آشنایی با انواع برس جاروبرقی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 88666
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 21 تیر 1402 - 13:54 |

آشنایی با انواع برس جاروبرقی

جاروبرقی یکی از لوازم کاربردی منزل است که نقش مهمی در تامین نظافت و پاکیزگی محیط اطراف دارد. به همین علت باید از هر لحاظ قدرت و دوام کافی را داشته باشد. این دستگاه از قطعات مختلفی ساخته شده که عملکرد مناسب هریک‌ از آن‌ها، کیفیت جاروبرقی را مشخص می‌کند.
آشنایی با انواع برس جاروبرقی

جاروبرقی یکی از لوازم کاربردی منزل است که نقش مهمی در تامین نظافت و پاکیزگی محیط اطراف دارد. به همین علت باید از هر لحاظ قدرت و دوام کافی را داشته باشد. این دستگاه از قطعات مختلفی ساخته شده که عملکرد مناسب هریک‌ از آن‌ها، کیفیت جاروبرقی را مشخص می‌کند. برس یا سری یکی از این قطعات است که وظیفه جمع‌آوری هرگونه مو و پرز از روی سطوح مختلف را بر عهده دارد تا هیچگونه آلودگی در نقاط مختلف خانه باقی نماند. این قطعه در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود که هرکدام تنها برای یک قسمت مشخص قابل استفاده هستند.

اما پیش از آشنایی با انواع برس جاروبرقی باید بدانید که این قطعه نیز همانند سایر قسمت‌های جاروبرقی اهمیت زیادی دارد و جدا از کیفیت و استحکام مناسب، بهتر است سه ویژگی زیر را نیز داشته باشد:

  • جنس مناسب پرزها: پرزهای برس اصلی نباید بیش از حد نرم یا زبر باشند تا بتوانند برای سطوح مختلف استفاده شوند. به طور حتم پرزهای زبر به مرور زمان به فرش آسیب می‌زنند.
  • قابلیت تنظیم ارتفاع پرز برس: سایز پرزهای برس نیز باید مناسب باشد. حتی در برخی از مدل‌ها طول آن‌ها قابل تنظیم است و می‌توان متناسب با نوع سطوح، ارتفاع آن‌ها را کنترل کرد.
  • مجهز به چرخ: در برخی از دستگاه‌ها، سری جاروبرقی دارای دو چرخ کوچک است که حرکت را آسان می‌کند.

معرفی انواع برس جاروبرقی و کاربرد آن‌ها

اکنون به معرفی انواع برس جاروبرقی و کاربرد هریک از آن‌ها می‌پردازیم. تمام این سری‌ها به لوله تلسکوپی متصل می‌شوند و از این طریق، ذرات و آلودگی‌ها را به داخل کیسه مخزن جاروبرقی هدایت می‌کنند. البته توجه داشته باشید که هر سری کارایی محصوص به خود را دارد و از آن نمی‌توان برای نقاط دیگر استفاده کرد.

برس پارویی یا معمولی برای نظافت سطوح مختلف

سری اصلی جاروبرقی همان برس پارویی است که برای نظافت سطوح مختلف از آن استفاده می‌شود. این سری حالت مستطیل شکل دارد و معمولا در قسمت بالای آن یک زانویی نصب می‌کنند تا قابلیت چرخش داشته باشد. در قسمت انتهایی آن نیز یک شیار پهن و مستطیل شکل ایجاد می‌کنند که در واقع محل ورود ذرات مختلف به داخل جاروبرقی است.

برس گرد مخصوص تمیز کردن وسایل حساس

این برس برای نظافت نقاط بسیار حساس و ظریف مانند لامپ، انواع گل و گیاه، لوازم شیشه‌ای و… قابل استفاده است. به همین علت پرزهای آن را کاملا نرم و منعطف طراحی می‌کنند تا به این نقاط آسیبی وارد نشود.

سری متوسط مناسب برای مبل و تشک

این سری نیز یکی دیگر از انواع سری جاروبرقی است که ظاهری مانند مدل پارویی دارد. اما اندازه آن کوچک‌تر است و برای جمع آوری گرد و غبار موجود در سطح مبل یا تشک استفاده می‌شود. به ویژه در قسمت میانی این نقاط که سری اصلی قادر به نظافت آن‌ها نیست، این قطعه به خوبی می‌تواند کار خود را انجام دهد.

سری باریک برای تمزی کردن درز و شکاف‌ها

از میان انواع سری جاروبرقی، برس باریک بسیار کاربردی است. زیرا از آن برای نظافت درز و شکاف‌ها استفاده می‌شود. نقاط باریکی که سایر برس‌ها قادر به نظافت آن‌ها نیستند. مانند درز پنجره‌ها، درز مبل‌ها، گوشه‌های دیوار و…

آیا نوع سری‌ها روی قیمت انواع جاروبرقی تاثیرگذار است؟

قیمت انواع جاروبرقی قطعا به نوع یا تعداد برس‌ها بستگی ندارد. بلکه قدرت موتور، میزان مکش و کیفیت قطعات دستگاه تعیین کننده خواهند بود. البته مدل‌هایی که با برس‌های مختلف تولید می‌شوند، قطعا کاربرد بهتری دارند. اما این موضوع روی قیمت تاثیری نخواهد داشت. درواقع ممکن است یک جاروبرقی ساده قیمت خیلی بیشتری نسبت دستگاه‌های پیشرفته‌تر از خود داشته باشد.

در هنگام خرید جاروبرقی علاوه بر امکانات اصلی، به تعداد و نوع سری‌های آن نیز دقت کنید. شاید در آن لحظه این موضوع اهمیت چندانی نداشته باشد، اما در زمان نظافت منزل حتما به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد. درواقع استفاده از انواع سری جاروبرقی این امکان را فراهم می‌کند تا تمام نقاط منزل بدون هیچگونه ذرات گرد و غبار و آلودگی باقی بماند و فضا کاملا تمیز و مطلوع شود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای آشنایی با انواع برس جاروبرقی بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.