نمی پذیریم که بگویید اختیار نداریم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 12878
  پرینتخانه » سیاسی, ویژه تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ |

نمی پذیریم که بگویید اختیار نداریم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور تاکید کرد: از اشتباهات درس بگیریم، اشتباهات خود را بپذیریم و سعی در جبران آنها داشته باشیم، عجولانه تصمیم نگیریم.
نمی پذیریم که بگویید اختیار نداریم

محمدباقر قالیباف صبح امروز در اجتماع بزرگ بسیجیان این شهرستان در حسینیه حضرت علی اصغر(ع)، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برخاسته از مردم و به میدان آمدن مردم است، مهم‌ترین رمز پیروزی انقلاب اسلامی، امامت، ولایت و رهبری و حضور مردم در صحنه جامعه در کنار ولایت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: بعد از ولایت و رهبری، مردم مهم‌ترین نقش را در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند و تداوم انقلاب ما در گرو تبعیت از رهبری است‌.

وی افزود: بسیج تبلور سازمان یافته از حضور مردم است که جامعه در همه عرصه‌ها و صحنه‌های انقلاب اسلامی به حضور آنها نیازمند است.

بسیج مستضعفین، پیشقراول این مردم در جامعه هستند

قالیباف تاکید کرد: بسیج مستضعفین، پیشقراول این مردم در جامعه است، آنها پیشگامان در همه عرصه‌های جامعه هستند، بدون شک بسیج نهادی مردمی بوده و هر جایی که مشکلی پیش آمده و عرصه خدمت به مردم بوده، بسیج حضور داشته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش بسیج در حل مشکلات جامعه، تاکید کرد: بسیج یعنی در دل مردم بودن، یعنی خدمت به محرومان و رسیدگی بیشتر به مردم مناطق محروم جامعه، این مسیر باید ادامه داشته باشد و بسیجیان ما بیش از پیش در عرصه‌های خدمت به مردم حضور داشته باشند.

وی اظهار کرد: با نگاهی به کارنامه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی و کشور می‌توان دید، هر جا ضعف، ناتوانی و بی‌مدیریتی بوده است، ریشه در بی‌توجهی یا بی‌دقتی نسبت به رهنمودهای رهبری بوده یا اینکه نقش مردم را در جامعه نادیده گرفتیم.

قالیباف بیان کرد: اگر در حوزه اقتصاد امروز بزرگ‌ترین چالش را در کشور داریم، به دلیل این است که اقتصاد ما دولتی شده، حدود ۸۰ درصد اقتصاد در دست دولت است، مردم در صحنه اقتصاد حضور ندارند و تصمیم‌گیرنده نیستند.

امروز انقلاب اسلامی امانت در دست ماست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: براساس نظرات کارشناسان و متخصصان، ریشه ناکارآمدی در اداره حوزه اقتصادی کشور به خاطر بزرگی دولت است که توان حرکت را از آن گرفته و در بخش‌های عمده‌ای از کار مردم را جدا کرده، مردم عملا در حوزه اقتصاد تصمیم‌گیرنده نیستند.

وی تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی امانتی در دست ماست، همه ما در جامعه در هر نقش و مسؤولیتی که باشیم در معرض امتحان هستیم.

قالیباف افزود: مطمئنا از ما در مورد حفظ و نگهداری این انقلاب که ثمره خون هزاران نفر از شهدا و ایثارگری جانبازان است سوال می‌شود، هر مسؤول در مسؤولیت خود در جامعه در برابر هر بخشنامه و دستوری که صادر می‌کند، مسؤول است و باید در این دنیا و آن دنیا پاسخگو باشد.

مشکل اقتصادی، راه حل اقتصادی دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: از اشتباهات درس بگیریم، اشتباهات خود را بپذیریم و سعی در جبران آنها داشته باشیم، عجولانه تصمیم نگیریم.

وی با اشاره به حضور و پشتیبانی مردم در همه عرصه‌های انقلاب و کشور از گذشته تا به امروز، اضافه کرد: مردم کشور ما مردم نجیبی هستند، همیشه و همه جا در صحنه حضور داشته‌اند و پای انقلاب و رهبری ایستاده‌اند و کشور خود و نظام اسلامی را دوست دارند.

قالیباف با اشاره به اینکه مشکل اقتصادی، راه حل اقتصادی دارد و حل ریشه مسائل اقتصادی به توان داخلی برمی‌گردد، یادآور شد: با اعتماد به جوانان خلاق، مؤمن، متعهد و متخصص ایرانی که در سطح دنیا می‌درخشند، این ظرفیت در داخل کشور ما وجود دارد ولی متأسفانه این جوانان فعال و کارآمد مورد مشورت و گفت‌وگو قرار نمی‌گیرند، از ظرفیت آنها در حل مشکلات اقتصادی استفاده نمی‌شود.

با تلاش و کوشش کشور را کارآمد کنیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از مطالعه تاریخ کشور در یک قرن گذشته می‌توان به خوبی دریافت که دشمن شماره یک ما، آمریکا است، یادآور شد: دشمنی آمریکا با ایران اسلامی حتی به قبل از انقلاب اسلامی برمی‌گردد، از زمان مشروطه و تا امروز همیشه و در همه عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، دینی و سایر عرصه‌ها هر کجا منافع آمریکا در ایران تأمین نشده، این کشور راه خیانت و ظلم به ایران اسلامی را در پیش گرفته است.

وی تصریح کرد: مبارزه با آمریکا فقط در شعار دادن خلاصه نمی‌شود، بلکه در عین شعار دادن باید به کار و کار و کار، رونق تولید داخلی، کسب علم و دانش و تخصص در همه عرصه‌ها توجه داشت.

قالیباف بیان کرد: با تلاش و کوشش کشور را کارآمد کنیم و ما نیازمند بالابردن بهره‌وری در حوزه‌های مختلف هستیم.

مردم کارآمد و نیروی انسانی قابلی داریم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ظرفیت خوب کشور در نیروی انسانی، افزود: مردم کارآمد و نیروی انسانی قابلی داریم، با کار جهادی و فرهنگ بسیجی که همان فرهنگ خدمت به مردم است، از مشکلات عبور می‌کنیم.

وی با اشاره به انتخابات مجلس در اسفند ماه سال جاری، تصریح کرد: این انتخابات پیش رو، گام مهم و اساسی برای حل مشکلات است، بنابراین به عملکرد افراد در گذشته حتما توجه و دقت داشته باشید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.