افزايش موج حمايت از استيضاح ترامپ در آمريکا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 11345
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۹:۰۲ |

افزايش موج حمايت از استيضاح ترامپ در آمريکا

موضوع استيضاح رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا، همچنان به موضوعي مهم و تعيين کننده در اين کشور تبديل شده است. با افزايش ميزان تمايل رأي دهندگان مستقل در خصوص استيضاح ترامپ، معادله به ضرر رئيس جمهور آمريکا همچنان در حال تغيير است.
افزايش موج حمايت از استيضاح ترامپ در آمريکا

موضوع استيضاح رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا، همچنان به موضوعي مهم و تعيين کننده در اين کشور تبديل شده است. با افزايش ميزان تمايل رأي دهندگان مستقل در خصوص استيضاح ترامپ، معادله به ضرر رئيس جمهور آمريکا همچنان در حال تغيير است. روزنامه نيويورک تايمز در تازه ترين شماره خود،گزارش مهمي را در خصوص ميزان تمايل ساکنان و رأي دهندگان ايالات مهم و سرنوشت ساز( ايالات خاکستري) نسبت به استيضاح ترامپ منتشر کرده است.
اين روزنامه آمريکايي، ميزان تمايل شهروندان آمريکايي و راي دهندگان در ۶ ايالت «ويسکانسين»،«آريزونا»،«فلوريدا»،« کاروليناي شمالي»،« پنسيلوانيا»و « ميشيگان» را مورد بررسي قرار داده است. اين ۶ ايالت ، داراي يک خصلت مشترک هستند: اينکه ترامپ در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۱۶ موفق به فتح همه آنها شده است. به عبارت بهتر، ترامپ توانست با پيروزي در اين ۶ ايالت سرنوشت ساز، حضور خود در کاخ سفيد را تضمين کند. با اين حال به نظر مي رسد اين بار چنين تضميني در کار نيست!
نتايج نظرسنجي اخير نيويورک تايمز نشان مي دهد که در ۶ ايالت مذکور، مجموعا ۵۰ درصد رأي دهندگان خواستار استيضاح ترامپ هستند.اين در حالي‌است که ۴۵ درصد رأي دهندگان با اين موضوع مخالف هستند. اين نتيجه، بر اي ترامپ يک کابوس محسوب مي شود! نبايد فراموش کرد که ترامپ در اين ايالات با اختلافي ميليمتري بر رقيب خود هيلاري کلينتون از حزب دموکرات پيروز شد.
نيويورک تايمز در تفسير اين موضوع مي نويسد: نتايج نظرسنجي صورت گرفته در ۶ ايالت خاکستري و تعيين کننده در آمريکا نشان مي دهد که روند کاهش اقبال عمومي نسبت به رئيس جمهور ايالات متحده که از ماه سپتامبر( شهريور ماه) به اين سو شاهد آن بوده ايم، ثابت مانده است. نکته ديگري که در اين نظرسنجي به چشم مي خورد، حمايت ۵۱ درصد از رأي دهندگان مستقل در ايالات خاکستري آمريکا در قبال استيضاح رئيس جمهور آمريکاست. در مقابل، ۴۳ درصد از
رأي دهندگان مستقل نيز با استيضاح وي مخالف هستند. در رقابت‌هاي انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۱۶، رأي دهندگان مستقل به سوي ترامپ گرايش پيدا کردند. همين مسئله سبب شد تا آراي مستقل ها به سود ترامپ به گردش در آيد. تجميع آراي جمهوري‌خواهان و ر رأي دهندگان مستقل، منجر به پيروزي ترامپ در ايالات سرنوشت ساز و در نهايت راهيابي وي به کاخ سفيد شد. از اين رو ، رويگرداني رأي دهندگان مستقل از رئيس جمهور فعلي ايالات متحده، بدترين خبر براي ساکنان کاخ سفيد محسوب مي شود.
لازم به ذکر است که ترامپ و رقيب نهايي وي در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۲۰، ديگر تمرکزي بر روي ايالت آبي ( ايالاتي که آراي آن به صورت سنتي به حزب دموکرات متعلق است ) و آراي قرمز( ايالاتي که آراي آن به صورت سنتي به حزب جمهوري‌خواه تعلق دارد) ندارند.آنها در صدد رصد و جلب آراي رأي دهندگان ايالات خاکستري هستند. اين ايالات، تعيين کننده فرد پيروز در انتخابات سال آينده خواهند بود. اگر ترامپ تنها در سه ايالت پنسيلوانيا، ميشيگان و ويسکانسين، رقابت را به دموکرات‌ها ببازد و آراي الکترال اين سه ايالت را از دست بدهد، رقابت‌هاي انتخابات رياست جمهوري سال آينده را به رقيب دموکرات خود خواهد باخت. در اينجا اهميتي ندارد که چه کسي از حزب دموکرات، اعم از برني سندرز، جو بايدن، اليزابت وارن يا کامالا هريس در مقابل ترامپ قرار بگيرد.
نيويورک تايمز

| منبع خبر : نيويورک تايمز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.