آبتین شیمی، تولیدکننده و واردکننده انواع مواد اولیه در اصفهان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 104829
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۱۶ |

آبتین شیمی، تولیدکننده و واردکننده انواع مواد اولیه در اصفهان

کتراک، آدیپیک اسید و کافور تعدادی از مهم‌ترین مواد اولیه‌ای هستند که در صنایع ساخت‌وساز، دارویی، غذایی و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌عنوان مثال کتراک سبب ایجاد نیرویی می‌گردد که می‌تواند سنگ و بتن را خرد کند. آدیپیک اسید پرکاربردترین ماده در تولید نایلون بوده و کافور نیز برای تسکین دردهای مفصلی و عضلانی قابل استفاده است.
آبتین شیمی، تولیدکننده و واردکننده انواع مواد اولیه در اصفهان

کتراک، آدیپیک اسید و کافور تعدادی از مهم‌ترین مواد اولیه‌ای هستند که در صنایع ساخت‌وساز، دارویی، غذایی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌عنوان مثال کتراک سبب ایجاد نیرویی می‌گردد که می‌تواند سنگ و بتن را خرد کند. آدیپیک اسید پرکاربردترین ماده در تولید نایلون بوده و کافور نیز برای تسکین دردهای مفصلی و عضلانی قابل استفاده است. آبتین شیمی به‌عنوان تولیدکننده و واردکننده انواع مواد اولیه در اصفهان منبعی معتبر و مطمئن برای تهیه این مواد اولیه شناخته می‌شود.

کتراک چیست؟

کتراک به ماده شیمایی‌ می‌گویند که ساختاری پودری داشته و باعث تخریب بتن یا سنگ می‌شود. با ترکیب کتراک با آب می‌توان مخلوط همگنی را به‌وجود آورد که براساس واکنش‌های شیمیایی صورت گرفته، نیروی کششی خاصی را در سنگ یا بتن ایجاد می‌کند. در نهایت این نیرو باعث خرد شدن بتن و سنگ خواهد شد. جالب است بدانید که در هنگام تخریب بتن یا کتراک هیچ حرارت و صدایی ایجاد نمی‌شوند؛ در نتیجه می‌توان بیان کرد که کتراک به‌دلیل برخورداری از قدرت تخریب بالا، در معادن مختلف مانند معادن سنگ گرانیت، ساخت‌وساز و راه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کتراک در راه‌سازی برای تخریب و شکستن سنگ‌ها، بتن یا ساروج کاربرد بسیاری دارد. دسترسی به این ماده در بسیاری از کشورها آسان بوده و استفاده از آن نیاز به تخصص خاصی ندارد. یکی دیگر از دلایل محبوبیت کتراک در مقایسه با سایر مواد منفجره را ایمن بودن آن می‌دانند. خرید کتراک از آبتین شیمی، تولیدکننده و واردکننده انواع مواد اولیه در اصفهان، به‌راحتی امکان‌پذیر است.

مواد تشکیل دهنده کتراک

کتراک معمولاً از اکسید کلسیم یا آهک سوخته تولید می‌شود که آن را کمی با سیمان پرتلند نیز ترکیب می‌کنند. اکسید کلسیم‌ که به آن آهک زنده یا آهک سوخته نیز می‌گویند، از ترکیبات پرکاربرد در صنایع مختلف است. این ماده را می‌توان در دمای اتاق به‌شکل جامدی سفید رنگ و با خاصیت قلیایی مشاهده کرد. آهک نیز به مواد معدنی دارای کلسیم اطلاق می‌گردد که دارای عناصری مانند کربنات‌ها، اکسیدها، هیدروکسیدهای کلسیم، سیلیکون، منیزیم، آلومینیوم و آهن بیشتری هستند.

آدیپیک اسید چیست؟

آدیپیک اسید که به آن آدیپات یا هگزاندیوئیک اسید نیز گفته می‌شود، جامدی سفید رنگ و محلول در آب بوده که برای تولید نایلون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده محلول در آب می‌تواند ترکیب اسیدی ضعیفی را ایجاد نماید. اسید آدیپیک به‌عنوان مهم‌ترین و پرکاربردترین کربوکسیلیک اسید در صنایع مختلف شناخته می‌شود؛ به‌گونه‌ای که بیش از دو میلیون و پانصد هزار تن از آدیپیک اسید در دنیا تولید شده است. تولیدکننده و واردکننده انواع مواد اولیه در اصفهان، شرکت آبتین شیمی‌ آدیپیک اسید را نیز به بازار عرضه می‌کند.

کاربردهای آدیپیک اسید

از آدیپیک اسید در صنایع غذایی، صنعت سنتز و ساخت پلیمر، صنعت رنگ و رزین، روان‌کننده‌های سنتزی و افزودنی‌های کاغذ استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال این ماده در صنایع غذایی نقش طعم‌دهنده در ژله آماده، ژلاتین‌ها و آبمیوه‌ها را دارد. با استفاده از آدیپیک اسید نوشیدنی‌ها را گازدار کرده و زمان ماندگاری روغن‌های خوراکی را افزایش می‌دهند. در صنعت سنتز و پلیمر نیز از این ماده برای تولید نایلون استفاده می‌شود.

کتراک چیست؟

از آنجایی که نایلون نیز در صنعت فرش، لباس، پوشش سیم، فیلم‌ها و… کاربرد گسترده‌ای دارد، می‌توان گفت که ببشترین کاربرد آدیپیک اسید نیز در تولید نایلون است. همچنین پلی ‌اورتان‌ها نیز از پلی استر پلی ال‌های ساخته شده از آدیپیک اسید تولید می‌گردند. از این ماده در صنعت رنگ و رزین به‌عنوان رقیق‌کننده و توزیع‌کننده رنگدانه‌ها استفاده می‌کنند‌. بهتر است بدانید که آدیپیک اسید یکی از افزودنی‌های کاغذ بوده که سبب افزایش مقاومت کاغذ نسبت به رطوبت می‌شود. این ماده را می‌توان از تولیدکننده و واردکننده انواع مواد اولیه در اصفهان یعنی آبتین شیمی تهیه کرد‌‌.

کافور چیست؟

کافور ترکیبی شیمیایی به‌شکل جامد بلوری بی‌رنگ یا سفید بوده که به‌دلیل برخورداری از خاصیت ضدالتهابی و آنتی ‌سپتیک، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از کافور برای کاهش درد عضلانی، التهابات مفاصل و آرتریت استفاده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این ماده که دارای بوی خنک و تندی نیز است می‌توان به خاصیت ضدقارچی و ضدباکتریایی اشاره کرد. از این خاصیت کافور برای درمان عفونت‌های قارچی پوست و مو، عفونت‌های باکتریایی و ترشحات بینی بهره می‌برند. همچنین کافور در بعضی از مردان میل جنسی را کاهش می‌دهد.

قرص کافور

قرص‌های کافور نقش موثری در تسکین دردهای عضلانی و مفصلی، بهبود کیفیت خواب و کاهش اختلالات خواب، افزایش آرامش، تمرکز و کاهش استرس و تسکین علائم سرماخوردگی مانند عطسه و سرفه دارند. آبتین شیمی به‌عنوان تولیدکننده و واردکننده انواع مواد اولیه در اصفهان این ماده را نیز به فروش می‌رساند.

کاربردهای کافور خوراکی

لازم به ذکر است که کافور خوراکی کمیاب بوده و کافور معمولاً به‌شکل قرص، کپسول و روغن جامد تولید می‌شود. این اشکال کافور نیز نقش مکمل غذایی یا تسکین‌دهنده را برعهده دارند. با این حال گاهی از کافور خوراکی برای بهبود علائم ‌تنفسی مانند سرفه، آبریزش بینی، بهبود تهوع و استفراغ استفاده می‌شود. همچنین این نوع کافور نقش موثری در مکمل غذایی و تقویت‌کننده سیستم ایمنی نیز دارد. آبتین شیمی تولیدکننده و واردکننده انواع مواد اولیه در اصفهان بوده که جهت خرید کافور می‌توان به آن مراجعه کرد.

قرص کافور

سخن پایانی

در صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی و… انواع مواد اولیه پرکاربردی چون کتراک، آدیپیک اسید و کافور مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس از آشنایی با ترکیبات و کاربرد هر کدام باید منبعی معتبر و مناسب را برای تهیه آن‌ها یافت. شرکت آبتین شیمی به‌عنوان تولیدکننده و واردکننده انواع مواد اولیه در اصفهان، بهترین گزینه برای خرید این مواد اولیه شناخته می‌شود. کارخانه‌های مختلف صنعتی می‌توانند به‌راحتی انواع مواد اولیه مورد نیاز خود را از این شرکت تهیه نمایند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.