استفاده از بتن اکسپوز در نماهای داخلی و بیرونی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 100901
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ |

استفاده از بتن اکسپوز در نماهای داخلی و بیرونی

اگر به معماری نوین نگاه کنید، شرایط و فرمت آن کاملا تغییر کرده است و افراد به دنبال خلق اثر هنری می‌باشند. یکی از جدیدترین پارامترهایی که به معماری اضافه شده، استفاده از بتن اکسپوز در نماهای داخلی و بیرونی است.
استفاده از بتن اکسپوز در نماهای داخلی و بیرونی

اگر به معماری نوین نگاه کنید، شرایط و فرمت آن کاملا تغییر کرده است و افراد به دنبال خلق اثر هنری می‌باشند. یکی از جدیدترین پارامترهایی که به معماری اضافه شده، استفاده از بتن اکسپوز در نماهای داخلی و بیرونی است. دقت کنید که این موضوع صرفا به جهت زیبا سازی بهتر یک سازه نیست، بلکه هدف اصلی مقاوم سازی آن است که در راستای زیبای سازی آن انجام می‌شود. در این پست آموزشی قصد داریم یکی از مهمترین متریال به کار رفته در ساختمان به نام بتن اکسپوز را بررسی کنیم. برای بررسی صحیح نکات نیز به سراغ یکی از مرکز معتبر این حوزه به نام کارخانه تولید بتن پیش ساخته آشیان نو رفتیم تا با کمک مشاورین این مجموعه اطلاعاتی دقیق به دست آوریم.

بتن اکسپوز چیست؟

بتن اکسپوز نوعی بتن با طرح اختلاط و فن آوری تولید پیشرفته است که در آن هدف اصلی مقاوم سازی بتن می‌باشد. بتن اکسپوز به دلیل کیفیت بسیار بالایی که دارد، در معماری به صورت آشکار و بدون پوشش استفاده می‌شود. به همین دلیل است که کلمه بتن در ترکیب با اکسپوزیسون  قرار گرفته است. البته نوع سازه و همچنین هدف معمار در خرید بتن اکسپوز اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. در برخی تعاریف هر بتنی که با چشم غیر مصلح دیده شود به نام ( Exposed Concrete ) شناخته می‌شود که از نظر ما این موضوع صحیح نیست. بتن اکسپوز از الیاف صنعتی ویژه برای بهینه سازی صفات ثانویه خود استفاده می‌کند.

به عنوان مثال بتن اکسپوز با کیفیت، به بتنی گفته می‌شود که در تولید آن از الیاف شیشه استفاده شده باشد. این الیاف مقاومت و طول عمر بتن اکسپوز را به صورت قابل توجهی افزایش میدهد؛ البته به شرطی که از طرح اختلاط دقیق و اندازه گیری شده استفاده شود. همین عامل نیز به صورت قابل توجهی روی قیمت بتن اکسپوز و کیفیت آن تاثیر گذار خواهد بود. پس بی‌دلیل نیست که برای استفاده از بتن اکسپوز در نماهای داخلی و بیرونی از چندین نوع بتن اکسپوز متفاوت استفاده می‌شود. به هنگام خرید بتن اکسپوز می‌توانید از چند مجموعه معتبر مانند ایران ایمارت، کیان برنا، ترب، آشیان نو، آجر نما امیران مشاوره و خرید خود را انجام دهید. شاید فکر کنید که برخی از این مراکز هزینه بیشتری از شما دریافت می‌کنند، اما مزایای آنها، ارزشش را دارد. چرا که این هزینه در مقایسه با هزینه تعمیرات و بهینه سازی بتن بسیار کمتر است.

کاربرد بتن اکسپوز

کاربرد بتن اکسپوز در نماهای داخلی | مزایای بتن اکسپوز در نمای داخلی چیست؟

استفاده از بتن اکسپوز مزایای بسیار زیادی به دنبال دارد. به همین دلیل است که یک گزینه محبوب برای استفاده در نمای داخلی ساختمان محسوب می‌شود. تنوع بتن اکسپوز با توجه به نوع سازه و همچنین محل قرار گرفتن آن مشخص خواهد شد. در ادامه با بررسی مزایا و کاربردهای بتن اکسپوز در فضای داخلی دیدگاه بهتری نسبت به این موضوع پیدا خواهید کرد.

• پنل پیش ساخته و افزایش سرعت انجام پروژه

اگر تجربه کار ساختمانی داشته باشید، می‌دانید که سرعت تحول پروژه شما تا چه اندازه مهم است. هر چه پروژه مدت زمان تحویل پروژه افزایش یابد، انتظار اعضاء افزایش پیدا می‌کند و به دنبال متریال درجه یک خواهند بود. پنل های پیش ساخته بتن اکسپوز کمک می‌کند که مقاوم سازی دیوارها و یا ساخت پله در سریعترین زمان ممکن انجام شود. از دیگر مزایای استفاده از بتن اکسپوز در نماهای داخلی یک ساختمان، تنوع بالا آن است. پنل پیش ساخته در چندین فرمت و قالب مختلف وجود دارد و بر اساس هر سلیقه می‌توان از یک محصول خاص استفاده کرد.

• رنگ بندی با قابلیت پرداخت

در نمای داخلی یک ساختمان رنگ‌پذیری متریال حرف اول را میزند. چرا که دکوراسیون داخلی زمانی می‌تواند رخ نمایی داشته باشد که همه اجزاء در یک قالب رنگ بندی مناسب کنار هم قرار گرفته باشند. تایل های بتن اکسپوز استفاده شده در فضای داخلی ساختمان می‌تواند طراحی و رنگ سه بعدی نیز به خود بگیرد. این موضوع برای انواع دکوراسیون مدرن در خانه‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین مورد سلیقه‌ی اغلب افراد بوده و بیشتر از آن استقبال می‌کنند.

• عایق صدا و حرارت

 یکی از مهمترین اهداف استفاده از بتن اکسپوز در نماهای داخلی یک ساختمان، کاهش هدر رفت انرژی در فصول مختلف می‌‌باشد. خوشبختانه دیوار ساخته شده از بتن اکسپوز به شما کمک خواهد کرد که میزان هدر رفت انرژی به کمترین میزان ممکن برسد و هزینه انرژی در منزل شما کاهش پیدا کند. از طرفی منازل آپارتمانی و یا ویلایی کوچک نیز به واسطه ورود و خروج صدا همواره چالش خواهند داشت. اگر سازه آن‌ها در نزدیک خیابان پرتردد باشد که چالش گاها نیز می‌شود. پنل های پیش ساخته بتن اکسپوز این قابلیت را دارد، که فضای داخلی منزل شما و فضای خارجی یک عایق معتبر داشته باشد و میزان انتقال صدا به کمترین حد ممکن برسد.

قیمت بتن اکسپوز

• زیبایی قابل توجه

استفاده از تایل‌های بتنی سه بعدی امری رایج در کشورهای پیشرفته می‌‌باشد. چرا که برای انواع طرح‌های هندسی با مقاومت و کیفیت بالا قابل استفاده است و می‌تواند برای پروژه‌ی شما جذابیت قابل توجهی به همراه داشته باشد. کارخانجات تولید بتن اکسپوز پیشرو مانند آشیان نو نیز تمام تلاش خود را به کار گرفتن که تایل های بتنی سه بعدی متناسب با فرهنگ و سلیقه ایرانیان تهیه کنند. اگر شما تایل سه بعدی بتن اکسپوز طرح چوب این مجموعه را بررسی کنید، منظور ما را بهتر درک خواهید کرد. نکته ای که بسیار حائز اهمیت است و به عنوان کاربردهای بتن اکسپوز در نمای داخلی محسوب می‌شود، امکان نورپردازی می‌باشد. اگر شما بخواهید از صفحات سنگی ویژه فضای داخلی استفاده کنید، با چالش وزن بالا و محدودیت در قرار دادن لامپ‌ ویژه نورپردازی مواجه خواهید بود. اما در تایل بتنی چنین چالشی وجود ندارد.

• نظافت آسان

قطعا نظافت فضای داخلی ساختمان یکی اولویت های هر شخص می‌‌باشد، به همین دلیل افراد تمایل دارند تا موادی را انتخاب کنند که قابلیت شست‌وشوی مناسبی داشته باشد و رطوبت به بافت آن آسیبی وارد نکند. بتن اکسپوز استفاده شده در فضای داخلی ساختمان عملکرد خوبی در شست و شو دارد. از همه مهمتر نظافت آن آسان است و هر شخصی می‌تواند به سادگی آن را انجام دهد.

با توجه به نوع بتن اکسپوزی که برای منزل خود استفاده می‌کنید با کشیدن یک دستمال مرطوب بصورت کامل پاکسازی را تجربه خواهید کرد. در این شرایط حتی نیاز به مواد شوینده نیز نخواهید داشت و تنها با یک دستمال و آب گرم، هر ماده ای از روی دیواره بتن اکسپوز پاک خواهد شد. دقت کنید که در زمان بررسی قیمت دیوارپوش بتنی ، حتما به قابلیت شست‌وشوی آن نیز توجه نمایید. چراکه برخی از تایل‌های بتن اکسپوز در مقابل رطوبت عملکرد خوبی ندارد و به همین دلیل ارزانتر می‌‌باشد.

• تنوع در طرح و مدل

اگر برای شما دلیل استفاده از بتن اکسپوز در نماهای داخلی و بیرونی سوال شده است، باید به تنوع در طرح و مدل اشاره کنیم. متخصصین تولید بتن اکسپوز می‌توانند در هر قالب و فضایی تایل بتنی مورد نیاز شما را تامین کنند. به عنوان مثال اگر یک صفحه ضد خط و خش برای آشپزخانه خود نیاز دارید که رنگ آن نیز شیری رنگ باشد، می‌توانید از بتن اکسپوز استفاده کنید. اگر به یک دیوارپوش بتنی (برای پشت گاز آشپزخانه) نیاز دارید که شستشوی آسان به همراه عایق دمایی باشد، بتن اکسپوز بهترین گزینه خواهد بود. حتی این متریال جذاب ضد حریق است و می‌تواند در مقابل حرارت بالا عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد. هر مرکز تولید بتن اکسپوز با توجه به نیاز مشتریان خود، تنوع بالا در طرح و مدل ارائه خواهد داد.

خرید بتن اکسپوز نما

کاربرد بتن اکسپوز در نماهای بیرونی | مزایای بتن اکسپوز در نمای خارجی چیست؟

زمانی که صحبت از نمای بیرونی ساختمان می‌شود، شرایط نگهداری و طول عمر آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. با در نظر گرفتن این نکته قصد داریم نیم نگاهی به مزایا و کاربردهای بتن اکسپوز در نمای خارجی بیندازیم. البته موارد ذکر شده به شرطی صادق است که از یک مجموعه معتبر اقدام به خرید کنید.

• دوام بالا در مقابل شرایط جوی خاص

به‌صورت کلی شرایط آب‌وهوایی، تاثیر قابل توجهی در نمای ساختمان دارد و حتی نوع معماری را تغییر میدهد. اگر در شهرهای صنعتی و بزرگ زندگی می‌کنید با چالش مواد اسیدی مواجه خواهید بود. اگر در شهرهای کویری زندگی کنید، آفتاب می‌تواند تاثیر زیادی روی رنگ نمای ساختمان داشته باشد. شرایط و مشکلاتی از این دست بسیار زیاد است، اما با کمک تایل‌های بتن اکسپوز چالش و مشکل شما به صورت کامل رفع خواهد شد. دیوارپوش خارجی بتن اکسپوز می‌تواند با توجه به شرایط یک منطقه خاص شخصی سازی شود و طول عمر بالایی از خود به نمایش بگذارد.

• قیمت مناسب در مقابل سایر متریال ساختمانی

زمانی که صحبت از هزینه نمای خارجی ساختمان می‌شود، برخی سازندگان کم تجربه فکر می‌کنند که هزینه زیادی باید بپردازند. دلیل این موضوع نیز شناخت نامناسب متریال ساختمانی موجود می‌‌باشد. تایل های بتن اکسپوز این امکان را به شما میدهد که نمای ساختمان خود را بر اساس سلیقه و دلخواه خود با هزینه بسیار مناسب به پایان برسانید.

• ترمیم و پرداخت آسان

بتن اکسپوز نیز مانند هر متریال ساختمانی دیگر، بعداز سالیان سال نیاز به اصلاح دارد. اما این اصلاح و گاها پرداخت مجدد بتن بسیار آسان و سریع می‌‌باشد. همین عامل نیز موجب قیمت اقتصادی مناسب و همچنین انجام در سریعترین زمان ممکن خواهد بود. البته کسانی که در زمان خرید به صفات ثانویه بتن اکسپوز توجه کافی داشتند، کمتر به چنین خدماتی نیاز دارند. ترمیم و پرداخت بتن اکسپوز بیشتر به دلیل طرح اختلاط غیر استاندارد و همچنین نصب نامناسب رخ خواهد داد.

• امکان اجرا در ابعاد متفاوت

نمای خارجی ساختمان و فضای باز آن می‌تواند در چندین شکل و فرمت متفاوت باشد. بتن اکسپوز قابلیت پوشش چنین نیازی را دارد. از همه مهمتر سرعت اجرای بتن اکسپوز بسیار زیاد است و پرتی خاصی به دنبال ندارد. از طرفی به این نکته توجه کنید که نوع اجرا به صورت تایل بتنی و یا استفاده از دستگاه کمپرسور برای قالب گیری در محل نیز امکان پذیر است و با توجه به نیاز کارفرما مشخص خواهد شد.

• حافظ محیط زیست

 برخی از انبوه سازان رسالت اجتماعی خود میدانند که از متریالی دوستدار محیط زیست استفاده کنند. با توجه به متریال ساده  بتن اکسپوز، تایل های بتن آن به محیط زیست آسیبی نخواهد زد و حتی تایل های بتنی خرده شده نیز قابلیت استفاده جانبی در صنایع ساختمانی خواهند داشت.

بتن اکسپوز در نمای داخلی

قیمت بتن اکسپوز

آخرین پارامتری که هنگام استفاده از بتن اکسپوز در نماهای داخلی و بیرونی کاملا تاثیر گذار می‌باشد، قیمت آن است. قیمت بتن اکسپوز با توجه به موارد زیادی مشخص می‌شود. طرح اختلاط ویژه بتن و همچنین شکل ظاهری آن در هنگام نصب، تعیین کننده قیمت بتن اکسپوز است. با توجه به عدم نظارت دقیق این حوزه به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خرید بتن اکسپوز به جای بررسی قیمت به دنبال ضمانت و کیفیت آن باشید. چرا که قیمت بتن اکسپوز با توجه به متغیرهای اقتصادی کلان در حال نوسان است و برخی مواقع کاهشی می‌شود و با افزایش دلار می‌تواند در قیمت افزایشی نیز قرار گیرد.

کاخانجات تولیدی بتن آشیانو، تمام تلاش خود را به کار گرفته است که قیمت بتن اکسپوز خود را در حالت رقابتی در پایین ترین میزان ممکن نگه دارد. چرا که تناژ بالای تولید و همچنین دسترسی به مواد اولیه با قیمت مناسب موجب شده است که حاشیه سود شرکت حفظ شود. از طرفی شرایط پرداخت اقساطی با توجه به حجم خرید و همچنین اعتبار سنجی انجام شده توسط کارشناسان ما موجب خواهد شد که خرید بتن اکسپوز با شرایط بسیار بهتری انجام شود.

سخن پایانی

در این پست آموزشی تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که به صورت اجمالی اما کاربردی بتن اکسپوز را بررسی نماییم. در صورتی که سوال و یا چالشی ذهن شما را مشغول کرده است، می توانید از طریق متخصصین حاضر در واحد فروش شرکت آشیان نو حل کنید. اگر به صورت آنلاین اقدام به خرید بتن اکسپوز می کنید، حتما در مورد متریال، نحوه نصب و همچنین هزینه ارسال آن سوال کنید. چرا که برخی مواقع هزینه ارسال می‌تواند قیمت تمام شده را افزایش دهد.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.