اسرائیل نابود خواهد شد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 24337
  پرینتخانه » اسلایدر, بین الملل, سیاسی تاریخ انتشار : ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰:۰۸ |
گفت و گوی 3 ساعته «رسالت» با صلاح الزواوی سفیر دولت فلسطین در ایران؛

اسرائیل نابود خواهد شد

ساعت از 11 گذشته و من هنوز منتظر رسیدن همکارانم هستم. همکارانم کلافه از ترافیک وسط هفته تهران خود را به مقابل سفارت فلسطین می‌رسانند و پس از بازرسی و تایید هویتمان وارد سفارت فلسطین می‌شویم. از حیاطی کوچک با پله‌های کوتاه‌مسیرمان را به سمت اتاق آقای سفیر پیدا می‌کنیم. راهروهای تودرتو و راه‌پله‌ای نسبتا طولانی که ما را به طبقه دوم سفارت، جایی که صلاح زواوی سفیر دولت فلسطین انتظار ما را می‌کشد رهنمون می‌کند.
اسرائیل نابود خواهد شد
| نفیسه امامی|
ساعت از ۱۱ گذشته و من هنوز منتظر رسیدن همکارانم هستم. همکارانم کلافه از ترافیک وسط هفته تهران خود را به مقابل سفارت فلسطین می‌رسانند و پس از بازرسی و تایید هویتمان وارد سفارت فلسطین می‌شویم. از حیاطی کوچک با پله‌های کوتاه‌مسیرمان را به سمت اتاق آقای سفیر پیدا می‌کنیم. راهروهای تودرتو و راه‌پله‌ای نسبتا طولانی که ما را به طبقه دوم سفارت، جایی که صلاح زواوی سفیر دولت فلسطین انتظار ما را می‌کشد رهنمون می‌کند. استقبال کارکنان سفارت برایم جالب بود و سرانجام وارد اتاق کار وی شدیم. اتاقی نسبتا بزرگ که در انتهایش میز کار آقای سفیر قرار داشت و او از زیر چشم ورود ما را دنبال می‌کرد. در کنارش محمد جهیر، رفیق ۴۰ ساله‌اش که هم معاون سفیر و هم مترجم گفت و گو بود، نشسته و او هم به ما خوش‌آمد گفت. چریک قدیمی، با فارسی نه‌چندان سلیس به ما خوش‌آمد می‌گوید و از اینکه ما را در دفتر کارش پذیرفته احساس خوبی دارد.
این را بارها در طول مصاحبه تکرار می‌کند. روی میز رنگ و رو رفته یکی دو نسخه روزنامه کیهان عربی به چشم می‌خورد. بالای سرش هم سه تابلو عکس از رهبر معظم انقلاب، محمود عباس و عکس خاطره‌انگیزز ملاقات یاسر عرفات و امام راحل توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

پیرمرد کمی روی صندلی‌اش جابه‌جا می‌شود و با لبخند  نشان می‌دهد آماده گفت‌وگو است. همان اول کار می‌گوید همه سؤالات شمارا از پیش می‌دانم و برای همه آن‌ها پاسخ دارم، به همین خاطر سؤالات ما را به آخر مصاحبه موکول می‌کند تا در ابتدای کار شنونده حرف‌های او باشیم. محمد جهیر هم با یک دسته کاغذ تحریر نکته به نکته کلمات او را می نویسد و بدون کم‌وکاست برایمان می‌گوید. پذیرایی با قهوه عربی کمی در طول مصاحبه حالمان را سر جا می‌آورد و سخنان زواوی از گذشته و حال فلسطین ما را به کیلومترها دورتر در غرب آسیا و سرزمین‌های اشغالی می‌برد. زمانی که از جنایات صهیونیست‌ها حرف می‌زند خشم تمام چهره‌اش را فرامی‌گیرد و با دستانش اشاره می‌کند که حتما یک روز فلسطین با محوریت بیت‌المقدس به صاحبان اصلی‌اش بازخواهد گشت. گاهی هم برای اثبات حرف‌هایش از پشت صندلی بلند می‌شود و برای ما نقشه‌های قدیم و جدید فلسطین و طرح‌های آینده رژیم صهیونیستی را آورده و توضیح می‌دهد. پیرمرد هنوز امید دارد که روزی سرزمین مادری‌اش را دوباره خواهد دید و در بیت‌المقدس نماز شکر خواهد خواند. به سنش که کنایه می‌زنیم خود را جوانی ۲۵ ساله می‌داند که هنوز به آینده امیدوار است و دلش برای آزادی سرزمینش می تپد. در ادامه گفت‌وگوی ۳ ساعته گروه سیاسی روزنامه« رسالت» را با صلاح زواوی ۸۴ ساله که لقب مقدم السفرا را با خود به همراه دارد می‌خوانید. وی از ۳۹ سال پیش تاکنون سفیر فلسطین در تهران بوده است. جا دارد از صبوری و دقت نظر محمد جهیر معاون زواوی در ترجمه و برگردان این مصاحبه تشکر کنیم که موجب شد این گفت‌وگوی خواندنی تقدیم شما عزیزان گردد.
صلاح زواوی سفیر دولت فلسطین در ایران در ابتدای صحبت‌های خود با آرزوی آزادی برای فلسطین گفت: بهترین درود و سلام را به پیشگاه مقام معظم رهبری و ملت مجاهد ایران اعلام می‌کنم و از خدا می‌خواهم آرزوی امام خمینی (ره) درباره وحدت جهان اسلام، آزادی کامل خاک فلسطین و گوهر آن بیت‌المقدس شریف محقق شود. 
وی در تشریح تاریخی اشغال خاک فلسطین  توسط صهیونیست‌ها گفت: در اوایل قرن بیستم پیمانی تاریخی میان صهیونیسم بین‌الملل، غرب و آمریکا برای رفع مشکل اسکان یهود در دنیا شکل گرفت و توافق شد تا دولتی برای آنان تشکیل شود. هدف هم‌پیمان غربی صهیونیست‌ها، جمع‌آوری یهودیان از همه دنیا و تأسیس دولتی مستقل برای آن‌ها بود. این دولت دو هدف داشت: اول اینکه قدرت‌های جهان عرب و اسلام در سلطه آنان باشند و دوم هیچ وحدتی هم میان آنان شکل نگیرد. بعد از سقوط دولت عثمانی در سال ۱۹۲۴ میلادی کشورهای عربی و اسلامی تکه‌تکه و به کشورهایی کوچک تبدیل شدند همین موضوع علاوه بر تضعیف کشورهای تازه تأسیس، زمینه را برای تشکیل دولت جدید صهیونیستی فراهم کرد.
زواوی اضافه کرد: تصمیم بر این بود در انترریو آرژانتین، اوگاندا یا کنیا دولتی برای یهودیان تشکیل شود که با آن موافقت نشد، اما فلسطین و بیت‌المقدس موردتوجه یهودیان قرار گرفت و سازمان ملل  در سال ۱۹۴۷ حکم به تقسیم فلسطین به دو دولت داد؛ ۴۴ درصد برای تشکیل دولت فلسطین و مابقی در اختیار دولت یهودی قرار گرفت، درحالی‌که بیت‌المقدس منطقه‌ای بین‌المللی ماند. 
وی یادآور شد: هم‌پیمان غربی صهیونیست‌ها توانست با توطئه، ۷۸ درصد از خاک سرزمین فلسطین را تصرف کند و به دشمن صهیونیستی بدهد، تا اینکه درنبرد سال ۱۹۶۷ میلادی بین اعراب و اسرائیل کل خاک فلسطین یعنی بیت‌المقدس شرقی، کرانه غربی اردن، نوار غزه، صحرای سینا و بلندی‌های جولان در احاطه آنان قرار گرفت.
سفیر فلسطین در ایران به هدف غرب برای جلوگیری از اتحاد جهان عرب و اسلام اشاره کرد و گفت: آمریکا با تشکیل دولت صهیونیستی در خاک فلسطین به دنبال ایجاد پایگاهی در این خاک  بود که مانع وحدت جهان عرب و اسلام باشد و منافع آن‌ها را تأمین کند، به‌طوری‌که کشورهای همسایه از ترس این دولت اقدام به خرید اسلحه کنند. بعد از سال‌های طولانی از مبارزه ملت فلسطین و تقدیم صدها هزار شهید، دشمنان به این نتیجه  رسیدند که امتیازی به فلسطینیان داده و اجازه تشکیل دولت به آن‌ها بدهند.
زواوی با اشاره به نقشه‌ای که روی سکه آگورات اسرائیلی حکاکی شده است، گفت: روی این سکه نقش اسرائیل بزرگ شامل فلسطین، اردن، لبنان، سوریه، عراق، نیمی از صحرای سینا و یک‌سوم خاک سعودی تا مدینه منوره می‌شود. وقتی تصمیم گرفته شد به فلسطینیان اجازه تشکیل دولت داده شود، توافقنامه اسلو مطرح شد. قرار بر این بود در توافقنامه‌ای که در سال ۱۹۹۳ میلادی امضاءشده بود، دولتی به فلسطین اختصاص پیدا کند که در سال ۱۹۹۹ تشکیل شود؛ از آن تاریخ ۲۷ سال می‌گذرد و هنوز دولت مستقل فلسطینی تشکیل داده نشده است. 
وی تصریح کرد: من در این سفارت در زمان امضای توافق اسلو بیانیه‌ای صادر کردم که چنین دولتی به ما داده نخواهد شد،
 نه اینکه به رهبری خود شک داشته باشیم بلکه می‌دانستم یهودیان به عهد و پیمان پایبند نیستند و این نکته در کتاب خداوند و احادیث هم آمده است. این مذاکرات بین دو طرف ضعیف (فلسطین) و قوی (اسرائیل) بسته شد. البته فلسطین قدرت حق را دارد، اما ازنظر مادی دشمن از ما قوی‌تر بود.  
زواوی ادامه داد: اسحاق رابین که برای صهیونیست ها قهرمان محسوب می شود، توسط یک شهرک‌نشین صهیونیست افراطی با شلیک گلوله‌ای در قلبش کشته شد، تنها به این دلیل که عنوان کرده بود «به فلسطین دولت می‌دهد.» این در حالی است که رابین در سال ۱۹۶۷ اعراب را شکست داد و سینا و خاک فلسطین و جولان را گرفت. زمانی که توافقنامه اسلو امضاء شد، ۱۰ شهرک صهیونیستی در کرانه غربی بود، اما امروز ۲۴۰ شهرک علاوه بر طرحی برای ساختن ۲۰۰ شهرک دیگر وجود دارد. در آن زمان ۱۰ الی ۱۵ هزار شهرک‌نشین صهیونیستی در کرانه غربی حضور داشتند و امروز بین ۸۰۰ هزار تا یک‌میلیون شهرک‌نشین حضور دارند.
سفیر فلسطین در ایران با تأکید بر اینکه اعتقاد راسخ دارم هیچ فلسطینی از ذره‌ای از خاک خود چشم‌پوشی نمی‌کند، گفت: ما تشکیل دولتی در کرانه غربی به پایتختی قدس شرقی را قبول کردیم تا آغازی برای آزادی کل خاک فلسطین باشد. ملت فلسطین در برابر توطئه‌های زیادی از طرف دولت بریتانیا قرارگرفته بود. در آن موقع اگر یک فشنگ خالی در دست یک فلسطینی پیدا می‌شد حکم اعدام برای آن صادر می‌شد. دشمن ما از پراکندگی جهان عرب و اسلام سوءاستفاده کرد و پروژه خود در تشکیل اسرائیل بزرگ را گام‌به‌گام اجرا کرد که همچنان ادامه دارد.  
*معامله قرن دنباله تشکیل اسرائیل بزرگ است
زواوی درباره تشریح طرح معامله قرن که توسط آمریکا مطرح‌شده است، گفت: معامله قرن در ادامه  تشکیل اسرائیل بزرگ شکل‌گرفته است. فلسطینیان در کرانه غربی رود اردن، نوار غزه و قدس شرقی حضور دارند و این علاوه بر فلسطینیانی است که در سرزمین‌هایی که در سال ۱۹۴۸ اشغال‌شده بود و امروز به نام اسرائیل نامیده می‌شود، قرار دارند. دولت ملی فلسطین که در خاک فلسطین تشکیل‌شده طبق مفاد اسلو ایجادشده است، حتی نیروهای امنیتی زائیده اسلو هستند، اما علی‌رغم امضای قرارداد اسلو نقشه دشمن صهیونیستی در حال اجراست.
سفیر فلسطین اضافه کرد:  طبق این توافقنامه ۱۸ درصد از زمین ها که شامل شهرهای بزرگ فلسطینی می‌شود، باید در سیطره فلسطینیان باشد. اداره ۲۴ درصد دیگر که شامل روستاها می‌شوند به عهده فلسطینی‌هاست ولی تأمین امنیت آن‌ها به عهده دشمن صهیونیستی است. ۶۰ درصد دیگر که شامل غور اردن می‌شود کلا در اختیار اسرائیلی‌ها قرار می‌گیرد. 
زواوی با اشاره به طرح مسئله عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس گفت: طبق طرح معامله قرن که توسط رئیس‌جمهور دیوانه آمریکا و یا ایالات‌متحده اسرائیلی اظهارشده است، همه شهرک‌های صهیونیستی که در خاک فلسطین قرار دارند به خاک دشمن صهیونیستی ضمیمه می شوند. علاوه بر  این غور اردن ، شمال دریای مرده و قدس نیز به‌طور کامل به خاک اسرائیل ملحق می گردد. این در حالی است که قرار بود دولتی که به فلسطینیان داده می شود به شکل پنیر سوئیسی متداخل با دولت یهودیان باشد، یعنی در بین هر دو بخش از فلسطین، بخش اسرائیلی قرار بگیرد. توافقنامه اسلو و پاریس همه اقتصاد فلسطین را در کنترل اسرائیل قرار داده است.
وی در مورد ‌ضمیمه کردن کرانه غربی به دولت صهیونیستی و عکس‌العمل‌های دیگر کشورها به این توافقنامه گفت: در منطقه و جهان عکس‌العمل‌های زیادی نسبت به این توافقنامه نشان داده شد. خیلی از کشورهای اروپایی و بعضی از اعضای کنگره آمریکا و حتی برخی در داخل دولت اسرائیل مخالف ضمیمه خاک فلسطین به اسرائیل هستند. در آفریقا و کشورهای عربی و اسلامی نیز قطعنامه‌های زیادی به نفع فلسطین صادرشده که ازنظر معنوی حرکت مثبتی است اما کاری را جلو نمی‌برد.زواوی با اشاره به کسب جایگاهی برای فلسطین در جامعه بین‌المللی افزود: فلسطین توانست موفقیت‌هایی را در سازمان ملل کسب کند و امروز به‌عنوان دولت ناظر و غیر عضو در سازمان ملل شناخته می‌شود، ولی ما می‌خواهیم تبدیل به دولت کامل شویم، اما چگونه می‌توانیم در برابر فشارهای اسرائیل مقاومت کنیم و از قطعنامه‌هایی که به نفع فلسطین بوده و بر روی زمین‌مانده، استفاده کنیم! 
زواوی با اشاره به واقعیت جهان عرب و اسلام، افزود: بعد از جنگ جهانی اول کشورهایی کوچک و از هم مجزا و بدون اختیار تشکیل‌شده است. ما در برخورد با یکدیگر و با این کشورها باید از راه برادری و تفاهم وارد شویم و به دنبال مشترکات بگردیم، طرف اول جهان عرب که نماینده آن جامعه عرب و طرف دوم جهان اسلام که نماینده آن سازمان تعاون اسلامی است. ما صرفا به هماهنگی نیاز نداریم بلکه به تعاون کامل نیازمندیم. 
وی داشتن اتحاد را لازمه ایستادگی در برابر پروژه اسرائیل بزرگ دانست و ادامه داد: باید تصمیمات واحدی گرفته شود، اما اکنون به حداقل توافق‌ها چه در سازمان تعاون اسلامی و چه در جامعه عرب راضی هستیم. ما راجع به قدرت هم‌پیمان دشمن صهیونیستی صحبت کردیم، اما طرح مخالف این هم‌پیمان کجاست که بتواند طرح اسرائیل بزرگ را شکست دهد! ما باید طرح واحدی داشته باشیم تا در برابر آمریکا و اسرائیل بایستیم. نیروهای پراکنده ما نمی‌توانند در برابر این پروژه ایستادگی کنند. اگر میان کشورهای عربی و اسلامی همکاری نباشد امکان موفقیت نیز وجود ندارد. پایداری ما برای شکست این پروژه کفایت نمی‌کند.  
*دشمن اجازه وحدت میان جهان عرب و اسلام را نمی‌دهد
زواوی با تأکید بر اینکه دشمنان ما هرگز اجازه نخواهند داد وحدتی میان جهان عرب و اسلام وجود داشته باشد، گفت: به‌عنوان‌مثال وحدتی که در زمان جمال عبدالناصر میان مصر و سوریه شکل‌گرفته بود سه سال بیشتر طول نکشید و آن را ساقط کردند. اتحاد دیگری میان سوریه، مصر و عراق ایجاد شد که آن را هم از بین بردند. در زمان ملک فیصل در عراق و ملک حسین در اردن هاشمی اتحادی میان این دو کشور شکل گرفت اما آن نیز شکست خورد. 
وی وضعیت کنونی جهان اسلام را قابل قیاس با دوران خلافت اسلامی در اندلس دانست و گفت: اکنون‌که به وضعیت جهان عرب و اسلام نگاه می‌کنیم به یاد خلافت اسلامی در اندلس می‌افتیم. در آن زمان دولت‌های کوچک اسلامی و دولت‌های فرنگی وجود داشتند ولی کار به‌جایی رسید که حاکم عربی از حاکم فرنگی علیه برادر خود استفاده کرد که نتیجه آن از دست دادن اندلس بود. امروز وضعیت ما در جهان عرب و اسلام یادآور همان دوران است. دشمن هر جا که می‌توانست از تناقضات مذهبی و قومی استفاده کرد تا جایی که در میان اقوام و خویشاوندان تناقض ایجاد شد، چون وحدت از نگاه دشمن بر ما ممنوع است.زواوی بابیان اینکه شاه معدوم پهلوی قدرت بزرگ و مهمی در منطقه به‌حساب می‌آمد تا جایی که غرب پروژه اتمی به او پیشنهاد می‌داد، گفت: ولی آن دولت وابسته به آمریکا و صهیونیسم بود. این سفارتی که در آن حضور دارید، در دوران پهلوی سفارت اسرائیل بود. حضرت امام خمینی(ره) و مکتب ویاران او توانستند شاه را ساقط کنند و این امت را تبدیل به امت حامل پرچم وحدت اسلامی نمایند. پروژه‌ای که امام آن را مطرح کرد بر دو ستون استوار بود: وحدت جهان اسلام و آزادی فلسطین به پایتختی قدس شریف. به پیروزی رسیدن این پروژه تنها به ایران نیاز ندارد بلکه به‌کل جهان اسلام نیازمند است. 
وی یادآور شد: امام خمینی(ره) روزی که وارد ایران شد اعلام کرد: «امروز نوبت ایران است و فردا نوبت فلسطین خواهد بود.» استقلال ایران ناقص است مگر اینکه خاک فلسطین آزاد شود. مرحوم یاسر عرفات اولین فردی بود که در قالب هیئتی فلسطینی برای تبریک پیروزی انقلاب اسلامی به ایران سفر کرد. انقلاب فلسطین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با امام خمینی(ره) ارتباط داشت و تعدادی از رهبران شما در فلسطین و جنوب لبنان دوره نظامی دیده بودند. 
زواوی به لزوم اتحاد میان طایفه‌های مختلف در کشورهای عربی و اسلامی اشاره کرد و افزود: همزیستی خوبی میان اقوامی که در ایران و زیر پرچم این کشور زندگی می‌کنند، وجود دارد و این بسیار امر ارزنده‌ای است. یکی از اهداف دشمنان ایران از بین بردن همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام مختلف و وحدت ملی شماست. بنابراین آن‌هایی که خطر پروژه شما بر دشمن صهیونیستی و آمریکایی را درک کردند، جنگ هشت‌ساله را بر ایران تحمیل نمودند و سعی کردند شمارا ساقط کنند اما نتوانستند.. 
وی بابیان اینکه دشمن به دنبال اعمال فشار بر ایران است، افزود: تحریم‌های اقتصادی، تحریک جهان عرب و اسلام علیه شما و ایران را دشمن قلمداد کردن و اتهام ساخت بمب اتمی، باعث جدایی شما و دیگر کشورهای مسلمان شده است. در دوران پهلوی همه کشورها از شاه هراس داشتند، اما اکنون‌که بحث اسلام و آزادی فلسطین مطرح‌شده همه دنیا علیه شما قیام کرده است. پهلوی اختیاری از خود نداشت ولی انقلاب اسلامی دارای اختیار کامل است. 
*دشمن از پروژه و مکتب شهادت شما هراس دارد
زواوی افزود: دشمن از پروژه و مکتب شهادت شما هراس دارد. مدتی قبل یکی از برادران مسئول ایرانی در همین اتاق حضور داشت. من به او گفتم: «من به شما راه‌حلی پیشنهاد می‌کنم که من را از ایران بیرون کنید و سفیر اسرائیل را بازگردانید و بگویید اشتباه کرده‌ایم تا دلارها بر شما سرازیر شود و صدها بمب هسته‌ای در اختیارتان قرار دهند. آن‌ها به اقتصادتان ضربه وارد کرده‌اند و ارزش پول شمارا پایین آورده‌اند و فشار زندگی را زیاد کرده‌اند، اما شما با یک کلمه می‌توانید مشکلاتتان را رفع کنید.» معاذ الله، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و ملت ایران این عمل را قبول نمی‌کنند.  
سفیر فلسطین در ایران تصریح کرد: امام خمینی(ره) بار سنگینی بر دوش شما گذاشته است. وحدت جهان اسلام کار کوچکی نیست و سختی‌هایی را به همراه دارد . عمر ایشان برای رسیدن به این هدف کفاف نداد و خداوند به شما رهبر قدرتمند و فرزانه‌ای داده است تا پرچم امام خمینی(ره) را به‌پیش ببرد. شما در کشورهای اسلامی طرفداران زیادی دارید و قلب بسیاری با شماست، اما برای داشتن وحدت اسلامی باید طرف مقابل را درک کنید و خود را به‌جای آن قرار بدهید. کشور شما دارای قدرت است، اما کشورهایی که زاییده جنگ جهانی اول هستند اختیار شمارا ندارند. 
زواوی استفاده از ادبیات تند را در قبال کشورهای همسایه مردود دانست و افزود: شما باید به‌طرف مقابل عنوان کنید که برادر بزرگ‌ترشان هستید و از آن‌ها دفاع می‌کنید. حرف تند باید برای دشمن باشد، اما برای برادری که شرایط سختی دارد، باعث می‌گردد خود را در دامن دشمن بیندازد. درنتیجه غرب، ایران را به‌عنوان خطر بزرگ و دشمن معرفی می‌کند درحالی‌که این‌گونه نیست. من مخالف اظهارنظرهای تند هستم. این اظهارات باید برای دشمنان باشد. شما در ایران با اعراب، مسلمانان و دیگر ادیان مشکل ندارید. مشکلاتی در جهان عرب و اسلام وجود دارد که تحمیلی است و امکان چاره‌جویی دارد. 
*سفارت فلسطین، سفیر صلح میان ایران و عربستان 
وی با اشاره به میانجی‌گری فلسطین در بهبود روابط ایران با عربستان درگذشته گفت: باید پنجره‌ای برای تفاهم بین ما و دیگر کشورهای مسلمان ایجاد شود. من حرف‌های مهمی برای شما عنوان می‌کنم که تابه‌حال در جای دیگری مطرح نشده است. زمانی میان ایران و عربستان مشکلی به وجود آمد و ۴۰۰ نفر از حجاج ایرانی کشته شدند. سفارت فلسطین بعد از مدتی با کمک مسئولان ایرانی روابط ایران با عربستان را به حالت قبل بازگرداند. در پشت دعوت سعود الفیصل وزیر خارجه وقت عربستان به ایران سفارت فلسطین قرار داشت و با حضور وی در ایران آرامش به روابط میان دو کشور بازگشت. 
وی اضافه کرد: مشکل بزرگ دیگری بین سوریه و عراق به وجود آمده بود و امکان بروز جنگ میان این دو کشور وجود داشت. سفارت فلسطین به دلیل ارتباطی که با رهبران سوریه و عراق داشت، روابط را به حالت قبل بازگرداند. ما نماینده مسئله بزرگ جهان اسلام هستیم. فلسطین به همه شما احتیاج دارد. باید میان برادران گفت‌وگو،گفت‌وگو و گفت‌وگو باشد. صحبت‌های آقای ظریف مبنی بر اینکه تمایل به دیدار دیپلماتیک با عربستان دارد ناشی از دیپلماسی فعال برای بهبود روابط با همسایگان بسیار صحیح است. باید به کشورهای کوچک و همسایه اطمینان بدهید که بخش اساسی از پروژه ایجاد وحدت در جهان اسلام هستید. مشکلات میان ما با گفت‌وگو قابل‌حل است و می‌توان بر مشترکات متمرکز شد. 
 زواوی خاطرنشان کرد: دشمن برای پراکندگی جهان اسلام سوریه را درگیر جنگ کرد، در حالی که انقلاب مسلحانه مردم فلسطین در سال ۱۹۶۵ میلادی در این کشور شکل گرفت. سوریه قبل و بعد از فاجعه فلسطین در سال ۱۹۴۸، انقلابیون فلسطینی را ازنظر اسلحه، پول و آموزش نظامی زیرپوشش قرارداد، از همین رو  توطئه علیه سوریه زیاد شده است. هر کس اسم آزادی فلسطین را می‌آورد در معرض توطئه است. 
وی پیروزی فلسطین را مسئله‌ای قطعی عنوان کرد و افزود: آزادی فلسطین قطعی است و ما بحثی در این مورد نداریم، فقط بحث زمان آن مطرح است. پیمان آمریکایی صهیونیستی سیلی خواهد خورد و معامله قرن ساقط  می‌شود و ما بر دشمنمان غلبه خواهیم کرد. سفیر فلسطین در ایران کمک‌ کشورهای عرب و اسلامی به فلسطین را مهم ارزیابی کرد و افزود: انقلاب فلسطین از صدسال قبل بدون کمک‌ کشورهای اسلامی به اینجا نمی‌رسید. بعضی از کشورهای عربی پول، بعضی دیگر سرباز و تعدادی دیگر اسلحه و آموزش نظامی دادند و این شامل کشورها از الجزایر تا مراکش و لیبی می‌شود. ما نمی‌توانیم برادران و خواهران خود را در کشورهای مسلمان فراموش کنیم، به‌عنوان نمونه ایران شهدایی درراه فلسطین تقدیم کرده است و سفارت به تعدادی از خانواده‌های شهدای ایرانی در فلسطین مستمری می‌دهد. ما هرگز دوستان خود را فراموش نمی‌کنیم. 
*عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی شرعا حرام است
وی عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی را شرعا حرام دانست و افزود: جایگاه افرادی که این موضوع را طرح کرده اند، در جهنم خواهد بود. من به اعراب و مسلمانان از عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی هشدار می‌دهم. آن‌ها از هیچ شخصی حمایت نمی‌کنند. کشورهای عربی و اسلامی باید سر دشمن صهیونیستی را نشانه بگیرند. زواوی تصریح کرد: به برادران خود در فلسطین تأکید بر وحدت می‌کنم. حماس، فتح، جهاد اسلامی، جبهه خلق و کل مبارزان راه فلسطین برای ما عزیز هستند چون برای ملت خون داده‌اند. وحدت تنها راه ما برای رسیدن به فلسطین است. انقلاب باید علیه دشمن صهیونیستی ادامه پیدا کند. ما می‌خواهیم فلسطینیان در آینده از ما به‌عنوان پرچمدار آزادی فلسطین یاد کنند. از خداوند شهادت را خواستارم و یا اینکه درراه رسیدن به شهادت به من یاری برساند. من اطمینان دارم طرح امام خمینی(ره) درباره فلسطین به نتیجه خواهد رسید. برادران و خواهران من صبر داشته باشید. میعادگاه ما پیروزی و بهشت است. وی درباره مسلح شدن کرانه باختری در صورت بروز انتفاضه‌ای دیگر گفت: چندین انتفاضه تاکنون به پا شده است و انتفاضه‌های دیگری هم درراه است. ما حتی در گذشته از تیروکمان، چاقو و سنگ در برابر دشمن صهیونیستی استفاده کرده‌ایم و از مقاومت کوتاه نخواهیم آمد.زواوی در پایان سخنانش درباره وضعیت آینده کشور فلسطین به گفته‌ای از پدرش اشاره کرد و افزود: استادان پدرم در سال ۱۹۲۰ میلادی پیش‌بینی کرده بودند و او در سال ۱۹۵۰ آن را برای من تعریف کرد. آن‌ها گفته بودند: «اسرائیلی‌ها از همه دنیا به فلسطین می‌آیند و دولت تشکیل می‌دهند. جنگی میان آنان و مسلمانان در دشت
 ابن عامر رخ می‌دهد که به آن دشت ندبه کنندگان گفته می‌شود. در این جنگ رودخانه النعامین که بین حیفا و عکا قرار دارد پر از خون می‌شود و رنگ دریای مدیترانه تا فاصله ۵/۱ مایل قرمز می‌شود. در این جنگ اسرائیل از بین می‌رود و فلسطین آزاد می‌گردد.»    
نویسنده : نفیسه امامی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.