ارسال ۶۳۰ تُن مواد غذایی به مناطق سیل‌زده سیستان‌و‌بلوچستان + لیست اقلام مورد نیاز - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 15903
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ |

ارسال ۶۳۰ تُن مواد غذایی به مناطق سیل‌زده سیستان‌و‌بلوچستان + لیست اقلام مورد نیاز

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ارسال ۶۳۰ تُن مواد غذایی به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: واریز وجوه نقدی به حساب ٩٩٩٩٩ جمعیت هلال احمر نزد تمامی بانک‌های کشور برای اهدای کمک‌ها در نظر گرفته شده است.
ارسال ۶۳۰ تُن مواد غذایی به مناطق سیل‌زده سیستان‌و‌بلوچستان + لیست اقلام مورد نیاز

مرتضی سلیمی با اشاره به حضور فعال امدادگران جمعیت هلال احمر در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از زمان وقوع سیل در روستاهای سیستان و بلوچستان امدادرسانی آغاز شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از هفته گذشته تا به امروز محموله‌هایی شامل مواد غذایی و سایر اقلام بهداشتی و پتو به مناطق سیل‌زده ارسال شده است که بر اساس آمار ۲۰۰ تُن مواد غذایی از طریق هوایی و ۴۳۰ تُن نیز از طریق زمینی به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.

سلیمی درباره اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان نیز گفت: مهمترین اولویت‌های مورد نیاز در مرحله امدادرسانی و بازتوانی در مناطق آسیب‌دیده برای مشارکت هدفمند و اهداء مستقیم به جوامع آسیب در خوراکی‌ها شامل آرد، حبوبات، انواع کنسرو، مواد پروتینی، روغن، برنج، ماکارونی، سویا، چای و اقلام غیرخوراکی شامل پتو، زیرانداز، پشه‌بند، ملافه و پارچه، پلاستیک ضخیم، طناب و اقلام بهداشتی از جمله صابون، پودرهای شوینده، لباس زیر، اقلام بهداشت فردی است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمان، فارس و یزد به عنوان‌ استان‌های معین و امدادی مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان انتخاب شده‌اند و براساس برنامه‌ریزی امداد‌رسانی به سیل‌زدگان تا بازگشت به شرایط عادی ادامه خواهد داشت.

سلیمی همچنین درباره زمان امداد‌رسانی به سیل‌زگان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده این روند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به روش‌های کمک به سیل‌زدگان خاطرنشان کرد: واریز وجوه نقدی به حساب ٩٩٩٩٩ جمعیت هلال احمر نزد تمامی بانک‌های کشور،  واریز به شماره کارت‌های ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ نزد بانک ملت و ۵۸۹۴۶۳۱۸۵۰۲۵۹۷۳۰ نزد بانک رفاه کارگران، کد دستوری #١١٢* از راه‌های جمع آوری کمک‌های نقدی است علاوه بر اینکه  جمعیت هلال احمر آمادگی جمع آوری اقلام غیرنقدی شامل  انواع پتو، موکت، زیرانداز نو، مواد غذایی و بهداشتی را دارد و هموطنان می‌توانند از طریق دفاتر این جمعیت کمک‌های غیر نقد خود را اهدا کنند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.