اصرار بر محدودیت توان موشکی ایران، معقول نیست - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 8967
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۵۸ |
سخنگوی اسبق وزارت خارجه فرانسه در گفت‌و‌گو با «رسالت»:

اصرار بر محدودیت توان موشکی ایران، معقول نیست

ديپلمات فرانسوي تأكيد کرد: نمي توانيم از ايران بخواهيم توان موشکي خود را متوقف يا محدود کند.
اصرار بر محدودیت توان موشکی ایران، معقول نیست

ديپلمات فرانسوي تأكيد کرد: نمي توانيم از ايران بخواهيم توان موشکي خود را متوقف يا محدود کند. «مارک فينو » در گفت و گو با رسالت اظهار داشت :
به نظر من مواضع ايران در قبال توافق هسته اي کاملا مشخص است. ايران پس از خروج ترامپ از توافق هسته اي، مدت يکسال صبر کرد و در حال حاضر نيز گام‌هاي کاهنده تعهدات خود در برجام را برداشته است. از سوي ديگر، اين گام‌ها برگشت پذير هستند ، يعني نمي توان استدلال کرد که ايران طرف‌هاي برجام را زير فشار گذاشته يا برجام را به گروگان گرفته است. اما اين قاعده در خصوص ايالات متحده و دولت ترامپ صدق مي کند. »
سخنگوي اسبق وزارت خارجه فرانسه در ادامه افزود :«ايالات متحده آمريکا رفتارهاي پارادوکسيکال و متناقضي در خصوص ايران و برجام دارد. اعضاي دولت ترامپ يک بار از مذاکره با پيش شرط و يک‌بار ديگر از مذاکره بدون پيش شرط با ايران سخن مي گويند. همچنين آنها مي گويند بايد موضوع توان موشکي و منطقه ايران را در برجام بگنجانند. »
اين ديپلمات فرانسوي در پايان تأكيد کرد :«اصرار آمريکا در خصوص محدود کردن برنامه موشکي ايران معقول نيست.
نمي توان از ايران يا هر کشور ديگري خواست تا برنامه هسته اي خود را محدود کند. آن هم در شرايطي که اين محدوديت در خصوص ديگر بازيگران منطقه مانند عربستان سعودي و اسرائيل وجود ندارد. امروز همه مي دانند که اسرائيل داراي سلاح هسته اي است. هر چند که مقامات اين رژيم چنين چيزي را تکذيب يا تأييد نمي کنند. »

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.