افزایش ۱۱ هزار و ۵۶۳ واحدی شاخص بورس تهران - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 70518
  پرینتخانه » اخبار, اقتصادی تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶ |

افزایش ۱۱ هزار و ۵۶۳ واحدی شاخص بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 11 هزار و 563 واحد به رقم یک‌میلیون و 448 هزار و 924 واحد رسید.
افزایش ۱۱ هزار و ۵۶۳ واحدی شاخص بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۱۱ هزار و ۵۶۳ واحد به رقم یک‌میلیون و ۴۴۸ هزار و ۹۲۴ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش ۶ هزار و ۸۸ واحد به رقم ۳۹۰ هزار و ۱۴۳ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۴۷۳ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴.۹ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۷۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۲ هزار و ۹۱۳ میلیارد تومان دادو ستد کردند.

 

امروز همه شاخص‌های بورس رشد کردند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی ۸ دهم درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن یک‌ونیم درصد افزایش یافته است.

 

شاخص آزاد شنار ۸۳ صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس ۹ دهم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس ۶۹ صدم درصد افزایش یافت.

 

امروز نمادهای ملی‌مس، بانک ملت، شستا، پتروشیمی پردیس، ایران‌خودرو، کشتیرانی جمهوری اسلامی بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد پالایش نفت بندرعباس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

 

در فرابورس ایران شاخص کل امروز با رشد ۱۸۸ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۵۰ واحد رسید.

ارزش باراز اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۵۲ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم ۳۴۱ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۴.۶ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۵۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۴۲ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته لازم به یادآوری است عمده این ارزش مربوط به انجام عملیات بازار باز و خرید و فروش اوراق بدهی بانک مرکزی توسط شبکه بانکی است که امروز بیش از یک‌ونیم میلیارد ورقه اوراق بدهی به ارزش ۱۴۰ هزار میلیارد تومان در شبکه بانکی خرید و فروش شد که فقط ارقام آن در معاملات فرابرس درج می‌شود و این به خاطر تعطیلی روز دوشنبه است. چون معمولا این معاملات در روز دوشنبه انجام می‌شود.

 

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، بهمن دیزل، نیروی برق دماوند، پویا زرکان آقدره، صبا تأمین و فرابورس ایران بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد پالایش نفت لاوان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.