آشنایی با راهکارهای جدید جوانسازی پوست صورت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 65041
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲ |

آشنایی با راهکارهای جدید جوانسازی پوست صورت

پیر شدن  پوست یک فرایند طبیعی در زندگی همه ماست و گریزی از آن نیست. زنان و مردان با افزاش سن دچار چروکیدگی و پیری پوست می‌شوند که این اتفاق در زنان شدیدتر است. علت چروکیده و شل شدن پوست، کاهش حجم عضلات و بافت چربی است که با استفاده از راهکارهای مدرن جوانسازی پوست تا حد زیادی قابل اصلاح است.
آشنایی با راهکارهای جدید جوانسازی پوست صورت

پیر شدن  پوست یک فرایند طبیعی در زندگی همه ماست و گریزی از آن نیست. زنان و مردان با افزاش سن دچار چروکیدگی و پیری پوست می‌شوند که این اتفاق در زنان شدیدتر است. علت چروکیده و شل شدن پوست، کاهش حجم عضلات و بافت چربی است که با استفاده از راهکارهای مدرن جوانسازی پوست تا حد زیادی قابل اصلاح است.

تغییراتی که در پوست صورت و بدن رخ می‌دهند می‌تواند تحت عوامل محیطی و ژنتیکی متعددی قرار بگیرد. اما بنابراین استفاده از یک راهکار یکسان برای بهبود پوست همه افراد نمی‌تواند جوابگو باشد. با استفاده از تکنیک‌های خاصی می‌توان امکان ظهور نشانه‌های پیری را کاهش داد و حتی شرایط آن را ترمیم کرد. در ادامه به دو مورد از راهکارهای مدرن جوانسازی پوست یعنی تزریق ژل و تزریق چربی خواهیم پرداخت. لطفاً تا انتها با کلینک آذین همراه شوید و در صورت بروز هر گونه ابهام با کارشناسان این کلینیک ارتباط برقرار نمایید.

جوانسازی پوست چگونه ممکن است؟

جوانسازی پوست در واقع تکنیکی است که به منظور بازگرداندن شادابی و زیبایی به پوست است. همه ما می‌دانیم که هر شخص در جوانی بهترین کیفیت پوست را دارد. اما با افزایش سن ممکن است شایع‌ترین علائم پیری یعنی افتادگی و چروکیده شدن پوست اتفاق بیافتد. امروزه راهکارهای مدرن جوانسازی پوست می‌توانند مشکلات مربوط به پوست مثل شل شدگی، چین و چروک، جای زخم و جوش و حتی عدم تقارن پوست را حل کنند.

روش‌های جوانسازی پوست در نحوه انجام و نتایج تفاوت‌های قابل توجهی دارند. اما فیلرها یا پرکننده‌ها از یک فرایند یکسان برای جوانسازی پوست استفاده می‌کنند. تکنیک‌های تزریق چربی و تزریق ژل به عنوان راهکارهای مدرن جوانسازی پوست می‌توانند تاثیر فوق العاده‌ای در زیبایی بگذارند. در ادامه این دو راهکار را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تزریق چربی چگونه انجام می‌شود؟

تزریق چربی یک تکنیک زیبایی کم تهاجمی است که می‌تواند به صورت همزمان دو هدف را برای ما فراهم کند؛ برداشت چربی اضافه و فرم دهی به پوست. تزریق چربی یکی از راهکارهای مدرن جوانسازی پوست است که با افزایش حجم، فرم دهی و پر کردن زیر پوست کمک می‌کند پوست شاداب‌تری داشته باشیم. حتی از این روش می‌توان برای پر کردن گودی‌های صورت مثل گودی زیر چشم استفاده کرد.

در روش تزریق چربی، چربی‌های اضافی ناحیه پهلو و باسن برداشته می‌شوند و به نواحی از پوست که علائم پیری را دارند تزریق می‌شوند؛ چربی برداشت شده را می‌توان به لب، پیشانی،‌ اطراف چشم، گونه، خط خنده، چانه و حتی گیجگاه تزریق می‌شود تا چین و چروک و افتادگی پوست را از بین ببرد.

مراحل تزریق چربی

  • برداشت و آماده سازی چربی : معمولا در مرحله برداشت چربی از دستگاه لیپوساکشن برای برداشت چربی‌های اضافه ناحیه پهلو و ران استفاده می‌شود در این مرحله از مواد بی حس کننده به منظور کاهش درد استفاده می‌شود. این دستگاه قادر است بافت چربی را زنده و سالم نگه دارد و در اختیار تیم جراحی قرار دهد. پس از برداشت، چربی‌ها را از خون و مواد بی حس کننده جدا می‌کنند و در سرنگ‌های مخصوص نگهداری می‌‌کنند. مرحله برداشت چربی بسیار حساس است و نقش زیادی در نتایج این تکنیک دارد؛ چرا که بافت چربی بسیار حساس است و باید در مقابل عوامل عفونی و آسیب‌زا محافظت شود. به همین دلیل است که متخصصان توصیه می‌کنند برای بهره مندی از راهکارهای مدرن جوانسازی پوست مثل تزریق چربی به کلینک‌های معتبر مراجعه کنید.
  • تزریق چربی : با استفاده از سرنگ‌های مخصوصی چربی برداشت شده را به محل‌های دقیق برای جوانسازی پوست تزریق می‌کنند. سوزن این سرنگ‌ها بسیار نازک است و زخم یا التهاب جدی ایجاد نمی‌کند.

عکس تزریق چربی به صورت

دوره نقاهت تزریق چربی چگونه است؟

برداشت و تزریق چربی به دلیل کاهش و افزایش بافت در برخی نقاط بدن ممکن است با برخی عوارض کوتاه مدت و خفیف همراه باشد. به عنوان مثال کبودی و تورم در ناحیه برداشت یا تزریق چربی ممکن است بروز پیدا کند. علت این مسئله واکنش بدن به تزریق یا برداشت بافت طبیعی بدن است. سرعت بهبودی و دوره نقاهت هر فرد ممکن است با فرد دیگری متفاوت باشد؛ به عنوان مثال زیباجویانی که رژیم گیاه خواری دارند دیر از سایر افراد بهبود می‌یابند. برای اینکه دوره نقاهت را به کوتاه‌ترین زمان خود برسانید لازم است برخی نکات مراقبتی را رعایت کنید. به عنوان مثال به اندازه کافی آب مصرف کنید، از فعالیت سنگین خودداری کنید، سر را بالاتر از تنه قرار دهید و به ناحیه برداشت فشار وارد نکنید. همچنین توصیه می‌شود از یک رژیم غذایی مقوی و پر پروتئین استفاده کنید.

پس از گذشت ۴ روز از جراحی تزریق چربی می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را شروع کنید. البته کبودی و تورم ممکن است تا ۲ هفته ادامه داشته باشد اما داشتن فعالیت محدود می‌تواند به تسریع بهبودی کمک کند. همچنین ممکن است چربی تزریق شده پس از گذشت چند ماه یا چند سال جذب شود و نیاز به ترمیم مجدد داشته باشد.

تزریق ژل چیست ؟

برای ترمیم پوست و جوانسازی آن لازم است تولید کلاژن را تحریک کنیم. همچنین برخی مواد مغذی و هورمون‌ها به منظور ترمیم و جوانسازی پوست ضروری هستند. تزریق ژل یکی از راهکارهای مدرن جوانسازی پوست است که با تزریق هیالورنیک اسید و کلاژن باعث افزایش ضخامت، قوام، درخشندگی و صاف شدن پوست می‌شود. مواد مورد استفاده در ژل‌ها معمولاً طبیعی هستند و کمترین عارضه یا حساسیت را بروز می‌دهند. گاهی ممکن است از ترکیب‌های با ثباتی در ژل‌ها استفاده کنند تا به عنوان فیلر دیرتر جذب شده و حجم دهندگی مناسبی داشته باشد. مهم‌ترین کاربردهای تزریق ژل شامل:

  • حجم دهی به سینه و باسن به منظور ایجاد فرم و حجم دلخواه،
  • حجیم کردن و شکل دادن به لب‌ها،
  • از بین بردن چین و چروک‌های پوستی به خصوص اطراف گونه‌ها، دهان، چشم و پیشانی،
  • لیفت یا برطرف کردن افتادگی پوست،
  • ایجاد زاویه دلخواه و متناسب در فک یا بینی،
  • گونه گذاری در صورت افرادی که لاغر هستند.

مزایای تزریق ژل برای جوانسازی

تزریق ژل به عنوان یکی از راهکارهای مدرن جوانسازی مزایای فوق العاده‌ای برای زیباجویان دارد و عمدتاً با هدف زیبایی استفاده می‌شود. این روش بهترین نتایج را با کمترین عوارض و به صورت کوتاه مدت ارائه می‌کند؛ چرا که ممکن است بعد از چند ماه لازم باشد دوباره برای ترمیم ژل اقدام کرد. اولین مزیت این روش آن است که احتیاج به برداشت بافت و چربی از بدن نیست و زخم یا برشی در بدن ایجاد نمی‌شود.علاوه بر این در صورتی که ژل باکیفیت توسط پزشک معتبر تزریق شود، ماندگاری و نتایج تزریق بهتر از تزریق چربی خواهد بود؛ به طوری که اثرات لیفتینگ تزریق ژل به وضوح قابل مشاهده خواهد بود.

اما یک مزیت مهم تزریق ژل این است که با بافت بدن هماهنگ است و نتایجی شبیه به حالت طبیعی بدن در پی دارد؛ به همین دلیل بهترین ماده برای لیفت پوست همین ژل هیالورنیک اسید است. همچنین این ژل از عوارض نسبتاً کمتری برخوردار است و دوره نقاهت کوتاهی دارد.

 تفاوت تزریق ژل و تزریق چربی

تزریق ژل و تزریق چربی هر دو راهکارهای مدرن جوانسازی پوست هستند که روش‌های تزریق فیلر به حساب می‌آیند. هر دوی این روش‌ها به منظور فرم‌دهی، حجم دهی و زاویه سازی در صورت کارایی دارند. البته هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاصی دارند که در این قسمت به تفاوت‌های آنها اشاره می‌کنیم.

به عنوان اولین تفاوت تزریق چربی برای حجم‌های بالا  و جلسات ترمیم کمتر مناسب‌تر است. علاوه بر این در این تکنیک از بافت طبیعی بدن استفاده می‌شود و احتمال بروز حساسیت یا آلرژی کمتر است. البته در بسیاری از موارد لازم است زاویه سازی دقیق‌تری با فیلر داشته باشیم که در این صورت استفاده از ژل بهتر است. اما زمانی که لازم است حجم زیادی از فیلر را تزریق کنیم، استفاده از ژل به هیچ وجه توصیه نمی‌شود؛ اما تزریق چربی را می‌توان حتی برای حجم دهی به باسن و سینه نیز مورد استفاده قرار داد.

عکس تزریق ژل خط خنده

سخن پایانی

در صورتی که مایل به استفاده از راهکارهای مدرن جوانسازی صورت، مثل تزریق ژل یا تزریق چربی هستید، توصیه می‌کنیم این کار را تحت نظر پزشک مجرب و در کلینیک‌های معتبر انجام دهید. این تکنیک‌ها نیازمند رعایت نکات پزشکی متعددی هستند که احاطه بر آنها توسط پزشک آموزش دیده و مجرب ممکن است. از طرفی لازم است تجهیزات و مواد باکیفیت و معتبر استفاده شوند تا عوارض کمتری را به همراه داشته باشند.

بنابراین توصیه می‌کنیم برای جوانسازی پوست خود و یا استفاده از سایر خدمات زیبایی با کلینیک آذین تماس برقرار نمایید و علاوه بر مشاوره رایگان، از سایر خدمات آنلاین و حضوری این کلینیک بهره مند شوید.

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.