افزايش نارضايتي عمومي از ترامپ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 8836
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۵۵ |

افزايش نارضايتي عمومي از ترامپ

نتايج نظرسنجي اخير دانشگاه کوئينيپياک، شوک سختي به دونالد ترامپ رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا و همراهانش وارد ساخته است. اين نظرسنجي نشان مي دهد که ترامپ در انتخابات رياست جمهوري سال 2020 از هر پنج نامزد احتمالي حزب دموکرات شکست خواهد خورد.
افزايش نارضايتي عمومي از ترامپ

نتايج نظرسنجي اخير دانشگاه کوئينيپياک، شوک سختي به دونالد ترامپ رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا و همراهانش وارد ساخته است. اين نظرسنجي نشان مي دهد که ترامپ در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۲۰ از هر پنج نامزد احتمالي حزب دموکرات ( جو بايدن، برني سندرز، اليزابت وارن، کامالا هريس و پته بوتيجيج ) شکست خواهد خورد. بر اين اساس، ۵۴ درصد از شهروندان آمريکايي در رقابت ترامپ و بايدن، به رقيب دموکرات وي راي خواهند داد و ۳۸ درصد ديگر، حاضر به حمايت دوباره از وي هستند. برني سندرز، ديگر نامزد حزب دموکرات با اختلاف ۱۴ درصد از ترامپ پيش است .
اين ميزان در خصوص وارن،هريس و بوتيجيج، به ترتيب ۱۲و۱۱ و ۹ درصد است.
اين نظرسنجي گسترده در حالي منتشر مي شود که تا حدود دو هفته قبل، از برني سندرز و جو بايدن به عنوان تنها نامزدهاي حزب دموکرات ياد مي شد که توان شکست ترامپ را در انتخابات رياست جمهوري سال آينده خواهند داشت. با اين حال ماجرا به اين نقطه نيز ختم نمي شود! بر اساس نتايج نظرسنجي مؤسسه کوئينيپياک، ميزان نارضايتي عمومي از ترامپ، به ۵۶ درصد رسيده است.اين ميزان، در نظرسنجي هاي قبلي بين ۵۲ تا ۵۴ درصد بوده است. به عبارت بهتر، ۵۶ درصد از شهروندان آمريکايي اعلام کرده اند که در انتخابات رياست جمهوري سال آينده، مطلقا آراي خود را به سود ترامپ به گردش در نخواهند آورد. اين رويکرد عمومي، خود را در نتايج ايالتي و الکترال نيز منعکس خواهد کرد. نکته ديگر اينکه ميزان رضايت عمومي از ترامپ در نظرسنجي ها، حدود ۳۸ درصد است . اين ميزان، قبلا بين ۴۰ تا ۴۲ درصد بوده است.اين نظرسنجي نشان مي دهد که به طور جدي و معنادار، از تعداد طرفداران ترامپ در آمريکا کاسته شده است.بديهي است که حفظ يا استمرار روند فعلي، به معناي شکست ترامپ در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۲۰ خواهد بود.
نتايج نظرسنجي هاي ايالتي نيز نشان مي دهد که ترامپ در ايالات خاکستري و پاندولي مانند اوهايو، پنسيلوانيا، ويسکانسين ، ميشيگان و فلوريدا نيز از رقباي دموکرات خود عقب افتاده است.حتي در برخي ايالات متعلق به حزب جمهوريخواه ( ايالات قرمز) مانند تگزاس نيز محبوبيت ترامپ به زير ۵۰ درصد رسيده است. موضوعي که مي تواند به يک فاجعه براي رئيس جمهور جنجالي آمريکا تبديل شود.
اگرچه ترامپ در قبال نتايج نظرسنجي دانشگاه کوئينيپياک فعلا واکنشي نشان نداده است، اما نبايد فراموش کرد که فرافکني وي و متهم ساختن مؤسسات نظرسنجي به تقلب و نظرسازي، نمي تواند منجر به کتمان واقعيات موجود در حوزه سياست داخلي، معادلات اجتماعي و تنش‌هاي موجود در حوزه سياست خارجي ايالات متحده شود. ترامپ اميدوار است که در آينده اي نزديک ، با اقداماتي از جمله تنش زدايي در عرصه سياست خارجي از طريق حذف افرادي مانند مايک پمپئو و جان بولتون، زمينه را جهت افزايش اقبال راي دهندگان مستقل و جمهوريخواهان سنتي به خود فراهم سازد . با اين حال به نظر مي رسد رئيس جمهور آمريکا بسيار دير به فکر اين موضوع افتاده است!
برخي منابع آمريکايي طي روزهاي اخير از احتمال برکناري بولتون و مايک پمپئو تا قبل از فرا رسيدن سال ۲۰۲۰ ميلادي خبر داده اند. موضوعي که اگر صحت داشته باشد، شايد تا حدودي بتواند منجر به اقبال راي دهندگان مردد به انتخاب دوباره ترامپ شود. با اين حال هنوز چيزي در معادلات انتخاباتي آمريکا قابل پيش بيني نيست.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.