آیا لیزر کیوسوئیچ در رفع تیرگی ها و تتو کاربردی است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 60205
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ |

آیا لیزر کیوسوئیچ در رفع تیرگی ها و تتو کاربردی است

لیزر کیوسوئیچ (Q-Switched Laser)، درمانی موثر برای معایب صورت و تکنیکی پیشرفته برای پاک کردن لکه های تیره، کک و مک و تتو از روی پوست است. این نوع لیزر درمانی، به جوانسازی پوست کمک کرده و موجب تقویت لایه های عمیق پوستی میشود.
آیا لیزر کیوسوئیچ در رفع تیرگی ها و تتو کاربردی است

لیزر کیوسوئیچ (Q-Switched Laser)، درمانی موثر برای معایب صورت و تکنیکی پیشرفته برای پاک کردن لکه های تیره، کک و مک و تتو از روی پوست است. این نوع لیزر درمانی، به جوانسازی پوست کمک کرده و موجب تقویت لایه های عمیق پوستی میشود. درمان با این لیزر منجر به داشتن پوستی درخشان و نتایجی طبیعی میشود و به همین دلیل پزشکان در سراسر جهان درمان با لیزر کیوسوئیچ را برای افرادی که چین و چروک پوستی دارند توصیه میکنند.

https://file.tesmino.ir/images/2022/02/image_1644070985.jpg

نحوه درمان با لیزر کیوسوئیچ

در این روش درمانی، پالس های پر قدرت با سرعت بالا از شاتر لیزر کیوسوئیچ ساطع میشود و توسط ملانین (رنگدانه های اصلی پوست) جذب میشود. میله های موجود در شاتر، انرژی زیادی را در خود ذخیره کرده و آنرا بطور موثر به مناطق آسیب دیده ی پوست میتابد. این پالس های پر سرعت لیزر باید از این نواحی آسیب دیده خارج شوند تا پوست بتواند از داخل ترمیم شود. پالس های لیزر کیوسوئیچ در عرض نانوثانیه به پوست ساطع میشوند تا از بروز هرگونه آسیب جلوگیری شود. در این روش از هندپیس (ابزار دستی ساطع کننده ی لیزر) استفاده میشود تا از برخورد طولانی مدت پرتو لیزر با پوست اجتناب شود. چرا که،‌ قرار گرفتن طولانی پوست در معرض پرتوی لیزر میتواند به پوست آسیب برساند. انرژی حاصل از پرتوی این لیزر، ترمیم بافت های آسیب دیده پوست را تسهیل کرده و با صاف و یکنواخت کردن بافت زیرین پوست، سطح خارجی پوست را صاف و یکدست میکند.

اکثر مردم بر این باورند که لیزر درمانی میتواند باعث سوزش پوست شود، اما این باور کاملا غلط است. شما حین درمان هیچ حسی بجز احساس سوزن سوزن شدن خفیف نخواهید داشت. از روش درمانی لیزر کیوسوئیچ میتوان برای پاک کردن خالکوبی از روی پوست و از بین بردن انواع لکه های تیره بدون آسیب رساندن به پوست، استفاده کرد.

https://file.tesmino.ir/images/2022/02/image_1644071005.jpg

مزایای درمان با لیزر کیوسوئیچ

تنها در یک جلسه درمان میتوانید تا ۷۵ الی ۱۰۰ درصد از شر لکه های تیره و قهوه ای روی پوست خود خلاص شوید. با اینکه این درمان در همان جلسه ی اول نتایج فوق العاده ای ارائه میدهد اما در برخی از موارد از مراجعین خواسته میشود تا برای بار دوم و سوم نیز این درمان را تکرار کنند تا نهایت نتایج را از درمان خود داشته باشند. لکه های ناچیزی که بعد از این درمان بروی پوست باقی میمانند را میتوان با کرم های پوستی نیز رفع کرد. علاوه بر این، در درمان با لیزر کیوسوئیچ میتوانید مطمئن باشید که بطور دائمی، پوستی ۱۰۰ درصد بدون کک و مک خواهید داشت. در صورت درمان با لیزر کیوسوئیچ، کک و مک های پوستی نمیتوانند بزودی مجددا ظاهر شوند و در صورت انجام مراقبت های پوستی مناسب، نتایج این درمان میتوانند تا بیش از یکسال نیز دوام و ماندگاری داشته باشند.

بعد از درمان با لیزر کیوسوئیچ چه میشود؟

زمانی که تحت این درمان قرار میگیرید،‌ پوست شما به دلیل جذب انرژی لیزر،‌ رنگ پوست شما بطور موقتی و به مدت چند دقیقه به رنگ خاکستری و سفید تغییر رنگ میدهد. اگر پوست شما ملانین یا همان رنگدانه های زیادی داشته باشد،‌ ممکن است کبودی بسیار خفیفی نیز ایجاد شود. حتی ممکن است پوست بمنظور ایجاد لایه های جدید، به مدت چند روز دچار تاول های سطحی نیز بشود. حدود ۷ الی ۱۰ روز نیز زمان خواهد برد تا پوست شما بطور کامل بهبود یابد. سپس، پوست ناحیه تحت درمان به دلیل تخریب ملانین، رنگ مایل به صورتی بخود میگیرد و با پوست اطراف ترکیب شده و یکدست میشود. در برخی موارد بهبودی کامل پوست ۱ الی ۲ هفته نیز طول میکشد که در این مدت، پوست مستعد آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خواهد بود. بطور کلی، مدتی طول میکشد تا رنگ پوست یکدست شود و پوست به حالت طبیعی خود بازگردد.

اقدامات قبل و بعد از درمان با لیزر کیوسوئیچ

برای افزایش اثربخشی درمان و برای دستیابی به بهترین نتایج،‌ باید از اقدامات ضروری قبل و بعد از درمان آگاه باشید. این اقدامات عبارتند از:

اقدامات قبل از لیزر

  • اگر قصد درمان با لیزر کیوسوئیچ را دارید،‌ نباید پوست خود را برنزه کنید.
  • مصرف داروهای رقیق کننده خون از قبیل آسپرین را حداقل ۲ هفته قبل از درمان قطع کنید.
  • قبل از درمان از کرم ها و لوسیون های پوستی استفاده نکنید.

اقدامات بعد از لیزر

  • پاک شدن لکه های قهوه ای و تیره ممکن است ۱۰ الی ۱۴ روز زمان ببرد و همچنین رفع کبودی نیز ممکن است چندین روز طول بکشد.
  • برای پوشاندن و پنهان کردن عوارض جانبی درمان، در صورت تمایل میتوانید آرایش کنید.
  • سعی کنید تا جایی که میتوانید در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

مزایا و معایب لیزر کیوسوئیچ

https://file.tesmino.ir/images/2022/02/image_1644071020.jpg

درمان با لیزر کیوسوئیچ، یکی از روش های جوانسازی و رفع لکه های پوستی است که این روش، به دلیل ماندگاری طولانی مدت نتایج آن، در بین مردم سراسر جهان محبوبیت خاص خود را دارد. مهم نیست که لکه های تیره و قهوه ای رنک پوست شما چقدر سرسخت باشند، این درمان قابلیت این را دارد که پوستی روشن و بدون هیچگونه لکه را به شما هدیه کند. برخی از مزایا و معایب این درمان به شرح زیر هستند:

مزایای درمان

  • لیزر کیوسوئیچ باعث سفتی و کشیدگی پوست شده و افتادگی پوست صورت را برطرف میکند. چین و چروک و لکه های تیره پوستی را نیز از بین میبرد.
  • رفع جای زخم و اسکار و التیام دائمی بافت های زیرین پوست و صاف و یک‌دست شدن پوست از مزایای مهم  استفاده از لیزر کیوسوئیچ میباشد.
  • این درمان باعث جوانسازی و صاف شدن پوست میشود و در نتیجه اعتماد بنفس شما بالا میرود.
  • هرگونه تغییر رنگ در پوست را رفع میکند تا پوستی کاملا یکرنگ داشته باشید.
  • سلول های مرده ی پوست را از بین میبرد و با رفع لکه های تیره موجب یکدست شدن رنگ پوست میشود.
  • موجب پاکسازی کامل پوست شده و بافت های زیرین را نیز جوانسازی میکند.
  • این درمان  به حداقل رسیدن عوارض جانبی را تضمین میکند.
  • رشد موهای زائد را کاهش می دهد و آنها را برای همیشه از بین می برد.
  • میتوان از این درمان برای پاک کردن تتو و خالکوبی نیز استفاده کرد.
  • برای از بین بردن خال و لک‌های پوستی نیز از لیزر کیوسوئیچ استفاده میشود.

معایب درمان

  • در اکثر کشورها، درمان با لیزر کیوسوئیچ هزینه های گرانی دارد. پس شما باید بدنبال کلینیک یا مرکزی باشید که این درمان را با هزینه های پایینتری انجام دهد و نتایج مطلوب را تضمین کند.
  • در برخی موارد، بیماران از درد زیاد این درمان گله دارند. حساس و شل بودن پوست فرد میتواند احتمال بروز عوارض جانبی نظیر کبودی را نیز افزایش دهد.
  • اگرچه این درمان هیچگونه آسیب شدیدی به پوست نمیرساند اما در برخی مواقع ممکن است بلافاصله بعد از درمان دچار تاول های خفیف سطحی و زخم شوید.
  • بهبودی کامل ممکن است ۷ الی ۱۰ روز و در برخی مواقع بسته به نوع پوست شما حتی ۲ هفته نیز طول بکشد.

هر چند وقت یکبار می توان درمان با لیزر کیوسوئيچ را دریافت کرد؟

نتایج حاصل از این درمان بیش از آنچه که فکر میکنید ماندگاری و دوام دارند. با این حال بعد از ۲ الی ۳ جلسه درمان، در صورت نیاز میتوانید دوباره برای درمان اقدام کنید. اما در یک دوره ی ۳ ماهه به بیش از ۳ جلسه درمان نیاز نخواهید داشت.

آیا محدودیت یا موارد منع درمانی برای دریافت لیزر کیوسوئیچ وجود دارد؟

هر فردی که دارای چین و چروک، ‌خال و تتو یا لکه های پوستی است میتواند درمان با لیزر کیوسوئیچ را دریافت کند. هیچگونه محدودیت یا الزامات خاصی برای این درمان وجود ندارد. از آنجایی که این روش درمانی بسیار ایمن است،‌ به پوست افراد جوانتر نیز هیچ آسیبی نمیرساند. شما میتوانید بدون هیچگونه نگرانی برای دریافت این درمان اقدام کنید.

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.