از خرید و اجاره قالب وافل تا اجرای سقف وافل - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 59887
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲ |

از خرید و اجاره قالب وافل تا اجرای سقف وافل

اجرای سقف وافل در ساخت و سازها بسیار پر رونق و پر طرفدار شده است. چراکه اجرای این سیستم ساختمانی علاوه بر تسریع در پیشرفت پروژه و استحکام و مقاومت بالا، موجب کاهش هزینه های اجرایی خواهد شد. قیمت سقف وافل یکی از عواملی می باشد که به طور مستقیم وابسته به قیمت قالب وافل است.
از خرید و اجاره قالب وافل تا اجرای سقف وافل

از خرید و اجاره قالب وافل تا اجرای سقف وافل

اجرای سقف وافل در ساخت و سازها بسیار پر رونق و پر طرفدار شده است. چراکه اجرای این سیستم ساختمانی علاوه بر تسریع در پیشرفت پروژه و استحکام و مقاومت بالا، موجب کاهش هزینه های اجرایی خواهد شد. قیمت سقف وافل یکی از عواملی می باشد که به طور مستقیم وابسته به قیمت قالب وافل است. بنابراین می توان گفت مهمترین المان در طراحی و اجرای این سقف، نحوه انتخاب و خرید قالب وافل می باشد. شما مهندسان و کارفرمایان گرامی می توانید به دو صورت قالب های یک طرفه و دو طرفه سقف وافل را تهیه نمایید. اول آنکه می توانید قالب وافل زاگرس را از نمایندگی و تولید کننده مستقیم این قالب ها خریداری نمایید. یا اینکه قالب های وافل را با قیمتی کمتر، از شرکت های معتبر اجاره نمایید.

در این راستا شرکت زاگرس بنا به عنوان قالب وافل و همچنین مجری ذی صلاح سقف وافل می تواند با قیمت اقتصادی و منصفانه قالب های وافل پرمقاومت و مستحکم را مورد فروش و اجاره قرار دهد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا تمام موارد مهم که در خرید، اجاره و اجرای قالب و سقف وافل بسیار حائز اهمیت می باشد را بیان کنیم. در این مطلب مواردی مانند که سقف وافل چیست، بررسی مزایا و معایب سقف وافل، نکات اجرای سقف وافل، نکات مهم در خرید و اجاره قالب وافل، قالب های وافل را از کجا بخریم یا اجاره کنیم و سنجش استحکام قالب های وافل را با توجه به دانش روز و تجربه چندین ساله شرکت زاگرس بنا در پروژه های مختلف، بررسی می نماییم.

خرید و اجاره قالب وافل


سقف وافل چیست ( تفاوت سقف وافل یک طرفه و دو طرفه ) 

سقف وافل یکی از سیستم های سقف می باشد که با  قالب وافل غیر ماندگار اجرا می گردد. این سقف به صورت یک طرفه و دو طرفه با توجه به طول دهانه سقف طراحی می شود. به این صورت که در در دهانه های زیر ۹ متر می توان از سقف وافل یک طرفه و قالب های وافل تابوتی شکل یک طرفه استفاده نمود. در سقف هایی با عملکرد یک طرفه بار در دو تیر روبه روی هم ( در جهت تیرچه ها ) پخش می گردد. در مقابل در سقف وافل دو طرفه از قالب های وافل مربعی شکل استفاده شده که به سقف عملکردی دو طرفه اختصاص می دهد. به این منظور که سقف وافل به چهار تیر اطراف سقف بارهای ثقلی را منتقل می سازد. تیم مهندسی زاگرس بنا به صورت تخصصی با داشتن سابقه کاری در پروژه های مختلف آماده طراحی و اجرای سقف وافل یک طرفه و دو طرفه و همچنین ارائه مشاوره در این زمینه در سراسر کشور می باشد. در ادامه مزایا و معایب سقف های وافل را بررسی می نماییم.
برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد قالب وافل به لسنک زیر مراجعه کنید :
https://zagrosbana.com/waffle-formwork

سقف وافل چیست ؟

مزایا و معایب سقف های وافل ( waffle ceiling )

سیستم سقف وافل مانند هر سیستم سازه ای معایب و مزایای خاص خود را دارد. توصیه می کنیم قبل از انتخاب نوع سیستم سقف برای پروژه های ساختمانی خود، مزایا و معایب هر سیستم را به طور دقیق بررسی نموده و سپس با توجه بر مزایا و نکات مثبت اجرای سقف، سیستم سقفی را انتخاب نمایید که بیش از همه مورد تایید واقع می شود. به جرات می توان گفت سقف وافل یکی از سیستم هایی است که مزایای آن به قدریست که می توان برخی از معایب این سیستم را نادیده گرفت. از جمله مزایای سقف وافل که توجه کارفرماها و مهندسان را به خود جلب نموده است، به شرح زیر می باشد.


مزایای سقف وافل

• در این سیستم سقف می توان از از هر قالب وافل در چندین پروژه استفاده نمود، چراکه قالب ها غیر ماندگار در سقف می باشند.
• در سیستم سقف وافل کلیه مراحل خرید تیرچه ها، جوشکاری تیرچه ها، حمل و نقل آنها، حذف می گردد.
• در این سقف به دلیل نوع قالب ها در مصرف بتن تا حد زیادی صرفه جویی می گردد.
• با اجرای سقف وافل تیرهای میانی بدون آویز اجرا می گردد.
• سقف وافل دو طرفه تا دهانه های ۱۶ متر را نیز پوشش داده که در این صورت ستون های اضافی حذف می گردد.
• اجرای سقف با قالب های وافل بسیار آسان و ایمن می باشد که این در تسریع روند پروژه بسیار موثر است.
• از نمای اکسپوز سقف وافل می توان به عنوان نمای نهایی در طبقات لابی و پارکینک و سالن اجتماعات ساختمان بهره برد.
• اجرای آسان تاسیسات برقی و مکانیکال در سقف وافل یکی دیگر از مزیت های این سیستم به شمار می رود.
معایب سقف وافل
• به دلیل ساختار سقف وافل نمی توان از آن در سقف های شیب دار استفاده نمود.
• به دلیل حفره حفره بودن سقف باید از سقف کاذب در واحدهای استفاده نمود.

مزایای سقف وافل


نکات مهم اجرایی سقف وافل 

اجرای سقف وافل در چندین مرحله مانند زیرسازی سقف وافل، قالب چینی، روغن کاری قالب وافل، آرماتوربندی و مشبندی سقف، بتن ریزی و قالب برداری می باشد. شرکت زاگرس بنا با تخصص در کلیه این مراحل آماده خدمت رسانی در سراسر کشور چه به صورت پیمانکاری و چه در قالب مدیریت طرح و پیمان می باشد. همچنین در این زمینه نیز می توانید به عنوان یک مشاور قابل اعتماد و با تجربه در زمینه پروژه های عمرانی خود روی ما حساب کنید. در ادامه به مهمترین نکات اجرایی سقف وافل توجه نمایید.

• یکی از نکات اجرایی حائز اهمیت استفاده از روغن قالب وافل برای جلوگیری از چسبیدن بتن به قالب است. البته در قالب های نو زاگرس بنا به دلیل داشتن سطی صاف نیازی به روغن کاری نمی باشد و تنها قالب هایی که چندین بار مورد استفاده واقع شدند و کمی خط و خش دارند نیاز به روغن کاری پیدا خواهند کرد.
• قبل از قالب برداری از به مقاومت رسیدن بتن و سپری شدن مدت زمان مورد نیاز طبق آیین نامه اطمینان پیدا کنید.
• هنگام قالب برداری باید از برداشتن کل قالب پرهیز کرد و قالب برداری را به صورت مرحله ای اجرا شود و پس از برداشتن قالب هرقسمت پایه اطمینان آن به سرعت نصب شود.

نکات مهم اجرایی سقف وافل
خرید یا اجاره قالب وافل

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره داشتیم تهیه قالب وافل یکی از مهمترین گام ها برای اجرای سقف وافل می باشد. برخی از مخطبان ما می پرسند که بهتر است قالب های وافل را بخریم یا اجاره نماییم. اگر پروژه های زیادی در حال احداث دارید خب طبیعتاً بهتر است قالب های وافل را خریداری نمایید چراکه از هر قالب وافل می توان بیش از ۵۰ مرتبه استفاده نمود. علاوه برآن نیز قالب های وافل حجم کمی را در انبار و کارگاه های ساختمانی اشغال می کنند. از طرفی اجاره قالب وافل نیز برای برخی از پروژه ها مقرون به صرفه تر می باشد. برای مثال اگر صرفاً یک پروژه در پیش روی خود دارید می توانید قالب وافل با ابعاد مورد نظر را اجاره کنید. حال بهتر است قالب وافل را از کجا بخریم یا اجاره نمایید در ادامه با ما همراه باشید.

قالب سقف وافل را از کجا بخریم 

خرید قالب وافل از تولیدکننده قالب های وافل می تواند بهترین گزینه باشد. در این صورت شما عزیزان می توانید با قیمت پایین تری قالب ها را خریداری نمایید. نکته ی بعدی که در خرید یا اجاره قالب های وافل حائز اهمیت است کیفیت و استحکام قالب هاست. این مهم با تست ضربه و تست پرتاب سنجیده می شود. همچنین از وزن قالب ها نیز می توانید مقاومت آنها را بسنجید. شرکت زاگرس بنا به عنوان تولیدکننده اصلی قالب وافل زاگرس و مجری تخصصی سقف های وافل شناخته شده است. در شرکت زاگرس بنا مقاومت هر قالب وافلی که تولید می شود قبل از فروش و استفاده توسط متخصصین و مهندسین مجرب با تست ضربه و پرتاب بررسی می گردد و سپس در اختیار آنها قرار می گیرد. شما عزیزان نیز می توانید برای اجرای پروژه های خود و همچنین مشاوره در زمینه ساخت و ساز با ما به صورت حضوری، اینترنتی و تلفنی در ارتباط باشید.

 منبع : شرکت زاگرس بنا مانا

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.