آن روی لبخند دموکرات‌ها - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 21293
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۸:۳۰ |

آن روی لبخند دموکرات‌ها

ده ها نفر از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات طی نامه‌ای به وزارت خارجه این کشور، از اقدامات پمپئو در خصوص تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران حمایت کردند
آن روی لبخند دموکرات‌ها

| حنیف غفاری |
ده ها نفر از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات طی نامه‌ای به وزارت خارجه این کشور، از اقدامات پمپئو در خصوص تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران حمایت کرده و تأکید کرده‌اند که کاخ سفید باید فشارهای دیپلماتیک و سیاسی به دیگر کشورها را جهت همراهی با این خواسته غیرحقوقی و نامشروع صورت دهد!
در بخشی از این نامه آمده است :
«ما( نمایندگان کنگره ) خواستار افزایش اقدامات دیپلماتیک برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران و همچنین محدودیت‌های مسافرتی سازمان ملل علیه افرادی هستیم که در فعالیت‌های تسلیحاتی ایران دست دارند. واشنگتن باید به رهبری درازمدت خود برای محدود کردن آنچه که فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در سطح جهان خوانده شده است ادامه دهد و نمایندگان کنگره آماده همکاری همه‌جانبه با دولت برای تجدید این محدودیت‌ها هستند که برای منافع امنیت ملی آمریکا ضروری است.»
نقش پررنگ نمایندگان دموکرات کنگره در تنظیم این نامه ضد ایرانی، به خوبی نشان می‌دهد که حتی اگر جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر پیروز شود، پيروز شود رویکرد دولت بعدی آمریکا در قبال برجام و تحریم‌های کشورمان چیست! دموکرات‌ها نه‌تنها استراتژی «اعمال فشار حداکثری علیه ایران» را نفی یا تضعیف نمی‌کنند، بلکه آن را با ابزارها و تاکتیک‌هایی متنوع ازجمله «داد و ستد با بازیگران بین‌المللی» تقویت خواهند کرد. جو بایدن، معاون اوباما حدود یک ماه قبل و زمانی که یکی از مجریان تلویزیونی از وی خواست تا به صورت دقیق، نظر خود را در خصوص توافق هسته‌ای و تحریم‌های یک‌جانبه ضد ایرانی دولت ترامپ بیان کند، ترجیح داد سکوت کند!
البته ملت ایران هنوز فراموش نکرده است که در دوران ریاست جمهوری اوباما و پس از انعقاد برجام، وزارت خارجه و متعاقبا وزارت خزانه‌داری آمریکا چه اقدامات سلبی و بازدارنده‌ای را در مسیر عادی‌سازی روابط تجاری دیگر کشورها با ایران انجام دادند! این‌که دموکرات‌ها ترامپ را بابت خروج از برجام مورد انتقاد قرار می‌دهند، به دلیل «حمایت از یک توافق بین‌المللی» یا «حمایت از حقوق ملت ایران!» نیست. دموکرات‌ها معتقدند که ترامپ می‌بایست چارچوب ظاهری توافق هسته‌ای را حفظ می‌کرد و سپس در عمل، آن را نقض می‌کرد! در حال حاضر که کاخ سفید دیگر در برجام حضور ندارد، دموکرات‌ها قصد ندارند شبکه تحریم‌های بازگردانده شده علیه نظام و ملت ایران را در هم شکنند! در هر حال نباید فراموش کرد که شبکه اولیه تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا و ساختار پیچیده‌ای که در این خصوص ایجاد شده، محصول عملکرد خاص حزب دموکرات این کشور و افرادی مانند «ریچارد نفیو»، «جک سالیوان» و «ویلیام برنز» بوده است؛ کسانی که در جریان برگزاری سلسله مذاکرات برجام، در آن سوی میز مذاکره در ژنو و وین نشسته بودند!
هم‌اکنون سران حزب دموکرات که اتفاقا رئیس‌جمهور منتخب آن‌ها ( اوباما ) سند برجام را امضا کرده است، ضمن تمجید از سیاست‌های ضد ایرانی ترامپ خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران می‌شوند! به عبارت بهتر، آن‌ها سند مکتوبی که خود امضا کرده‌اند را نیز زیر پا گذاشته و پایان تحریم‌های تسلیحاتی کشورمان در پاییز امسال را فاجعه‌بار تلقی می‌کنند! اقدام اخیر نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا و حمایت آن‌ها از تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ، بار دیگر پرده از رخ آن‌ها افکنده و چهره واقعی و اهداف آن‌ها ( که مهم‌ترین آن‌ها نابودی موجودیت ایران است ) را در معرض دید افکار عمومی ایران و دنیا قرار داده است.

نویسنده : حنیف غفاری |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.