کدهای مفید برای حذف پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 97711
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵ |

کدهای مفید برای حذف پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل

گاهی اوقات تعداد پیامک‌های تبلیغاتی که روزانه برای شما ارسال می‌شود به قدری زیاد است که از حوصله شما خراج شده است. پیام‌هایی که صبح و شب و دیرهنگام برای شما ارسال می‌شوند و نمی‌دانید باید از دست آن‌ها چه کنید. شاید دغدغه بسیاری از افراد این باشد که چطور باید پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم را لغو کنیم.
کدهای مفید برای حذف پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل

گاهی اوقات تعداد پیامک‌های تبلیغاتی که روزانه برای شما ارسال می‌شود به قدری زیاد است که از حوصله شما خراج شده است. پیام‌هایی که صبح و شب و دیرهنگام برای شما ارسال می‌شوند و نمی‌دانید باید از دست آن‌ها چه کنید. شاید دغدغه بسیاری از افراد این باشد که چطور باید پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم را لغو کنیم.

گاهی اوقات ممکن است روش‌های مختلفی را نیز برای این کار امتحان کرده باشید ولی نتیجه بخش نبوده‌اند. اگر خط شما ایرانسل است و می‌خواهید اس ام اس های تبلیغاتی آن را لغو کنید، در این نوشته روش‌های مفیدی را برای شما بیان خواهیم کرد. بیایید در ابتدا ببینیم اصلا پیامک تبلیغاتی چیست و در ادامه چطور باید پیام‌های مزاحم را لغو کنیم.

اس ام اس تبلیغاتی از کجا به گوشی شما می‌رسد؟

روزانه شما پیامک‌های مختلفی از شماره‌های مختلفی دریافت می‌کنید. این اس ام اس ها سعی دارند کالا و یا خدماتی را به شما معرفی کنند. بخش زیادی از این پیام‌ها سودمند هستند و از سمت برندهایی است که از آن‌ها خرید کرده‌اید. اما برخی از آن‌ها ممکن است بدون اجازه شما ارسال شوند و یا به قدری تعداد آن‌ها زیاد باشد که برای شما مزاحمت ایجاد کنند.

پیامک‌های تبلیغاتی از طریق پنل اس ام اس ارسال می‌شوند. کسب‌وکارها برای ارسال آن‌ها نمی‌توانند از سیمکارت‌های شخصی استفاده کنند. زیرا مخابرات این خطوط را مسدود خواهد کرد. بهتر است بدانید این پیامک‌ها از طریق سیمکارت‌های عادی ارسال نمی‌شوند. راه ارسال آن‌ها، پنل های اس ام اس است.

اما برخی از کسب‌وکارها در ارسال این نوع پیامک‌ها زیاده روی می‌کنند و برای مخاطبان خود مزاحمت ایجاد می‌کنند. در این نوشته به روش‌های موثری که برای حذف پیامک تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند اشاره میکنیم.

کدهای مفید برای حذف پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل چیست؟

اگر شما هم از دست پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل خسته شده‌اید و می‌خواهید آن‌ها را لغو کنید راه حل شما پیش ماست. بیشتر افراد فکر می‌کنند راه حذف پیامک تبلیغاتی ایرانسل ۷۵۷۵ است. درحالی که این کد دستوری برای لغو پیامک تبلیغاتی نیست.

در ادامه روش‌های حذف این پیامک را برای شما بیان می‌کنیم.

حذف پیامک تبلیغاتی با ارسال پیامک

اولین راه برای حذف پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل، ارسال کدهای دستوری به شماره ۵۰۰۶ است. برای حذف پیامک‌های تبلیغاتی باید عدد ۸۲۸۲ را به این شماره ارسال کنید. اما برای لغو پیامک‌هایی نظیر تبلیغاتی و خدماتی باید عدد ۱ را به این سامانه پیامک کنید. با این کار تمامی پیامک‌هایی که از طرف اپراتور ایرانسل برای شما ارسال می‌شود لغو خواهد شد. بعد از ارسال کدهای دستوری، مدتی منتظر بمانید تا اس ام اس تایید حذف پیامک تبلیغاتی برای شما ارسال شود.

شماره‌گیری کد دستوری برای لغو پیامک‌های تبلیغاتی

روش دیگر این است که شما یک کد دستوری را با گوشی موبایل خود شماره گیری کنید. باید بگوییم این کد دستوری برای لغو پیامک‌های تبلیغاتی اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل مشترک است و برای لغو اس ام اس های تبلیغاتی آن‌ها نیز می‌توانید از این کد استفاده کنید.

برای این کار باید کد دستوری #۸۰۰* را شماره گیری کنید. با شماره گیری این کد، ۳ گزینه برای شما نمایش داده می‌شود. در این مرحله باید گزینه «لغو پیامک تبلیغاتی» را انتخاب کنید. با این کار تمامی اس ام اس های تبلیغاتی شما لغو خواهد شد.

حذف پیامک‌های تبلیغاتی از طریق اپلیکیشن ایرانسل من

اپراتور ایرانسل برای انجام امور مربوط به خط‌های خود، برنامه ایرانسل من را در اختیار کاربران خود قرار داده است. به کمک این برنامه می‌توانید کارهایی مانند دریافت مانده حساب، خرید شارژ، پرداخت قبوض و… را انجام دهید. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این اپلیکیشن، لغو پیامک‌های تبلیغاتی است. برای لغو پیامک‌های خود باید مراحل زیرا را طی کنید:

  1. برنامه را دانلود کنید و سپس روی گزینه «حساب من» کلیک کنید.
  2. در صفحه‌ای که برای شما ظاهر می‌شود، گزینه پیامک‌های تبلیغاتی را انتخاب کنید.
  3. در این بخش گزینه حذف گزینه‌های تبلیغاتی را انتخاب کنید و منتظر پیام ایرانسل مبنی بر لغو پیامک‌های تبلیغاتی خود باشید.

حذف پیامک تبلیغاتی با کد دستوری مخصوص ایرانسل

پیش‌تر گفتیم برای قطع پیامک‌های تبلیغاتی سه اپراتور باید از کد *۸۰۰# استفاده کنید. اما شرکت ایرانسل برای خود یک کد دستوری اختصاصی نیز در نظر گرفته است. با شماره گیری کد *۵۰۰۶# به راحتی می‌توانید با کمک کد دستوری ایرانسل، پیامک‌های خود را به راحتی لغو کنید.

نکاتی مهم برای لغو پیامک‌‌های تبلیغاتی

با لغو پیامک‌های تبلیغاتی به روش‌های بالا، دریافت پیامک از برخی شرکت‌های دیگر که روزانه پیامک‌های مفید یا کد تخفیف برای شما ارسال می‌کنند نیز مختل خواهد شد. در ادامه روش‌های دیگری به شما معرفی می‌کنیم که دریافت پیامک تبلیغاتی را فقط بر روی یک سرشاخه به خصوص قطع کنید.

ارسال پاسخ ۱۱ برای قطع اس ام اس تبلیغاتی ایرانسل

طبق قانون جدید اپراتورهای ارسال کننده پیامک تبلیغاتی، همه سرشماره‌های پیامکی موظفند عبارت «لغو۱۱» را در انتهای هر پیامک تبلیغاتی و حتی اطلاع‌رسانی خود قرار دهند. بنابراین اگر شما می‌خواهید از یک شرکت یا سرشماره به خصوص دیگر پیامک تبلیغاتی دریافت نکنید، می‌توانید به سادگی و با ارسال عدد ۱۱ سرشماره موردنظر را مسدود کنید. اگر هم زمانی خواستید مجدد از آن سرشماره پیامک دریافت کنید عدد ۱۲ را پیامک کنید.

آخرین راهکار بستن پیامک تبلیغاتی ایرانسل

با روش‌هایی که گفته شد شما می‌توانید تا ۹۵% از شر دریافت پیامک‌های بی مورد و مزاحم روی سیم کارت ایرانسل خلاص شوید. اما اگر حتی با انجام موارد بالا باز هم برای شما پیامک تبلیغاتی ارسال شد، راه حل آخر آن است که در گوشی خود وارد قسمت پیامک‌ها یا Messages شوید، سپس پیامک مزاحمت آمیز را باز کنید. اگر گوشی شما اندرویدی باشد می‌توانید با لمس سه نقطه بالا، گزینه Block & report spam را انتخاب کنید تا دیگر هیچوقت پیامکی از آن شماره بر روی موبایل شما دریافت نشود.

اما اگر گوشی آیفون دارید تنها کاری که می‌شود کرد آن است که دریافت پیامک را mute و یا بی صدا کنید. برای این کار بر روی چت مورد نظر نگه دارید و در منوی ظاهر شده گزینه hide alerts انتخاب کنید. با این روش دیگر برای پیامک‌های آن سرشماره نوتیفیکشن دریافت نخواهید کرد.

What Does Hide Alerts Mean in Messages? • macReports

بهترین روش برای قطع پیامک تبلیغاتی ایرانسل کدام است؟

انواع روش‌های بستن پیامک تبلیغاتی ایرانسل را مرور کردیم. اما واقعا بهترین روش کدام بود؟

پیامک‌های تبلیغاتی در مواردی ممکن است مورد توجه ما قرار گیرند. مثلا فرض کنید زمانی که می‌خواهید به سفر بروید چه چیزی بیشتر از پیامک کدتخفیف خرید بلیط شما را خوشحال می‌کند؟ بنابراین اگر یک یا چند پیامک تبلیغاتی شما را کلافه کرده است بهترین روش ارسال پاسخ عدد ۱۱ به همان سرشماره برای قطع پیامک تبلیغاتی ایرانسل است. چرا که با این کار شما دیگر پیامک‌‎های مفید و قابل توجه را از دست نخواهید داد و فقط از شر پیامک‌های مزاحم راحت می‌شوید.

سخن پایانی

برای لغو و حذف پیامک تبلیغاتی ایرانسل، راه‌های مختلفی پیش روی شماست. در این نوشته سعی کردیم برخی از مهم‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم قصد دارید برای کسب‌وکار خود تبلیغات پیامکی داشته باشید، می‌توانید با خرید یک پنل اس ام اس، بازاریابی پیامکی خود را شروع کنید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.