اجاره خودرو: هرآنچه درمورد کرایه ماشین باید بدانید - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 72554
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵ |

اجاره خودرو: هرآنچه درمورد کرایه ماشین باید بدانید

شاید برای شما هم سوال باشد اجاره خودرو چیست؟ شرایط اجاره خودرو به چه صورت است؟ آیا همه می توانند خودرو اجاره کنند؟ کرایه ماشین فقط در ایران امکان پذیر است؟
اجاره خودرو: هرآنچه درمورد کرایه ماشین باید بدانید

 

 

شاید برای شما هم سوال باشد اجاره خودرو چیست؟ شرایط اجاره خودرو به چه صورت است؟ آیا همه می توانند خودرو اجاره کنند؟ کرایه ماشین فقط در ایران امکان پذیر است؟

در این مقاله به تمامی این سوالات پاسخ می دهیم تا از این سرویس نوینی که در کشور به تازگی فراگیر شده است به راحتی استفاده نمایید.

همه چیز درمورد اجاره خودرو

اجاره خودرو به معنی تحویل ماشین به فردی غیر از مالک است که در قبال آن ارائه مدارک شناسایی و پرداخت مبلغ الزامی می باشد. این واگذاری می تواند چند روزه، هفتگی و ماهانه باشد. همچنین در صورتی که برای سفر های برون شهری و درو شهری نیاز به خودرویی با تعداد صندلی بالا باشید، می توانید به اجاره ون و اتوبوس بپردازید. توجه نمایید اجاره ون و اتوبوس به صورت با راننده می باشد.

اجاره خودرو بهتر است از شرکت های معتبر و فعال انجام شود تا با هیچگونه مشکلی پیش نیاید. شما می توانید برای سفر به هر شهری، انجام کارهای درون شهری، روز عروسی، رفت و آمد مهمانان خارجی و… به کرایه ماشین بپردازید. در ضمن شما در کشورهای مجاور همچون دبی و استانبول نیز می توانید رنت اتوموبیل را به راحتی توسط یک شرکت شناخته شده انجام دهید. برای یافتن این شرکت، کافیست در گوگل سرچ کنید. ملاحظه می کنید که شرکت های بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند.

شما می توانید ماشین را به دو شکل زیر رنت کنید:

  • اجاره خودرو با راننده: راننده ای حرفه ای با شناخت تمامی خیابان ها با ماشین در اختیار شما قرار می گیرد که تمامی مسئولیت های خودرو بر عهده راننده و شرکت می باشد. شما می توانید خودرو مدنظر خود را به صورت ساعتی و یا روزانه با توجه به بودجه و شرایط موجود، رنت کرده و در محل مبدا تحویل بگیرید و پس از اتمام ساعت بسته شده در قراداد، آن را عودت دهید.
  • اجاره خودرو بدون راننده: خودرو در زمان و محل مشخص شده تحویل شما داده می شود و تمامی مسئولیت های ماشین بر عهده راننده می باشد. در این شرایط، شما باید مدارک موردنیاز شرکت را قبل از بسته شدن قرارداد، در اختیار کارشناسان بخش فروش شرکت قرار دهید. پس از تایید کارشناسان می توانید ماشین را در مخل موردنیاز خود تحویل گرفته و پس از اتمام قرارداد، مانند اجاره ماشین با راننده، آن را عودت دهید.

در ادامه به موارد مهم در اجاره خودرو می پردازیم.

نحوه اجاره خودرو

پس از انتخاب شرکت از خود سوالات زیر را بپرسید:

  • علت اجاره خودرو چیست؟
  • خودرو را به چه صورت می خواهم؟ با راننده؟ بدون راننده؟
  • مدت زمان اجاره خودرو
  • انتخاب خودرو مورد نظر

شرایط اجاره خودرو

شما با پاسخ به سوالات فوق می توانید با شرکت مد نظر خود تماس حاصل نمایید و موارد فوق را متذکر شوید. در صورت تایید تمامی شرایط شرکت، شما می بایست مدارک مورد نیاز شرکت را ارسال نمایید. خودرو هایی که در شرکت ها موجود هستند در دو دسته اقتصادی و لوکس تقسیم می شوند. خودروهای لوکس تشکیل شده از برندهای مطرح دنیا (بنز، بی ام وی و…) می باشد. خودروهای اقتصادی معمولا برندهای در دسترس می باشد که قیمت اجاره های آنها نسبت به لوکس بسیار مناسبتر است.

مدارک اجاره خودرو

شما با مشخص کردن اجاره خودرو بدون راننده و یا با راننده شرکت از شما درخواست ارائه مدارک مورد نیاز خواهد کرد. شما پس از ارسال آنها می بتوانید رزرو را انجام دهید.

مدارک اجاره خودرو با راننده

برای اجاره خودرو با راننده به دلیل حضور نماینده شرکت دیگر نیازی به ارائه مدرکی نمی باشد و شما فقط با پرداخت مبلغ توافقی می توانید خودروی مورد نظر خود را به راحتی کرایه نمایید.

مدارک اجاره خودرو بدون راننده

  • راننده دارای حداقل سن ۲۰ سال
  • راننده دارای گواهی نامه با حداکثر اعتبار ۶ ماه
  • ارائه مدارک شناسایی همچون کارت ملی
  • ارائه مدارک شغلی
  • پیش پرداخت
  • ارائه چک صیادی و دیپوزیت که پس از عودت خودرو به راننده بازگردانده می شود.

پس از ارائه مدارک فوق، قسمت فروش شروع به بررسی کرده و در صورت تایید برای راننده پیش فاکتور ارسال می شود و خودرو در زمان تعیین شده، برای شما رزرو خواهد بود.

تحویل خودرو

خودرو در محل و زمان تعیین شده آماده تحویل می باشد. در زمان تحویل یک قرارداد در دونسخه تعبیه شده است که می بایست یک نسخه را نزد خود نگهداری کنید. همچینین الباقی مبلغ اجاره را تسویه نمایید.

معرفی شرکت اجاره خودرو

یکی از شرکت های بزرگ و معتبر در زمینه اجاره خودرو، شرکت رنت کنیم می باشد که دارای چندین نماینده فعال در ایران و خارج از ایران است. نماینده ای ایران این شرکت در کیش، مشهد، اصفهان، مازندران، شیراز، قزوین و تهران تاسیس شده است که نمایندگی تهران به عنوان نمایندگی مرکزی به شمار می آید. نماینده خارج از ایران نیز دبی و استانبول تاسیس شده است.

شما می توانید از پشتیبانان ۲۴ ساعته رنت کنیم درخواست اجاره خودرو نمایید. برای ارتباط با این قسمت از طریق تماس و واتساپ استفاده نمایید.

 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.