ارز دیجیتال لایت کوین Litecoin - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 45987
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷ |

ارز دیجیتال لایت کوین Litecoin

انتشار ارز دیجیتال لایت کوین Litecoin در سال 2011 که به عنوان اولین "ارز رمزپایه جایگزین" موفق شناخته می شود، موجی از توسعه دهندگان را به تلاش برای گسترش پایگاه کاربر ارزهای رمزپایه با تغییر کد Bitcoin و استفاده از آن برای راه اندازی انواع جدید شبکه ها القا می کند.
ارز دیجیتال لایت کوین Litecoin

انتشار ارز دیجیتال لایت کوین Litecoin در سال ۲۰۱۱ که به عنوان اولین “ارز رمزپایه جایگزین” موفق شناخته می شود، موجی از توسعه دهندگان را به تلاش برای گسترش پایگاه کاربر ارزهای رمزپایه با تغییر کد Bitcoin و استفاده از آن برای راه اندازی انواع جدید شبکه ها القا می کند.

بنابراین، در حالی که Litecoin اولین ارز رمزنگاری شده نبود که کد Bitcoin را کپی کرد و ویژگی های آن را اصلاح کرد، یکی از مهمترین آنها از نظر تاریخی است که با گذشت زمان بازار قدرتمندی را ایجاد می کند حتی اگر گاهی انتقاداتی را در مورد فقدان یک پیشنهاد ارزش مشخص داشته باشد.

به عنوان مثال، Litecoin ابتدا فناوری خود را با کاهش مدت زمان اضافه شدن بلاک های جدید معاملات به بلاکچین خود متمایز می کند. ایده این بود که این ممکن است برای بازرگانانی جذاب باشد که بعضی اوقات مجبور شدند منتظر ۶ تأیید (حدود یک ساعت) قبل از اینکه مطمئن نباشند پرداخت های بیت کوین نهایی است، باشند.

با کمرنگ شدن علاقه بازرگانان به ارزهای رمزپایه، در اواسط سالهای ۲۰۱۰، Litecoin رویکرد تهاجمی تری را برای توسعه اتخاذ می کند، ویژگی های جدیدی مانند Lightning Network و Segregated Witness را ارائه می دهد، فناوری های پیشرفته اکنون در بیت کوین زندگی می کنند.

به جای تحریک رقابت بین شبکه ها، بازار تا حد زیادی این تلاش ها را مطابق با ارزش های Litecoin ارزیابی کرده است. (این پروژه با بسیاری از ارزهای رمزپایه دیگر تفاوت دارد زیرا همیشه به عنوان مکمل بیت کوین قرار گرفته است.)

تلاش های اولیه بازاریابی برای این پروژه تا آنجا پیش رفت که Litecoin را به عنوان “نقره طلای بیت کوین” نشان می دهد، یک عنوان که همچنان خریداران بالقوه را تا امروز مجذوب خود می کند.

Litecoin چگونه کار می کند؟

با تغییر کد بیت کوین، Litecoin بسیاری از ویژگی های مشابه را دارد. بنابراین، اگر می دانید بیت کوین چگونه کار می کند، به راحتی می توانید Litecoin را درک کنید.

Litecoin از رمزنگاری برای امکان مالکیت و مبادله ارز رمزنگاری شده خود ، LTC استفاده می کند و نرم افزار آن مقدار LTC را که می تواند ۸۴ میلیون دلار ایجاد کند، محدود می کند.

مانند بیت کوین، Litecoin همچنین از نوعی استخراج اثبات کار استفاده می کند تا هر کسی که سخت افزار محاسبات را اختصاص دهد قادر است بلوک های جدیدی به زنجیره بلوکی خود اضافه کند و Litecoin جدیدی را که ایجاد می کند بدست آورد.

دو تفاوت اصلی این است که Litecoin قصد دارد سریعتر تراکنش ها را به سرانجام برساند و از الگوریتم استخراج متفاوتی استفاده می کند. در Litecoin ، بلوک های جدید تقریبا هر ۲.۵ دقیقه به بلاکچین اضافه می شود (در حالی که ۱۰ دقیقه در بیت کوین وجود ندارد).

در ابتدا الگوریتم استخراج Litecoin با هدف کاهش کارایی تجهیزات تخصصی استخراج معادن انجام می شد، اگرچه بعداً این امر ناموفق بود. (امروزه هنوز می توان litecoin را با تجهیزات سرگرمی استخراج کرد، اگرچه بازار آن تحت کنترل معدن کاران بزرگ است.)

Litecoin از آن زمان به بعد یک آزمایشگاه ارزشمند برای ویژگی های تجربی ارز رمزنگاری شده بیشتر اثبات کرده است.

ریشه های Litecoin

شبکه Litecoin در واقع در ۱۳ اکتبر ۲۰۱۱ راه اندازی شد. در آن تاریخ، تنها هشت altcoin وجود داشت: Namecoin ، Ixcoin ، I0coin ، Solidcoin V1 & V2 ، GeistGeld ، Tenebrix و Fairbrix. همه موارد به جز Namecoin فورک بیت کوین بودند، یعنی پروژه هایی که تا حد زیادی کد منبع بیت کوین را می گرفتند و تغییرات جزئی ارائه می دادند.

این دارایی به زودی همان مشکل بیت کوین در تحقق عملکرد یک ارز دیجیتال ، یعنی نوسانات زیاد آن را داشت: قیمت های بالا و پایین می شوند. اما Litecoin با تصویری به عنوان “برادر کوچک” بیت کوین و تأثیر چارلی لی در شبکه های اجتماعی، جامعه ای را ایجاد کرده است که به افزایش قیمت بالقوه و بلند مدت آن اعتقاد دارد.

قبل از سال ۲۰۱۴، اکثریت قریب به اتفاق آلت کوین ها یک هدف داشتند: تکرار موفقیت بیت کوین با تلاش برای مثال، تغییر متوسط ​​زمان لازم برای کشف یک بلاک جدید یا به سادگی هزینه های معامله. در حقیقت ، ۹۹٪ این پروژه ها نتوانستند از بیت کوین بهتر عمل کنند و اکنون ناپدید شده اند. حداکثر ، آنها فقط باعث رقابت بین ماینرها شدند: افرادی که از قدرت محاسباتی رایانه های خود برای اجرای و تأمین امنیت بلاکچین ها کمک می کنند. اما Litecoin یک استثنا است.

 

مزایای Litecoin چیست؟

  • Litecoin از سال ۲۰۱۱ شروع به کار کرده است و یکی از شناخته شده ترین ارزهای رمزپایه به همراه بیت کوین و اتریوم است.
  • این یک جامعه فعال است و تقریباً همه سیستم عامل های تبادل آن را ارائه می دهند.
  • این زنجیره بلوک به مدت ۹ سال بدون مشکل عمده در حال اجرا است و بنابراین از نظر امنیتی سابقه اثبات شده ای دارد.
  • هزینه معاملات بلاکچین آن کمتر از بیت کوین است.
  • خالق او، چارلی لی، به خوبی شناخته شده است، که پروژه را شخصی می کند و به جدی بودن آن اطمینان می دهد. تحولات انجام شده در بلاکچین نیز بسیار جدی است.

قیمت Litecoin قبلاً در بازار گاوی ۲۰۱۷ به شدت افزایش یافته بود و از حدود ۵ دلار به رکورد ۳۵۰ دلار در دسامبر ۲۰۱۷ افزایش یافت. سپس ارزش آن در طول سقوط ۲۰۱۸ ۹۳ درصد کاهش یافت تا حدود ۳۰ دلار تثبیت شود. در واقع چارلی لی در این زمان شدیداً مورد انتقاد قرار گرفت، زیرا او در زمان اوج بازار تمام کالاهای خود را به فروش رساند.

از نوامبر ۲۰۲۰، Litecoin از بازار گاوی جدید نیز بهره مند شده است. قیمت آن بین ماه های ژانویه و مه ۲۰۲۱ تاکنون ۱۷۰٪ افزایش یافته است و نزدیک به بالاترین قیمت خود در ۳۵۰ دلار است. اگر بازار کلی روند صعودی خود را در سال ۲۰۲۱ ادامه دهد و قیمت Litecoin به بالای ۳۵۰ دلار برسد ، آنگاه پتانسیل صعودی قیمت دارایی قابل توجه خواهد بود.

Litecoin ، سریعتر اما امنیت کمتری نسبت به بیت کوین دارد؟

در بلاکچین Litecoin به طور متوسط ​​هر ۲.۵ دقیقه یک بلاک کشف می شود، در مقایسه با بیت کوین هر ۱۰ دقیقه. این قانون امکان معاملات سریعتر و حجم معاملات بالاتر را فراهم می کند. از آنجا که حداکثر اندازه بلوک ۱ مگابایت است، این امکان چهار برابر بیشتر از بیت کوین را دارد. این انتخاب قرار است سازش خوبی برای تأیید معامله فراهم کند. در حقیقت  امنیت یک بلاکچین توسط هش ریت آن ارزیابی می شود: یک واحد اندازه گیری فنی که فعالیت شبکه و قدرت محاسباتی را نشان می دهد که در واقع برای کارکرد بلاکچین اختصاص داده شده است. همانطور که سایت Bitinfochart نشان می دهد Litecoin بسیار خوب است، البته با شبکه بیت کوین رقیب نیست، اما در حال حاضر بسیار بهتر از سایر altcoins است.

منبع: ارز دیجیتال

 

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.