اردبیل میزبان هشتمین سفر دولت/ تأکید بر حمایت از کشت و صنعت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 52793
  پرینتخانه » اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ |

اردبیل میزبان هشتمین سفر دولت/ تأکید بر حمایت از کشت و صنعت

اردبیل امروز شاهد هشتمین سفر استانی رئیس‌جمهور است، وی بر حمایت از کشت و صنعت و اشتغال ۵ هزار نفری، تسریع در بهره برداری از سد خداآفرین و ارتقای ایمنی جاده های اردبیل تأکید کرد.
اردبیل میزبان هشتمین سفر دولت/ تأکید بر حمایت از کشت و صنعت

امروز استان اردبیل در هشتمین سفر رئیس‌جمهور میزبان حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و برخی اعضای کابینه است.

 

بازدید از برخی پروژه‌ها، دیدار با نخبگان و منتخبان گروه‌های مختلف، دیدار با ایثارگران و خانواده‌های شهدا، همچنین حضور در شورای اداری استان و تشریح فعالیت‌ها و مصوبات سفر برای این سفر یک روزه پیش بینی شده است.

 

همزمان با حضور رئیس جمهور در اردبیل، وزرا نیز در شهرستان‌های مختلف حاضر شده و با تشکیل جلسات، دیدارهای مردمی و بازدید از برخی طرح‌ها و پروژه‌ها خواهند داشت.

 

وزیر راه و شهرسازی و وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از روز پنجشنبه ۲۹ مهر در استان اردبیل حضور دارند.

 

بر اساس برنامه اعلام شده، وزیر راه و شهرسازی در اردبیل و نمین و وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در سرعین و نیر حاضر می‌شوند و با تشکیل جلسات شورای اداری این شهرستان‌ها خواسته‌ها، مطالبات و همچنین تکمیل طرح‌های اولویت‌دار مطرح خواهد شد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان مرزی اصلاندوز حاضر می‌شود تا از نزدیک از برخی طرح‌ها بازدید کرده و در جریان روند فعالیت‌ها و اقدامات مؤثر در مسیر توسعه این شهرستان قرار گیرد.

 

با توجه به اینکه شهرستان پارس‌آباد قطب کشاورزی و تولید محصولات متنوع در این حوزه است، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان پارس‌آباد حاضر شده و در نشست با کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش از نزدیک با مشکلات فعالان این بخش آشنا می‌شود.

 

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در بازدید از عملیات احداث بزرگراه اردبیل-پارس‌آباد اظهار کرد: زیرساخت‌های راه و بزرگراه در استان اردبیل متأسفانه تا به اکنون ضعیف بوده اما در نظر داریم با مشارکت مسئولان استانی در کنار شتاب دهی به پروژه‌های آغاز شده زیرساخت‌های جدیدی را در این استان در حوزه راه ایجاد کنیم.

 

وی با تاکید بر بالا بودن آمار تصادفاًت جاده‌ای و نگرانی مردم و امام جمعه استان اردبیل از این موضوع گفت: بی‌شک دغدغه و مطالبه عمومی مردم استان اردبیل همان دغدغه دولت بوده و در حمایت از تسریع روند اجرای احداث راه‌های ارتباطی در این استان تعلل نخواهیم داشت.

 

رئیس جمهور: حمایت دولت از کشت و صنعت / ‏اشتغال‬ ۵۰۰۰ نفری را پایه ریزی کنید

حجت الاسلام آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در بازدید از مجموعه کشت و صنعت مغان اظهار کرد: ظرفیت کشت و صنعت مغان در استان اردبیل بسیار بالاست و باید برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و ارتقای کسب و کار در این منطقه برنامه‌ریزی اساسی داشت.

 

وی با اشاره به مشکلات مرسوم در منطقه افزود: مشکل تأمین آب و منابع یارانه‌دار آبی در مجموعه کشت و صنعت مغان با ارائه راهکار از سوی مسئولان محلی در دستور کار قرار خواهد گرفت تا در بحث تأمین زیرساخت‌های لازم در این منطقه مشکل خاصی برای اهالی به وجود نیاید.

 

رئیس جمهور همچنین به برنامه‌ریزی مسئولان استان در بحث ایجاد اشتغال پایدار اشاره و اضافه کرد: ایجاد پنج هزار فرصت شغلی در مجموعه کشت و صنعت مغان باید بدون فوت وقت در دستور کار مسئولان استانی و محلی قرار گیرد که در همین رابطه دولت به جد در کنار اهالی تلاشگر استان اردبیل است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.