آخر تابستان به کجا سفر کنید؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 72941
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ |

آخر تابستان به کجا سفر کنید؟

معمولا وقتی اواخر تابستان از گرمی بیش از حد هوا کاسته شده و همچنین مهر و فصل مدرسه رفتن بچه‌ها آغاز می‌شود، تمایل به مسافرت در افراد افزایش می‌یابد. مسافرت آخر تابستان می‌تواند یک تجدید قوا برای ورود به فصل پاییز باشد.
آخر تابستان به کجا سفر کنید؟

آخر تابستان به کجا سفر کنید؟

معمولا وقتی اواخر تابستان از گرمی بیش از حد هوا کاسته شده و همچنین مهر و فصل مدرسه رفتن بچه‌ها آغاز می‌شود، تمایل به مسافرت در افراد افزایش می‌یابد. مسافرت آخر تابستان می‌تواند یک تجدید قوا برای ورود به فصل پاییز باشد. از این در ادامه برخی از مقاصد مناسب برای سفر آخر تابستان را معرفی خواهیم کرد. سپس به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما، تور و هتل به صورت اقساطی اقدام نمایید. ممکن است تصور کنید که خرید هرچیز قسطی باشد، دیگر خرید بلیط، تور و هتل قسطی نمی‌شود. اما اگر با ما همراه باشید، به شما خواهیم گرفت که این موضوع چگونه و از طریق چه پلتفرمی امکان‌پذیر شده است!

آخر تابستان به کجا سفر کنیم؟

معمولا سفرهای آخر تابستان سفرهایی کوتاه هستند که مقاصد طولانی و خارجی برای آن پیشنهاد نمی‌شود. از این رو سفر به مقاصد گردشگری داخلی می‌تواند گزینه ایده‌آل‌تری باشد. از این رو بهترین مکان‌ها برای سفرهای آخر تابستان می‌توانند از بین گزینه‌های زیر انتخاب شوند:

  • اورامان

اورامان یک منطقه گردشگری خاص است که در استان کردستان واقع شده و جزو زیباترین مناطق این استان محسوب می‌شود. آب‌وهوای اورامان کوستانی است و خانه‌های آن نیز در دامنه کوه قرار دارند. خانه‌های اورامان با شکل و ترتیب خاصی روی همدیگر ساخته شده‌اند و همین موضوع سبب شده تا این منطقه با دیگر مناطق روستایی بسیار متفاوت باشد. اگرچه در فصل سرما به دلیل بارش سنگین برف، دسترسی به این منطقه دشوار و گاهی غیرممکن است، اما در آخر تابستان می‌تواند یک مقصد ایده‌آل برای سفر باشد.

  • مازیچال

مازیچال در گویش محلی مردم خود به معنی «دره‌های مملو از درختان بلوط» گفته می‌شود. از منطقه در کلاردشت بوده و چشم‌انداز طویلی از رامسر تا چالوس را در خود دارد. مازیچال یک دهکده کوهستانی است که می‌تواند یکی از مقاصد سفر برای آخر تابستان باشد. آب و هوای دلپذیر کوهستانی، مناظر زیبای جنگل و نمای دریای ابر از جمله جاذبه‌هایی است که می‌توان در این مکان مشاهده کرده و از دیدن آن‌ها لذت برد. طبیعتا سفر به مازیچال می‌تواند تجدید قوای کافی برای ورود به مهر را در پی داشته باشد.

  • آسیاب خرابه

آسیاب خرابه همان‌طور که از نام آن هم مشخص است، به یک آسیاب خرابه اشاره دارد که زمانی با استفاده از آبشار کار کرده است، اما امروزه تنها یک خرابه از آن باقی مانده است. اما خرابه‌ای که به عنوان یک جاذبه گردشگری توانسته است چشم‌های بسیاری به را به خود خیره کند. این آسیاب در شهرستان جلفا استان آذربایجان شرقی واقع شده است. چشم‌انداز بدیع، آب‌ و هوای خنک و جاذبه‌های دلپذیر در اطراف آبشار این آسیاب سبب شده تا این منطقه مکان ایده‌آل دیگری برای سفر آخر تابستان باشد.

  • فیروزکوه

فیروزکوه یک مقصد خنک برای سفر است، چراکه تابستان ندارد و بیشتر ایام سال هوای خنک و گاهی هم سرد دارد. بنابراین اگر می‌خواهید چندان ریسک نکرده و مکان مناسبی را برای سفر آخر تابستان داشته باشید، فیروزکوه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما با سفر به این منطقه می‌توانید به رودخانه نوردی در تنگه واشی بروید. چراکه رودخانه آن از درون یک دره سنگی بیرون می‌آید که نمای شگفت‌انگیزی به آن می‌بخشد و بخاطر وجود کتیبه تاریخی در خود، یک مکان تاریخی هم محسوب می‌شود. شهر فیروزکوه در استان تهران قرار دارد؛ به همین خاطر مقصد نزدیکی برای پایتخت نشینان محسوب می‌شود. اگر فکر می‌کنید زمان کافی برای دور شدن از تهران یا حتی رفتن به شمال را ندارید، فیروزکوه انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود!

چهار جاذبه فوق از سه نقطه متفاوت کشورمان بود که برای سفر آخر تابستان به شما معرفی شد. البته صدها جاذبه دیگر را نیز می‌توان به این لیست اضافه کرد. هریک از استان‌های کشور دارای جاذبه‌ها و مکان‌های گردشگری خاص خود هستند که سه مورد فوق از بین آن‌ها برای شما گلچین کردیم. اما برویم سراغ مبحث خرید بلیط هواپیما، تور و هتل به صورت اقساطی و ببینیم که چطور می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

خرید اقساطی بلیط، تور و هتل از «ازکی‌ پی»

به دلیل اینکه برخی از افراد در زمان مناسب برای سفر، به دلیل نداشتن بودجه کافی از سفر رفتن اجتناب می‌کردند، پلتفرم «ازکی وام» تصمیم گرفت تا در بین خدمات خرید اقساطی خود، خرید بلیط هواپیما، تور و هتل به صورت اقساطی را نیز بگنجاند. از رو یک بخش ویژه به نام «ازکی پی» ایجاد کرد که از طریق این بخش می‌توان به خرید بلیط هواپیما، تور و هتل به صورت اقساطی پرداخت. در واقع افراد می‌توانند از شرکت‌های طرف قرارداد با ازکی وام، تورها، بلیط‌های هواپیما یا هتل‌های موردنظر خود را رزرو نمایند و هزینه آن را به‌صورت قسطی پرداخت کنند. البته ناگفته نماند که خرید بلیط هواپیما، تور و هتل به صورت اقساطی از طریق این پلتفرم بدون ضامن و با استفاده از اعطای اعتبار به کاربران صورت می‌گیرد!

چطور می‌توان از خدمات ازکی‌پی استفاده کرد؟

همان‌طور که در قسمت قبل اشاره شد، ازکی پی، یک سرویس است که توسط وبسایت ازکی وام «Azkivam» برای خرید بلیط هواپیما، تور و هتل به صورت اقساطی ارائه شده است. در ابتدا مبلغ ۵۰۰ هزار تومان اعتبار به هر شخص داده می‌شود ولی این مبلغ در ادامه با خوش‌حسابی تا سقف ۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد. برای استفاده از خدمات این بخش باید وارد این صفحه شوید و اطلاعات خود را ثبت کنید. اعتبارسنجی شما فقط با کد ملی انجام می‌شود و درصورت تایید اعتبار شما افزایش می‌یابد و می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های همکار ازکی وام خرید خود را نهایی کنید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.