی تلویزیون بتکانید.
  • با استفاده از یک دستمال تمیز دیگر و همچنین اسپری نانوی مخصوص تلویزیون را پاک کنید.
  • به وسیله یک دستگاه مکنده مانند جاروبرقی گرد و غبار را از درون شیارهای پشت شبکه‌های تلویزیون نیز پاک کنید.
  • سپس مجدداً آن را به برق زده و استفاده کنید.

قرارگیری تلویزیون در محل مناسب

شاید کمی برایتان عجیب به نظر برسد که قرارگیری تلویزیون نقش مهمی در سلامت و افزایش طول عمر آن داشته باشد. اما واقعا محل قرارگیری تلویزیون بسیار مهم است. باید آن را در جایی مناسب در خانه قرار دهید تا کمترین آسیب را ببیند. خوب سوال اینجاست کجا؟

  • تلویزیون را در جایی از خانه قرار دهید که نور آفتاب مستقیم به آن نتابد.
  • دستگاه را در جایی که دمای بسیار پایینی دارد قرار ندهید.
  • تلویزیون را در مجاورت وسایل گرمازا مانند بخاری، شومینه، شوفاژ و … نگذارید.
  • دستگاه باید جایی قرار بگیرد که در آن مکان تهویه مناسب و جریان هوا وجود داشته باشد.
  • وسایل مغناطیسی خود را مانند باند، تلفن همراه و… را در کنار آن قرار ندهید.

ارائه خدمات پارا سرویس:

اگر برای تعمیرات و همچنین نصب تلویزیون خود در مشهد دچار مشکل شده‌اید ما به شما تیم قدرتمند پارا سرویس را معرفی می‌کنیم. اگر شما هم به دنبال نمایندگی تعمیرات تلویزیون مشهد هستید تیم پارا سرویس در خدمت شماست. برای دریافت خدمات از پارا سرویس کافیست به وبسایت این شرکت مراجعه کنید. در حقیقت پارا سرویس بسیاری از کارهای مربوط به تعمیر و نصب تلویزیون را برای افراد ساکن در مشهد ساده کرده است و به سرعت تمامی خدمات مورد نیازتان را انجام می‌دهد.

 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.